Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Weet er iemand in de omgeving van Eindhoven een bedrijven of goede particulier dat op een goede en betaalbare manier stalen velgen kan verbreden?

De stalen velgen die ik mooi vindt zijn 1 inch te smal.

Groeten,

Michel.

1 hour ago, Michel te Braake said:

Weet er iemand in de omgeving van Eindhoven een bedrijven of goede particulier dat op een goede en betaalbare manier stalen velgen kan verbreden?

De stalen velgen die ik mooi vindt zijn 1 inch te smal.

Groeten,

Michel.

Michel, 🤔 zijn gekeurd!! je gaat er toch geen 1" (25,4mm) afstandsring tussen laten lassen?? Mag niet 😲😒! Succes ?? Je hebt het toch niet over de ET waarde 😄 met spacers de spoorbreedte verbreden? dan worden de wielbouten tekort 😉.

Edited by Pieterke

Stalen velgen verbreden? Ik snap niet zo goed waarom je dat zou moeten willen eigenlijk. Wat voor velgen zijn het en wat zijn je verdere plannen er mee? Gewoon een stuk er tussen lassen lijkt mij persoonlijk nogal omslachtig en duur (als je het goed wil hebben). Nog even los van het feit of het formeel kan/mag zoals Pieterke ook zegt. Zijn die velgen zo speciaal dan? En kan je niet beter gewoon smallere banden monteren?

Waarschijnlijk naar 8j verbreden en dan getrokken bandjes eromheen?

Voor 8tientjes heb je op marktplaats en zo, een set tweedehands bredere velgen! Jouw maat, en minder duur, dan ALS iemand dat zou KUNNEN/WILLEN doen, dat aanpassen 😏😏🤓?? Op stalen velgen daar moeten toch sierdoppen (soms bij de Lidl E12,95 👍) op 😊!

@bickel Het gaat om stalen velgen die hij mooi vindt, dus het zullen wel niet de standaard modelletjes zijn waar je vervolgens een dop op plakt. Of wellicht is het stiekem toch lichtmetaal? Maar wellicht is het handig dat @Michel te Braake hier zelf even reageert :)

Wat mij opvalt ten opzichte van andere forums is dat mijn vraag niet beantwoordt wordt maar dat iedereen een mening ventileert.

Ik heb een zeer ruim auto verleden van meer dan 40 verschillende auto's waarvan er een aantal naar volle tevredenheid verbreedstaal onder heeft gezeten.

De bedrijven die ik gevonden heb zitten voor al richting het noorden van het land en de man waar ik mijn velgen heb laten verbreden is gestopt ivm leeftijd.

Pieterke gaat het wets artikel plaatsen waar in staat dat het niet mag, dan kun je ook heel veel Volvo Amazone en Moris Minor en nog veel meer mensen hiermee om de oren slaan die met verbreedstaal rondrijden.

Arlin en Bickel, jullie hebben mij nog nooit ontmoet, dus maak dan ook niet van die stomme opmerkingen.

Leon, zo te lezen heb jij geen ervaring met een auto waar stepwieltjes (135 breed of smaller) onder zitten, 2 maten breder en je auto heeft al een veel beter weggedrag. 

En dat in combinatie met velgen die ik mooi vindt ongeacht wat iemand anders daar van vindt, smaken verschillen gelukkig, anders reden we allemaal in de zelfde auto met de zelfde kleur enz. enz.

Tja in mijn optiek is een forum een plek voor hoor en wederhoor, daar kan je doorgaans het nodige van opsteken. Vandaar mijn informatieve vraag naar het hoe en waarom (dat is wat anders dan een mening). Blijkbaar wordt dat niet gewaardeerd, ook prima. Dan wens ik je verder veel succes met je ruime ervaring in de stepwieltjes... :byebye:

Bedankt Michel, nu begrijp ik het beter, het zijn maar kleine wieltjes? En veel succes ermee. Maar, het was onze optiek erover 😎, daar zit ook een wettelijk kantje aan 😬 (135 rijen mag je ook niet in de stiekeme VOC, (of in de DE komt dan ook die versicherung mee om de hoek kijken, schuld of geen schuld boven de advies snelheid van130)) 🙇! Maar dat is niet mijn probleem. Jij vraagt en wij draaien met wat wij er ook van vinden? 

Wow, Was ook geen negatief commentaar Michel, heb zelf ook verbreed staal gehad naar 8j en dan getrokken bandjes eromheen. Vond het zelf wel stoer staan. Zolang het loopvlak onder je spatbord blijft is het toegestaan. Dacht ik tenminste (nooit voor aangehouden in elk geval) dit alles in Gelderland laten doen. Maar om op jou vraag terug te komen, nee geen idee wie dat in het zuiden doet.

Succes ermee in elk geval!

Heb er wel eens wat van gezien op een VW forum. Het wordt nog steeds gedaan maar waar...?

Op Engelse oldskool-Fords zie het het ook veel. Probeer eens of je het ergens op een UK forum/afbeelding kunt terugvinden. In het Classic Ford magazine staat het wel eens.(ook héle mooie replica RS velgen) 

https://www.classicfordmag.co.uk/

Good luck

Uh, een beetje tegengas geven daar is nooit iets mis mee, anders hebben anderen alleen maar het onduidelijke vragend woord! Ik zou het niet weten waar in het zuiden 🙄😊? Ook succes ermee 🤔

Following this, There is something about widened steel rims that always took my attention.