Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Pancreas

Start problemen MK7 (knipperend dashboard)

Recommended Posts

Beste lezers,

Ik wou vandaag mijn ford fiesta starten. Helaas geen startende motor, als ik het contact aanzet en de sleutel draai naar de start positie dan knippert alles op het dashboard. Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Je hoort dan een snel tikkend geluid vanuit de motor komen.

Groet,

Remco

Accu niet meer goed? Brandt er alles op je dashboard of alleen een rode lampje midden in?

3 minutes ago, Bws723 said:

Accu niet meer goed? Brandt er alles op je dashboard of alleen een rode lampje midden in?

Als je contact aanzet brand alles normaal op het dashboard. En zodra je doordraaid naar starten dan begint alles snel te knipperen en hoor je een snel tikkend geluid vanuit de motor komen.

@Pancreas Lijkt op een lege accu.

Er zit nog nét voldoende stroom in om je dashboardverlichting te laten branden. Het tikkende geluid is je startmotor die niet voldoende stroom krijgt om rond te draaien.

Tikkend geluid is de bendix ring,die niet uit wil slaan.

Deze laat het tandwiel uitslaan dat in het starter krans (vlieg)wiel slaat,om de motor te starten.

Accu verhaps ???

Dit is gewoon de startmotor die onvoldoende vermogen kan leveren en de wrijving niet kan overkomen waarna de stroom toeneemt en de rest van de apparaten uit valt en het hele riedeltje zich herhaalt omdat de startrelais loslaat door onvoldoende stroom of het resetten van de ecu.

De accus is leeg of slecht.

Sign in to follow this