Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
marco170

VERKOCHT Fiesta MK8 Gasveren Automatisch openen achterklep

Recommended Posts

Verschil van 2x15=30 kg dus die je even extra moet leveren op het moment dat je de klep weer sluit. Dat verklaart dan weer dat het niet meer 'even met één handje' te sluiten is. Schaefer geeft er zo te zien geen specs van, dus het is even gissen wat zij toepassen en welke variant beter werkt. 

3 hours ago, Leon Fiesta said:

Ik heb zo het idee dat een combinatie is van sterkere/zwaardere gasveren i.c.m. de springveren voor het eerste zetje. Heb het eens een beetje geprobeerd met de standaard gasveren die er nu dus op zitten, je moet de achterklep nog een heel eind met de hand begeleiden om 'm volledig open te krijgen. Als ik 'm zeg maar half open zet dan blijft'ie daar gewoon hangen. Dus even simpel gezegd: de standaard gasveren zijn dan te slap, de gasveren die bij de kit horen zijn dan te sterk. Althans, dat is het beeld dat ik er nu bij heb. Ben wel benieuwd naar jouw bevindingen overigens :)

Edit: en verder snap ik die functie op de afstandsbediening trouwens ook niet. Als ik de auto gewoon ontgrendel kan ik met één handbeweging de kofferbak openen. Dat is met die kofferbakfunctie niet anders, dus dat voegt dan niets toe. Ok, je hoeft het knopje boven de kentekenplaat niet te 'zoeken' maar als dat al lastig is dan heb je wel meer problemen in je leven volgens mij 😂 Natuurlijk wordt dat anders wanneer je zo'n kit installeert, maar dan zou je toch ook verwachten dat Ford dat zelf ook aanbiedt als optie maar dat is dan weer niet het geval. 't Is een beetje van alles niks nu eigenlijk 😋

Als je alleen iets in de kofferbak moet leggen of eruit halen, dan is die knop ideaal. Alleen de achterklep ontgrendelt eenmalig, klep omhoog duwen, klep dicht doen, auto is weer helemaal vergrendeld zonder op vergrendelknop op afstandsbediening te drukken.

1 hour ago, Franciscus said:

Als je alleen iets in de kofferbak moet leggen of eruit halen, dan is die knop ideaal. Alleen de achterklep ontgrendelt eenmalig, klep omhoog duwen, klep dicht doen, auto is weer helemaal vergrendeld zonder op vergrendelknop op afstandsbediening te drukken.

Ok, maar is dat ook niet het gevel wanneer je slechts éénmaal op die knop drukt? Zo heb ik het even in mijn hoofd, hij springt dan alleen niet open.

1 hour ago, Franciscus said:

Goed om te weten. Ik vergrendel mijn auto altijd 3x voor de zekerheid  haha

6 hours ago, Leon Fiesta said:

Ok, maar is dat ook niet het gevel wanneer je slechts éénmaal op die knop drukt? Zo heb ik het even in mijn hoofd, hij springt dan alleen niet open.

Ik heb het even getest, 1x of 2x drukken maakt niet uit. In beide gevallen is alleen de achterklep eenmalig te openen. Verschil is dus alleen het openspringen als je twee keer drukt.

On 5-9-2019 at 11:13, Pieterke said:

Ron, klopt dat wat jij daar zegt?🤔? Bij mijn gedachte werken die extra veren alleen maar in de onderste (35cm) klap stand, want de (1)geleidebussen moeten kunnen schuiven (die het verste van de klep kogelbevestigings knop zitten) over de zuigerstang van de druk cil. ! Eerst daags hebben we ze zelf geproduceerd, moet wachten op draaibank werkzaamheden 😀 ikke heb geduld 😀

Natuurlijk klopt het wat ik zeg :-) Heb nu wel langzaam de indruk dat het systeem iets "soepeler" wordt, dus dat er iets minder kracht nodig is om de klep weer naar beneden te krijgen dan een paar weken geleden. De klep "vliegt" ook iets minder snel omhoog dan de eerste paar keer.......

auto 1 keer vergrendelen doe je hem gewoon op slot bij 2 maal drukken deactiveer je de handgrepen aan de binnenkant, dus men kan hem niet met een lasdraad of een ander draadje openmaken via de portieren.

Na een tijdje worden ze iets "malser" heb ze nu iets  meer dan een half jaar geloof ik erop zitten. Ik heb er geen moeite mee om hem met 1 hand dicht te maken (maar ik bezoek ook regelmatig de sportschool 😛 ) in het begin was het ff wennen inderdaad en voelde de veren vrij krachtig. Ik gebruik de functie ook echt veel, vind ze echt fijn :-D 

Sign in to follow this