Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
M-Molenaar

MK7 Sensation Frozen White

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Een aantal weken geleden heb ik mijn eerste Fiesta aangeschaft. Ik was opzoek naar een MK7 Titanium. Nadat ik wat auto’s had bezichtigt kwam ik een MK7 82pk Sensation edition tegen.

De Sensation edition is vrijwel gelijk aan de Titanium met X-pack. Naar mijn weten zijn alleen de velgen anders, ik heb de 16” 7 spaaks velgen, en verder kreeg je er bij aanschaf VIP-kaarten voor sensation white bij. Ook vond ik terug dat hij is ‘frozen white’ is gespoten maar dit is volgens mij geen exclusieve kleur voor de sensation edition.

De fiesta rijd als een zonnetje en gaat binnenkort de 82.000 KM aantikken.  Op wat kleine plekjes na ziet hij er dan ook nog top uit!

Ik heb geen enorme plannen voor mijn Fiesta maar zal zo af en toe wat dingen toevoegen of veranderen.

Hieronder een kleine opsomming:

• Ford logo’s vernieuwen = De logo’s op de voor en achterkant zijn verweerd.
  • Matten vervangen = Originele mattenset ligt er nog in, deze is aardig afgetrapt.
  • Interieurdelen zwart maken = Ik vind de kleurstelling van de interieurpanelen van de MK7.5 toch net even wat moderner ogen dan de zilver/grijze interieurdelen van die MK7. Ik wil ze gaan wrappen of spuiten. Ik ben er ook nog niet over uit of ze glanzend of mat zwart worden.
  • Velgen = Ook wil ik de velgen van kleur veranderen. Zwart of gunmetal lijkt mij de beste kleur voor een witte auto. Wellicht dat ik het eerst met plastidip doe, voordat ik ze definitief laat spuiten of poedercoaten.
  • Remklauwen spuiten
  • Ramen blinderen = Eerst zelf proberen, anders laten doen.
  • Stuurleer vervangen
  • LED installeren
  • Armsteun installeren
  • Polijsten = Helaas zitten er veel kleine krasjes in de lak. Grote kans dat ik in de nabije toekomst de auto wil polijsten. Er is een kans dat ik het zelf wil gaan proberen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Foto's en de eerste update zullen snel volgen!

Dan maar meteen de eerste update ;).

Ik kwam via alieexpress een set stuurleer tegen. Het originele stuurleer begon de slijten en was al erg glad in de handen. Daarnaast waren de kunststof delen ook een beetje rabbig. 

Link: https://nl.aliexpress.com/item/32820361323.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7e3b4c4dbX032B

Voor €16 vond ik dit wel het proberen waard. Op het moment van schrijven kost het zelfs maar €14,50.

Het is kunstleer, niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, maar voor het geld ziet het er zeker niet verkeerd uit. Na ongeveer twee weken had ik het pakketje binnen. Alles wat je nodig hebt zit er bij. Het meegeleverde draad is ook stevig en je kan er aardig hard aan trekken zonder dat het scheurt. De eerste foto voor het installeren:

Bs9NZFs.jpg

Tijdens installatie:

iijRTbH.jpg

En na installatie:

mTkV3D6.jpg

3P7M9Ip.jpg

Het is even puzzelen om het leer er goed omheen te vouwen. De twee helften aan elkaar naaien gaat makkelijk, alleen een net einde knopen kan lastig zijn. Ik had voordat ik hier aan begon 0 ervaring met naaien of iets dergelijks, dus ik ben vrij tevreden. Het overtollige leer druk je met een meegeleverde plastic lepeltje onder de zilverkleurige interieurdelen. Door middel van dubbelzijdig tape op verschillende plekken voorkom je dat het leer gaat glijden over de onderliggende laag. 

1 hour ago, BlackFocus said:

Netjes hoor waar heb je dat vandaan ?

Van Alie expres, ik heb een link toegevoegd net boven de eerste foto.

Zeker, keurig zeg,ziet er prof uit ,dan die losse stuuurhoezen

14 hours ago, M-Molenaar said:

...

Ik kwam via alieexpress een set stuurleer tegen. Het originele stuurleer begon de slijten en was al erg glad in de handen. Daarnaast waren de kunststof delen ook een beetje rabbig. 

Link: https://nl.aliexpress.com/item/32820361323.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7e3b4c4dbX032B

Voor €16 vond ik dit wel het proberen waard. Op het moment van schrijven kost het zelfs maar €14,50.

...

Grappige is dat door het plaatsen van de link je er voor gezorgd hebt dat hij 4 euro duurder is geworden :) Eventjes een dagje of 3 wachten en dan is hij weer goedkoper.

Ziet er strak uit. Laat even weten hoe het aan voelt nadat het een tijdje in de zon gestaan heeft. Dan heb je direct de 'slechtst mogelijk' ervaring te pakken gok ik zo.

12 hours ago, Bnz said:

Zeker, keurig zeg,ziet er prof uit ,dan die losse stuuurhoezen

Willem geloof jij dat 🤔 ? Ali, Kan nooit iets zijn! 😏! OEM dat is pas doen

M. Molenaar, ja het ziet er keurig uit. 

Effe wat hier niet bij hoort, maar toch!

Ik zag net bij Telsel TV de Artic cooler voor deze hete opnaai dagen, 49,95 eurie's excl. verz.k. , bij bolcom (en nog meer leverransiers) ook 49,95 en die komen ook via Alies CN! Bij Ali dezelfde voor rond de 15,-16,-eurie's thuis gestuurd en al 😲, alleen ja de garantie 🙄 tja?. Maar waar krijgen de Ned. leveransiers hem dan voor < 15,- eurie's bij groot afname!! Ikke heb hem best... En volgens de hete beloftes , heerlijk fris!? want de mijne is de beste? 😅 zegt iedereen?

3 hours ago, TristanT said:

Grappige is dat door het plaatsen van de link je er voor gezorgd hebt dat hij 4 euro duurder is geworden :) Eventjes een dagje of 3 wachten en dan is hij weer goedkoper.

Ziet er strak uit. Laat even weten hoe het aan voelt nadat het een tijdje in de zon gestaan heeft. Dan heb je direct de 'slechtst mogelijk' ervaring te pakken gok ik zo.

Daar ben ik ook zeker benieuwd naar. Hij staat ongeveer per dag zo'n 6 uur in de volle zon! Ik hou jullie op de hoogte. 

2 hours ago, Pieterke said:

Ik zag net bij Telsel TV de Artic cooler voor deze hete opnaai dagen, 49,95 eurie's excl. verz.k. , bij bolcom (en nog meer leverransiers) ook 49,95 en die komen ook via Alies CN! Bij Ali dezelfde voor rond de 15,-16,-eurie's thuis gestuurd en al 😲, alleen ja de garantie 🙄 tja?. Maar waar krijgen de Ned. leveransiers hem dan voor < 15,- eurie's bij groot afname!! Ikke heb hem best... En volgens de hete beloftes , heerlijk fris!? want de mijne is de beste? 😅 zegt iedereen?

Alie express wordt veel gebruikt voor de 'drop shipping' methode. Interessant om even te googlen als je interesse hebt in logistiek of bedrijfskunde. 

Verder kan je tegenwoordig inschrijven bij bol.com als kleine winkelier, dan kan je zo je producten verkopen zonder zelf een site aan te maken. Veel kleinere bedrijven en studenten (als bijbaantje) doen dit. Ze importeren uit China, onder andere van Alie express, en verkopen dit weer in Nederland met een aanzienlijke marge. Deze marges komen bij veel producten boven de 100% uit.

Maar dat terzijde! ;):) 

4 hours ago, Pieterke said:

@Pieterke,je begint nu wat door te draven,met OEM problemen.Geniet nu maar van alie,kan je lekker goedkoop die artic cooler halen,heb je goedkope airco in de mk8,alleem moet je wel een verlengsnoer meenemen op rol,zal ook wel bij alie te krijgen zijn  🤑😃

@M-Molenaar,sorry voor deze vervuiling,maar vind t top dat je met het stuur gedaan hebt😎

Mooi gedaan. Ziet er top uit. Waar het vandaan komt vind ik niet boeiend maar wel dat je het zelf hebt geplaatst. Leuke uitleg.

Jammer van het vervuilen van dit topic 😩

Is ook boeiend en mooi gedaan/uitgelegd 👍, met een mooi uitleg filmpje op de Alie site, zonder door te draven 😉.

Trouwens Willem, hij heeft ook USB aansluiting, en het verkoelend effect is maar klein 😊 zonder vervuiling! 

Prachtig M. Molenaar, dat op Aliexpress nog zoveel moois te vinden is 💘 En van die vervuiling die rijd de reguliere dealers in hun veel te duur wielen/vaarwater 🤑! Er mag gerust vergeleken worden. 😊

On 9-7-2019 at 11:29, Pieterke said:

Piet een tip, je hebt een miskoop gedaan 😀, twee weken terug dezelfde Artic Cooler met USB bij de Action maar €9,95 😲😣 ! Ook met (0,7ltr. waterkoeltank) 8uur koeltechniek vermogen. Mijn zus had hem zich gehaald. Ja maar inderdaad hij koelt maar beperkt, leuk om je hoofd erbij te houden 😀😅!  

Evengoed als nog een keer Molenaar, hardstikke leuk en mooi gedaan.

13 hours ago, M-Molenaar said:

Genoeg over Alieexpress wat mij betreft heren. Laten wij het hier bij houden ;) 👍

🤪👍

Sign in to follow this