Jump to content
Fiestaclub.nl
Lars Oosterveen

Lars Fiesta MK7 1.6 Sport Squeeze

Recommended Posts

Goedenavond, 

Bij deze wil ik mij voorstellen als een nieuw forumlid alhier.

Vanmorgen heb ik de opvolger van mijn 106 Sport opgehaald bij Fordstore Schakel in Utrecht.

Het betreft een Ford Fiesta  1.6 Sport (hoe toepasselijk) uit 2009. In de kleur groen, het zogenoemde squeeze. Qua uitvoering is het een Sport met een x-pack en dat is het volgens mij wel qua goodies.

Vanaf de dealer ben ik even naar huis gereden om mijn kampeergerief te halen en naar Duitsland te rijden voor een weekendje weg.

Misschien gelijk even bij de ring een rondje doen om de sticker te verdienen, maar eerst maar eens wat vertrouwen kweken met de wagen.

Qua wensen (je bent autoliefhebber of niet) heb ik niet zo veel, het moet een daily zijn en blijven.

Maar een vervangongsfilter met siliconenslang van Mountune ogen wel leuk en een setje 17" zou ook wel mooi zijn (die standaard 17" voor de MK7 (de snowflakes?))

Verder misschien eens een set verlagingsveren en wat powerflex rubbers in de onderste motorsteun en op de achterste veren, maar dat moet in de praktijk nog blijken of dat überhaupt nodig is. 

De eerste indruk is dat het een hele fijne en vlotte wagen is waar ik volgens mij genoeg lol mee ga hebben.

IMG-20190809-WA0003.jpg

Welkom,veel rij plezier !!1

Goeie morgen Lars, een mooie foto met avond rood geeft geen mooie groene Fiesta in de sloot 😀! 🤔 Of is dat rood van tuinderskassen licht vervuiling, is ook een milieu probleem 🙄

Dank jullie wel.

Ik ben vandaag gelijk even bezig geweest met wat aanpassingen op gebied van verlichting:

- De befaamde voetverlichting monteren, ook bij mij zaten de fittingen er al en was het alleen even een W5W monteren

- De achterste knipperlichten vervangen voor chrome varianten, die ogen chroom met een beetje oranje, maar ze branden wel oranje. Dus als je knippers uit staan heb je geen oranje gloed.

Aan de voorkant wil ik ze ook nog, maar dan wellicht in combinatie met wittere W5W, H7 en H1 lampen monteren,  dat scheelt dubbel werk. Maar dat ligt er dus aan hoe fel die zijn in het donker. 

Welkom Lars. Een hoop plezier met je feestje.