Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbie1971

Radio Adapter mk7 2009

Recommended Posts

Vrienden van de club!

Ik heb net bij Alie-san een radio aangeschaft met 9 inch scherm. Uitbouwen ging prima, inbouwen zal ook wel lukken, maar… ik heb 2 kabelboompjes meegeleverd, 1 met Vcan canbus en 1 zonder. Van de 2 stekkers adapter die op niet-canbus boom zitten past er 1, die ander dus niet. De canbus boom had 2 stekkers die allebei niet passen. Moet ik die canbus boom of die ander monteren? Ik neem aan dat de canbus adapter al in de auto zit. De grote grijze stekker past, de kleinere zwarte niet, is te smal. Automaterialenzaak had niet de juiste adapter. Weet iemand een typenr ofzo. En alsjeblieft geen reacties over Alie, want deze radio zou gewoon moeten werken.

On 2-7-2019 at 16:28, Robbie1971 said:

Vrienden van de club!

Ik heb net bij Alie-san een radio aangeschaft met 9 inch scherm. Uitbouwen ging prima, inbouwen zal ook wel lukken, maar… ik heb 2 kabelboompjes meegeleverd, 1 met Vcan canbus en 1 zonder. Van de 2 stekkers adapter die op niet-canbus boom zitten past er 1, die ander dus niet. De canbus boom had 2 stekkers die allebei niet passen. Moet ik die canbus boom of die ander monteren? Ik neem aan dat de canbus adapter al in de auto zit. De grote grijze stekker past, de kleinere zwarte niet, is te smal. Automaterialenzaak had niet de juiste adapter. Weet iemand een typenr ofzo. En alsjeblieft geen reacties over Alie, want deze radio zou gewoon moeten werken.

Is dit een model die ook de radiomodule vervangt of enkel het scherm?

De mk7 heeft of een of twee stekkers in de radio zitten en dan nog een stekker naar het scherm en het frontje (de 6 knops console neem ik aan). Op een van de twee stekkers van de radio zit de ICAN (multimedia) welke ze mogelijk willen hebben. Wellicht past dat direct, wellicht niet vandaar die adapter.

Dit is de mk7.5 stekker (heb geen plaatjes van de mk7) voor de radio en als die van jou oorspronkelijk ook twee stekkers had dan is de kans groot dat die hetzelfde is als de Mk7:

fAyEPU4.png

Note: de namen kunnen per model wat verschillen maar vrijwel altijd doen ze hetzelfde.

Pin 14/15 zijn de ICAN (multimedia CAN) en die zit daar dus op als ze die willen hebben. Dit is de stekker met de twee dikke pinnen aan de zijkant. Ik denk echter dat men ook nog een HSCAN connectie wil, welke dan ergens anders vandaan moet komen en wellicht ook nog de stekker van het schermpje of het console aangezien die ook nog data doorsturen. Wellicht past die andere stekker daar op.
Op deze stekker zitten ook de speakers e.d. aangesloten.

Op de andere stekker in de mk7.5 radio zitten de audio ingangen dus die heb je niet nodig, ik vermoed dat dit in de mk7 hetzelfde is. Als je geen tweede stekker hebt kan dat als er geen externe bronnen in de auto zit (aux/bluetooth etc).

Maak anders een foto van de stekkers en post die. De kleur van de stekkers is helaas niet relevant aangezien dat nog al eens kan verschillen.

Als het kastje met een 8/12 pins connector verbonden zit kan het ook een LIN converter zijn. De console en schermen in de 4" en 5" modellen communiceren niet met elkaar via de CAN bus dus dan zal die in de connector van het oude scherm oid moeten zitten. Ik heb geen idee waar de oranje/groen schermen mee communiceren maar dat kan prima hetzelfde zijn.