Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
ldeijkva

Mogelijkheden bluetooth/aux in 4500 RDS EON

Recommended Posts

Goedemiddag. Ik hoop dat iemand me hier op weg kan helpen betreft aansluiten van een bluetooth/aux in module op een 4500 RDS EON. Afgelopen dagen heb ik naar informatie lopen zoeken maar vooralsnog erg wisselende informatie. Ik heb geen behoefte aan het verzagen van de dashboard console, het zou plug and play moeten zijn, al dan niet met een alternatieve autoradio en vervangend frame.

Ik ben in het bezit van een Ford Fiesta uit 2002, is dit een MK5 model? De autoradio bestaat uit 3 boven elkaar liggende elementen, met CD-speler en radio echter zonder aux-aansluiting. Voor zover ik het goed heb begrepen heeft dit model geen aansluiting voor een CD-wisselaar. Ik ben niet thuis in auto-audio, en moet eerlijk bekennen dat ik met alle informatie online door de bomen het bos niet meer zie. Op verschillende sites kom ik een module van Yatour tegen, maar ik snap dus niet waarop ik dit aan zou kunnen sluiten. Nu lees ik dat er een vervangend frame beschikbaar is om een reguliere DIN1 autoradio te monteren, valt dit frame dan over de console, zodat je de randen niet meer ziet?

Ik heb de 45 pagina's van dit subforum doorgezocht, mocht iemand me de juiste richting in kunnen helpen zou ik het zeer waarderen!

15 hours ago, ldeijkva said:

... Op verschillende sites kom ik een module van Yatour tegen, maar ik snap dus niet waarop ik dit aan zou kunnen sluiten. Nu lees ik dat er een vervangend frame beschikbaar is om een reguliere DIN1 autoradio te monteren, valt dit frame dan over de console, zodat je de randen niet meer ziet?

Die yatour dingen sluit je aan op de CD wisselaar aansluiting welke dus niet werkt bij jouw radio (het is een 12 pins rechthoekige aansluiting) als die geen CD wisselaar poort heeft. Als je die wel hebt werken ze best prima. Ik heb er een gehad in een andere ford met een 6000 rds radio waar geen cd wisselaar in zat maar wel de aansluiting.

De meeste DIN opvullingen zullen in het huidige frame passen, maar het is altijd even afwachten wat je krijgt, in mijn geval (niet een fiesta) paste het met wat wringen. Vergeet ook niet de ford -> iso omzetkabels.

Thanks voor zover. Ik ga aankomende dagen even wat lokale audiozaken af, zullen er ongetwijfeld ervaring mee hebben. In Heerhugowaard zit er van alles. 

Sign in to follow this