Jump to content
Fiestaclub.nl
Crizz

Bizar probleem volume en ontvangst radio

Recommended Posts

Fiesta Guru’s,

Vandaag had ik dan eindelijk tijd om mijn versterker en subwoofer aan te sluiten op de originele autoradio. Speciaal een verloop aangeschaft om de originele bekabeling te houden en de voeding af te tappen.

Na alles aangesloten heb hebben en het geluid heerlijk door de speakers knalde was het tijd om alles weer dicht te bouwen en op te ruimen.

Nu het probleem... de volume knop blijft op 0 staan, de radio tuner blijft maar het wheel of death geven bij het zoeken naar zenders, de USB stick geeft op eens een foute verbinding. De volume knoppen op het stuur blijven op 0 staan. Verder doen alle knoppen het na behoren op het stuur als op het radioconsole.

Bluetooth koppeling gaat prima, alleen geen geluid doordat volume op 0 blijft staan.

Eerste optie was + van de accu 10min los te koppellen. Geen resultaat, dan de - 10 min. los, wederom geen resultaat. 

Zekeringen nagelopen en alleemaal tip top in order. 

Alle originele kabels weer terug geplaatst in de radio dus zonder verlengkabels, geen versterker aangesloten maar ook dit os niet de oplossing.

Heeft iemand een idee of oplossing?? Want ik weet het niet meer... alvast mega veel dank!

Vandaag verder op onderzoek gegaan en alle zekeringen stuk voor stuk maar eens doorgemeten.
Blijkt toch dat de zekering van het audio systeem kapot is. Er moet een klein breukje in zitten, met het oog zie ik hem niet.

Zekering vervangen en ja hoor.. alle doet het gewoon weer. Probleem opgelost.

Je had het al gevonden maar ter info voor anderen: de radio module bepaald het volume dus als die op 0 blijft staan krijgt het scherm geen feedback van de radio nadat een bericht over de ICAN bus versonden is. Dus of de ICAN (infotainment can bus) is niet verbonden of de radio staat uit. Een van de manieren om te checken of de radio stroom krijgt is dat hij een klein piepje geeft bij verbinden van de module met de connector (nieuwe modellen althans), het is heel stil maar is er wel. Anders kan je een CD in de radio doen en dan maakt hij geluid als hij aan staat en opstart.