Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
De Rob

Navigatie mk7

Recommended Posts

Graag zou ik navigatie hebben in mijn ford fiesta sport mk7. Is er iemand van jullie die in een mk7 navigatie heeft gezet? 

Graag heb ik jullie ervaring over een aftermarket (Android) navigatiesysteem, of dit ook goed is en werkend met alle knoppen en functies etc. Of is het beter is een mk7.5 navigatie erin te zetten (indien mogelijk)?

OEM oplossing:
Theoretisch kan je er een 5" mk7.5 navigatie in zetten maar dat zal wel aanpassingen vergen en je moet een bumperantenne antenne installeren voor de GPS, waarbij je dan gelijk ook DAB+ kan gebruiken, potentieel kan je ook een andere losse antenne gebruiken mar dan heb je geen TCM. Als die er al in zit is het makkelijker maar ik weet niet of die ooit in een Mk7 geleverd zijn. Ik vermoed dat je ook wat kabels moet omzetten bij de radio (de grote unit) als je een 1 kabel systeem hebt. Als hij na 2010 gemaakt is, is de kans aanwezig dat de juiste kabels er enigsinds in zitten maar je zal wel de kabel van het huidige scherm moeten aanpassen.

Zie ook 

Wat de persoon in dit topic niet voor elkaar kreeg is dat de FCDIM van de 5" navi schermen een Navi-audio-out hebben welke met de 1e connector van de ACM (radio) verbonden moet worden welke niet standaard aanwezig is bij non-navi uitvoeringen. Daarnaast met de centrale configuratie aangepast worden voordat het geluid werkt. Ook moeten de LIN lijnen (ook wel MOST bus genoemd) van de console (de knoppen) en de ICAN (de multimedia can bus) aangesloten worden/omgezet worden. Zonder mk7 schema's weet ik dat niet zeker.

Mk7.5 5" scherm connector:

k8pN0H4.png

Pinnen 6/12 moeten omgezet worden als een achteruitcam aanwezig is en 4/5 moeten mogelijk juist verbonden worden met de ICAN bus. De "MOST bus" is de verbinding naar de knoppen welke mogelijk ook omgezet moet worden naar een andere pin maar ik mis de Mk7 connector schemas dus daarover kan ik weinig zeggen.

ACM connector 1 voor Mk7 latere en mk 7.5 radios:

4HfyWab.png

Zie pinnen 4/5 voor de navi voice input die van het scherm af moet komen.

Ik heb niet de scherma's en connectoren voor de Mk7 dus die zal je ergens anders vandaan moeten halen om te kijken wat er verschilt. Je mist ook de Sync module maar volgens mij is die niet essentieel om het geheel werkend te krijgen.

Het is wat werkt maar wellicht wel interessant om werkend te krijgen.

Ik ben zelf ook van de OEM oplossingen en ik zelf ben ook aan het kijken voor usb en navi erin te krijgen, maar moet eerlijk bekennen dat het ombouwen naar de OEM navigatie wel een vrij kostbaar stukje is en niet 1 2 3 ingebouwd. Ik twijfel nog heel erg, ik zie erg weinig reviews over een Android in een MK7

Sign in to follow this