Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Ritchie72

geen geluid tijden starten auto

Recommended Posts

Ik heb een Fiesta Titanium MK8  uit 2017 met SYNC3

Ik heb deze vanaf zaterdag, maar er is iets raars aan de hand met de SYNC3

Als ik de auto start (keyless), dan start ook de SYC3 op, maar ik krijg dan geen geluid, ik kan aan de knop draaien, het getal gaat ook omhoog, maar geen geluid.

Als ik dan via de "bron " knop naar een andere bron ga, dan heb ik direct geluid, en als ik dan terug ga naar de oorspronkelijke bron ook.

Misschien heb ik zelf een instelling verkeerd staan, maar ik heb deze Fiesta pas, dus ik weet niet wat ik eventueel fout gedaan kan hebben.

De SYNC 3 is voorzien van de laatse update.

Iemand een idee ????  dit is een enorme domper na de aankoop van de auto op dit moment.

Ik heb een filmpje gemaakr maar kan deze helaas niet uploaden

De ford radio systemen detecteren via een signaal van (ik dacht) de ECU dat hij aan het starten is en maakt het geluid stil zodat je geen rare verstoringen hoort tijdens het starten. Wellicht zit hier iets niet goed aangesloten of los dat hij herstelt zodra je van bron wisselt. Als je van bron wisselt stuurt het scherm/controller een signaal naar de radio module waarna deze zichzelf opnieuw instelt op die bron en wellicht de blokkage opheft.

Mogelijk zit er ook een instelling ergens maar die ken ik niet.

Alvast bedankt voor het antwoord, sinds vanmorgen heb ik er geen last meer van, ik houd het even in de gaten.

Aan de hand van je VIN (voertuig identificatienummer) kun je op de Ford website controleren of je de laatste SYNC software hebt:

https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/

Je VIN kun je o.a. vinden op de voorruit (buitenzijde, onder aan de bestuurderskant).

Laatste update zit er inmiddels al op.

Sinds gisteren is het probleem weer voorgekomen.

Het wordt nu bij de dealer waar ik de auto heb gekocht, gecommuniceerd met Ford.

Ik heb nog 1 jaar garantie.

Indien er mensen zijn die dit herkennen, graag een reactie.

@Ritchie72 Als ik het goed begrijp, krijg je dus wel geluid uit de speakers, maar pas nadat je wisselt tussen de bronnen (FM, DAB, Bluetooth Audio)?

Dat probleem is mij niet bekend; heb wel 1x een andere Sync 3 storing gehad.

Je begrijpt me inderdaad goed Franciscus. Het is rare is dat het niet continu aan de hand is.

Hier onder een filmpje van het probleem, en het tweede filmpje na een paar minuten rijden, dan geen probleem

1. Probleem:  

2. Geen probleem: 

Ik heb geen idee waarom het geluid uit gaat bij starten, maar dat hij blijft werken bij een korte stop klinkt mij normaal. De radio en scherm module gaan niet direct 100% uit maar blijven in slaapstand staan met alle instellingen behouden en gaan pas na een tijdje echt helemaal uit (zal wel iets in de trend van 15 tot 60 minuten zijn). Dit verlaagt de opstarttijd en zorgt er voor dat je niet de GPS lock verliest na ~5 minuten waardoor hij weer een lock moet krijgen wat ongeveer 30 sec duurt.

Wellicht kan je het controleren door de accu pool er af te halen. Dan zijn de radio en het scherm helemaal uit geweest.

Alvast bedankt iedereen voor de nodige reacties, als jullie meer denken te weten, post het aub

Aangezien de auto nog in de garantie zit, ga ik zelf niks doen, maar speel alle info door.

De garage is in contact met een Ford garage, en is er mee bezig.

Kan het niet zo zijn dat je in het begin geen DAB ontvangst hebt? Logischerwijs zou de auto dan vanzelf een FM-zender op moeten zoeken (in dit geval dus radio 2), wellicht dat het daar in zit. Heb je dit probleem ook wanneer je met FM opstart? Los van dit alles lijkt het me overigens inderdaad verstandig dat je het bij de garage/in de garantie laat. 

Sign in to follow this