Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Giron

Juiste velgen? Niet te vinden!

Recommended Posts

Hoi Fiesta rijders.

Ik zit met een behoorlijke knoop in mijn maag.

Ik ben op zoek naar de velg uit de foto. Ik heb alle velgenshops bekeken maar kan niks vinden.

Een Decent velg leek er op die ik gekocht heb a 300 euro. Helaas was dit een miskoop omdat de ET waarde 25 is en ik inmiddels geleerd heb dat dit max 38, 40 of 42 mag zijn. Kat in de zak dus.

Nu ga ik binnenkort de auto pimpen en dus onderhanden nemen, maar ik ben dus op zoek naar de velg en de naam, maten en overige gegevens van de velg uit de foto.

Ik hoop zó dat iemand mij kan helpen. Anders staat mijn fiesta eerdaags op 4 thuiskomertjes.

Wie kan mij helpen. Andere ideeën zijn ook van harte welkom, mids het er op lijkt.

Alvast heel veel dank.

Stef

20190703_194638.jpg

@Giron Dit is een OEM Fiesta ST150 velg, 17-inch, origineel geleverd op de MK6 en MK6.5.

Met deze gegevens kun je de velgen misschien wel vinden.

1 minute ago, Franciscus said:

@Giron Dit is een OEM Fiesta ST150 velg, 17-inch, origineel geleverd op de MK6 en MK6.5.

De 17 inch was een optie velg in nederland. Vind meestal 16 inch velgen van de st150.

9 minutes ago, Giron said:

Hoi Fiesta rijders.

Ik ben op zoek naar de velg uit de foto. Ik heb alle velgenshops bekeken maar kan niks vinden.

Een Decent velg leek er op die ik gekocht heb a 300 euro. Helaas was dit een miskoop omdat de ET waarde 25 is en ik inmiddels geleerd heb dat dit max 38, 40 of 42 mag zijn. Kat in de zak dus.

Nu ga ik binnenkort de auto pimpen en dus onderhanden nemen, maar ik ben dus op zoek naar de velg en de naam, maten en overige gegevens van de velg uit de foto.

Ik hoop zó dat iemand mij kan helpen. Anders staat mijn fiesta eerdaags op 4 thuiskomertjes.

Wie kan mij helpen. Andere ideeën zijn ook van harte welkom, mids het er op lijkt.

Alvast heel veel dank.

Stef

20190703_194638.jpg

Hoezo een kat in de zak? Past gewoon onder de auto.

Die ik gekocht heb niet. Die hebben een ET waarde van 25

50 minutes ago, Franciscus said:

Thanks man. Ik ga even zoeken.

1 hour ago, Razer said:

De 17 inch was een optie velg in nederland. Vind meestal 16 inch velgen van de st150.

Oké, optioneel geleverd op de ST150 ;-)

Dacht dat die standaard waren, want veel forumleden hebben die.

2 hours ago, Giron said:

Die ik gekocht heb niet. Die hebben een ET waarde van 25

Ik kan ook zo een set velgen monteren met et25 en 8j. Zonder problemen

43 minutes ago, Razer said:

Ik kan ook zo een set velgen monteren met et25 en 8j. Zonder problemen

Het zal wel passen maar grote afwijkingen in de ET zijn niet aan te raden. In dit geval zouden de velgen zo’n twee cm te ver naar buiten staan, dat is voor je wielophanging niet zo prettig.

Valt reuze mee, rijden genoeg op deze maat.

Maar het gaat 100% passen, dat er eventueel wat extra slijtage op het lager kan komen...dat is correct.

Maar verwacht niet gelijk dat ze met 20.000 af zijn :-)

1 hour ago, Razer said:

Valt reuze mee, rijden genoeg op deze maat.

Maar het gaat 100% passen, dat er eventueel wat extra slijtage op het lager kan komen...dat is correct.

Maar verwacht niet gelijk dat ze met 20.000 af zijn :-)

Zo extreem zal het inderdaad niet zijn (althans, dat mag je toch hopen :grin:). Het zijn in ieder geval algemene adviezen om niet meer dan een cm af te wijken qua ET, in hoeverre dat gevolgen heeft voor slijtage en wat de eventuele risico's zijn als je dat advies toch negeert weet ik ook niet. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. ;)

Natuurlijk, maar er werd gemeld dat ze niet pasten.

Maakt mij niet uit wat men doet met mijn info, just saying :-)

On 3-7-2019 at 20:04, Giron said:

Hoi Fiesta rijders.

Alvast heel veel dank.

Stef

Op Marktplaats staat nog een set: https://link.marktplaats.nl/m1415784035

Thanks. Heb m bericht

On 6-7-2019 at 11:31, marco170 said:

Op Marktplaats staat nog een set: https://link.marktplaats.nl/m1415784035

Thanks. Was een goeie tip. Maandag ga ik ze halen en dan meteen door naar de poedercoating toko. Mijn knipperlichtjes zijn inmiddels ook binnen. Echt vet.

Sign in to follow this