Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MFiesta

Voorstellen Fiesta MK8 1.0 aut Titanium

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort eigenaar van een '18 Fiesta MK8. In mijn zoektocht naar deze auto o.a. op dit forum terecht gekomen en hier voor en na aanschaf diverse informatie kunnen vinden.

Door middel van dit topic een korte intro. Ik hoop op dit forum nog meer te weten te komen over de mogelijkheden van de auto en mogelijk een aantal aftermarket aanpassingen.

Overige specificaties van de auto:

Titanium uitvoering in de kleur Magnetic Grey. Opties: Assistance pack 2 & 3, Winter pack, Navigatie met B&O.
De meest wenselijke opties zitten er wel op (alsmede wat assistentiezaken die ik tot op heden niet/weinig gebruik).

Ik had graag volledig LED koplampen gewild, vanwege de latere introductie van deze optie is een model dat hiermee is uitgerust op de occassionmarkt nauwelijks voorbij gekomen in mijn zoektocht. Al snel besloten dit niet als 'eis' op het lijstje te zetten. Mogelijk is er wat mogelijk om achteraf betere halogeen (of led) lampen te monteren.

Met SYNC3 heb ik tot nu toe wisselende ervaringen. Het updaten ging niet vlekkeloos maar inmiddels is het gelukt om op versie 3.0 19149 te raken. Helaas geeft de website van Ford deze versie nu telkens weer als download en valt de kaartupdate niet vrij. Ik blijf het nog maar eens proberen en zal anders eens Ford of de dealer benaderen.
Apple Carplay vind ik nogal traag werken. Hoewel iPhone en SYNC3 los van elkaar best vlot werken, lijkt het koppelen middels usb kabel behoorlijk te vertragen. Als de apps eenmaal zijn opgestart werkt het allemaal wel naar behoren. Vereist wat meer testen en rij-uren om hier echt een oordeel over te hebben. Wel viel me op dat de gps-snelheid in navigatie apps niet klopt (hogere weergave dan werkelijke snelheid).

Groet,
MFiesta

IMG_0232 - kopie.jpg

IMG_0234 - kopie.jpg

IMG_0236 - kopie.jpg

Bedankt mensen die gereageerd hebben 😀. Enkele foto's in het eerste bericht toegevoegd.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een dashcam? Ik las op dit forum en de handleiding dat de 12v aansluiting nog een tijd actief blijft als het contact uit is. Levert dit problemen op?

Mijn dashcam zit al ruim een jaar in de 12V sigarettenaansteker en blijft dus ook nog geruime tijd branden en dat is tot op heden geen probleem.........

Mooie Fiesta heb dezelfde alleen gechipt en omgebouwd naar een ST line model .

Dash cam geen probleem loopt hier ook via de 12V plug kabel weggewerkt via de raamstijl en hemeltje .

@MFiesta Ook ik heb een dashcam (voor en achter), met externe batterij om opnames te maken in parkeermodus. Voor zover ik heb uitgevonden leveren alle zekeringen permanent stroom en bepaalt de slimme Ford software hoe lang deze actief blijven. Voorbeeld: elektrische raam en spiegel zit samen op één zekering, maar wel per kant (dus links en rechts gescheiden). Raam blijft tot openen deur actief, spiegelglasverstelling altijd. Dus via de zekeringskast achter het dashboardkastje is mij niet gelukt de dashcam in te pluggen zodat 'ie alleen stroom krijgt als de motor draait.

De 12V-aansluiting is een ander verhaal en levert tot maximaal 75 minuten na het uitzetten van de motor stroom. De slimme Ford software bepaalt soms om deze al eerder uit te schakelen om de voertuigaccu niet te leeg te laten raken. Ik heb het hele dashcamsysteem sinds januari 2019 ingebouwd en tot op heden geen problemen mee.

@Franciscus vreemd dat alle zekeringen die je hebt gevonden permanent stroom leveren. Heb wat fora en YT filmpjes bekeken (https://youtu.be/-UbM84pgCZk?t=241, https://youtu.be/Sf_46iLUzlo?t=710) en je zou naar aanleiding daarvan verwachten dat er een of meerdere zekeringen te vinden zijn die pas spanning geven als acc contact aan staat.

Nu heb ik geen behoefte aan gebruik van de parkeermodus dus het aansluiten op zekeringskast is voor mij geen must, tenzij het permanent gebruik van 12v aansluiting de accu leeg zou trekken. De voorgaande reacties laten zien dat dat niet het geval zal zijn. Bedankt voor de info heren.