Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Klappie

Onderhoud fiesta active mk8

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

Ik heb me fiesta active nu een klein jaartje heerlijke auto ben er nog steeds blij mee.

Ik heb gelezen dat de mk8 fiesta om de 2jaar of 30000km een beurt moet. Alleen me dealer zeg dat het om het jaar is en 20000km.

Maar wat is het ik kan het niet terug vinden. Aleen in het onderhoudsboekje staat bij onderhoud en lakcontroleren bespreken met de dealer.

Kan een van jullie me verder helpen. Alvast bedankt.

@Klappie Het is 30.000 km of 2 jaar, wat het eerste komt. Via Ford Etis (http://www.etis.ford.com/) kun je dat nakijken op VIN. Je moet daarvoor wel eerst een account aanmaken, maar dat is gratis. Daarna kun je de afvinklijsten zien wat er allemaal gecontroleerd/vervangen wordt bij onderhoudsbeurten.

Overigens staat in je profiel nog dat je een MK7.5 hebt.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb al een ford etis account alleen het werkt niet meer omdat ik het moet verificeren.

dit kreeg ik toen ik me wachtwoord moest veranderen.

Kopieer en geef de volgende code aan de wettelijke vertegenwoordiger van uw bedrijf, zodat deze de conversie van uw account kan voltooien. Totdat de gebruiker deze procedure hebt voltooid, hebt u geen toegang tot FordEtis. Wanneer uw account is geconverteerd, behoudt u uw bestaande accountgegevens en wordt de account beheerd door uw wettelijke vertegenwoordiger. Als uw al geaccrediteerd bent voor beveiliging, moet u dit opnieuw aanvragen.

ze hebben volgens mij de beveiliging aangescherpt.

mijn profiel heb ik aangepast :D

Heb ook een active. Het is 30000 km of 2 jaar of als je olie aan geef te verversen

De nieuwe Fiesta's (MK8) moeten inderdaad om de 2 jaar of 30.000km onderhoud krijgen. het service/olielampje is statisch lampje wat om de ca. 30.000km gaat branden.
Toch wel slecht dat een officiële Ford dealer de eigen 'regels' niet kent.

Als je je kenteken en kilometerstand invult op de onderstaande site, kan je zien welk soort onderhoud nodig is.
https://www.fordonderhoud.nl/

Och Harry, 🤔 kan ook zijn, wat niet weet wat niet deert, we zijn gelovig, genereren van extra rekening inkomsten. En dan zeggen wel bij 30k weer terug komen?. Ik zou bij sommige dealers niet van opkijken. Maar toe gegeven, om de 30k of 2jr. een beurt is toch wel erg lang 😬!

Ik zit op 30.000km of 2jr. 😏

Ik heb het omgekeerde gehad. Mijn ST moet jaarlijks of elke 20.000km een onderhoudsbeurt.

De dealer gaf echter aan dat de ST elke 2 jaar of 30.000km een beurt moet.

Na wat zoekwerk bleek het bij de dealer verkeerd in het systeem te staan. Zo zie je maar weer.

@marco170 Klopt inderdaad. De MK8 ST is de enige uitzondering die wel nog elke 20.000 km of elk jaar onderhoud moet krijgen.

Ik heb me laten vertellen dat de leaseprijzen de reden zijn om naar 30.000 km of 2 jaar te gaan. In de leaseprijzen zitten o.a. de kosten voor onderhoud verwerkt en daarin waren andere merken goedkoper. Of de onderhoudskosten voor de particulier ook goedkoper gaan uitvallen, valt nog te bezien natuurlijk.

Sign in to follow this