Jump to content
Fiestaclub.nl
Tim.A

Nieuwe Ford Puma SUV Crossover

Recommended Posts

Oké het is weliswaar geen Fiesta nieuws, maar de nieuwe Ford Puma SUV komt in 2020.

Wat vinden jullie ? Ik moet er nog een beetje aan wennen, het lijkt wel een Fiesta op steroïden haha.
Zou eerder de nieuwe C-Max kunnen zijn.

Foto's zijn hier te zien.

https://www.ford.nl/alle-modellen/nieuwe-puma

De achterkant is een verbetering t.o.v. de Fiësta als je het mij vraagt, die is wel erg zakelijk (lees: saai) bij de MK8. De koplampen daarentegen slaan de plank compleet mis als je het mij vraagt. Lijken een beetje gejat van de Mito. En dat is in dit geval zeker geen compliment :oneens:

15 hours ago, Leon Fiesta said:

De achterkant is een verbetering t.o.v. de Fiësta als je het mij vraagt, die is wel erg zakelijk (lees: saai) bij de MK8. De koplampen daarentegen slaan de plank compleet mis als je het mij vraagt. Lijken een beetje gejat van de Mito. En dat is in dit geval zeker geen compliment :oneens:

Ik deel je mening over de achterkant inderdaad, vind hem bij deze Puma wel gaaf.

De voorkant doet me denken aan de eerdere modellen Porsche Cayenne haha...

2 hours ago, Tim.A said:

Ik deel je mening over de achterkant inderdaad, vind hem bij deze Puma wel gaaf.

De voorkant doet me denken aan de eerdere modellen Porsche Cayenne haha...

Ook al zo'n misbaksel :biglaugh:Vind de Fiësta wel een sterk front hebben nu. Een maat van me vond 'm we lijken op een Aston Martin, kan 'm niet eens ongelijk geven :grin: Een auto moet een beetje stoer uitkijken vind ik. Die Puma ziet er echter uit als een bange kat 😂

Vindt het wel bijzonder, dat ze naaste de Ecosport nog een model ontwikkelen in het zelfde segment. De mistlampen hadden m.i. wel wat groter genomen.
Het is wel geen Fiesta, maar horen B-max, Ecosport en nu de Puma ook een beetje bij deze forum, omdat ze gebruik maken van dezelfde bodemplaat/onderdelen?   

Achterkant vind ik wel ok, maar de voorkant wat minder.

Ik zie wel dat de Puma 5 wielmoeren gebruikt, dus ik gok dat er wat Focus-onderdelen zijn gemonteerd.

On 1-7-2019 at 15:41, Tim.A said:

Oké het is weliswaar geen Fiesta nieuws, maar de nieuwe Ford Puma SUV komt in 2020.

Wat vinden jullie ? Ik moet er nog een beetje aan wennen, het lijkt wel een Fiesta op steroïden haha.
Zou eerder de nieuwe C-Max kunnen zijn.

Foto's zijn hier te zien.

https://www.ford.nl/alle-modellen/nieuwe-puma

Kijkt niet verkeerd, beetje te veel gekke vormen - maar van mij mogen ze allemaal opflikkeren met die SUV's tegenwoordig. Ieder merk blijft maar van die nieuwe SUV achtige dingen links en rechts de fabrieken uitgooien. Alsof de markt wordt beheerst door 60+'ers die graag hoog in de auto zitten. 

On 6-7-2019 at 13:05, marco170 said:

Achterkant vind ik wel ok, maar de voorkant wat minder.

Ik zie wel dat de Puma 5 wielmoeren gebruikt, dus ik gok dat er wat Focus-onderdelen zijn gemonteerd.

Dat zegt nog niets. De B-max had bij de introductie op de persfoto's ook 5 wielmoeren maar uiteindelijk is het toch 4 geworden.

13 hours ago, pwaltman said:

Dat zegt nog niets. De B-max had bij de introductie op de persfoto's ook 5 wielmoeren maar uiteindelijk is het toch 4 geworden.

Dat wist ik niet en had ik ook niet verwacht. Na een snelle check op Google blijkt dat je helemaal gelijk hebt! De B-Max Concept uit 2011, die sprekend op het productiemodel lijkt, had er 5 inderdaad.

On 6-7-2019 at 15:13, Gio said:

Kijkt niet verkeerd, beetje te veel gekke vormen - maar van mij mogen ze allemaal opflikkeren met die SUV's tegenwoordig. Ieder merk blijft maar van die nieuwe SUV achtige dingen links en rechts de fabrieken uitgooien. Alsof de markt wordt beheerst door 60+'ers die graag hoog in de auto zitten. 

Ik vind het wel fijn eigenlijk een SUV Crossover, je hoeft niet direct zo'n enorm bakbeest te rijden, maar je hebt toch weer meer ruimte dan een hatchback.
Zelf rijden we buiten de Fiesta ook nog een Renault Captur, heerlijk wat je met die ruimte kunt doen in de koffer (+ kunt de achterbank naar voren schuiven) ligt iets hoger op de poten, maar dat merk je wel als je in de omgeving rond rijd waar ik woon is dat wel prettig.

Buiten dat blijft de Fiesta mijn favo hoor, lekker laag en snel.  Maar voor de familie tripjes met de hond is zo'n crossover ideaal. Ik vind zo'n station direct weer zo'n grote slee en een echte SUV is weer direct TE. Wacht maar tot je eens kinderen krijgt, dan wordt een hatchback te klein 😛 .

2 hours ago, Tim.A said:

Ik vind het wel fijn eigenlijk een SUV Crossover, je hoeft niet direct zo'n enorm bakbeest te rijden, maar je hebt toch weer meer ruimte dan een hatchback.
Zelf rijden we buiten de Fiesta ook nog een Renault Captur, heerlijk wat je met die ruimte kunt doen in de koffer (+ kunt de achterbank naar voren schuiven) ligt iets hoger op de poten, maar dat merk je wel als je in de omgeving rond rijd waar ik woon is dat wel prettig.

Buiten dat blijft de Fiesta mijn favo hoor, lekker laag en snel.  Maar voor de familie tripjes met de hond is zo'n crossover ideaal. Ik vind zo'n station direct weer zo'n grote slee en een echte SUV is weer direct TE. Wacht maar tot je eens kinderen krijgt, dan wordt een hatchback te klein 😛 .

Mijn ouders hebben ook een Captur maar kan niet zeggen dat die nou ontzettend veel ruimte biedt. En het rijdt ook voor geen meter als je het mij vraagt. Sturen gaat vrij gevoelloos en ongeacht je rijstijl is het ding gewoon niet vooruit te branden. De motor geeft gewoon niet thuis (terwijl het toch zo'n 100 pk's zijn). De hakerige versnellingsbak helpt daar overigens ook niet bij. Dan had ik persoonlijk toch eerder voor een Clio station gekozen denk ik.

9 hours ago, Tim.A said:

Haha nee dat snap ik natuurlijk wel. Maar er zijn zoveel van die cross overs momenteel dat ik zou zeggen genoeg is genoeg. 

Overigens ben ik opgegroeid met stationwagens thuis, ooit als 't zover is kies ik wel voor een audi s4 station ofzo hahaha! Moet wel power blijven hebben! 

13 hours ago, Franciscus said:

Dat wist ik niet en had ik ook niet verwacht. Na een snelle check op Google blijkt dat je helemaal gelijk hebt! De B-Max Concept uit 2011, die sprekend op het productiemodel lijkt, had er 5 inderdaad.

Ik weet dat omdat ik graag die velgen wilde op mijn Fiesta. Toen zag ik 5 moeren en heb het niet gedaan. Kocht toen ST wielen. Ook super ( zo niet mooier) maar zag 3 maanden later dat ze gewoon allemaal met 4 moeren reden. Toen stond ik wel ff raar te kijken 😀😀😀

22 hours ago, Leon Fiesta said:

Mijn ouders hebben ook een Captur maar kan niet zeggen dat die nou ontzettend veel ruimte biedt. En het rijdt ook voor geen meter als je het mij vraagt. Sturen gaat vrij gevoelloos en ongeacht je rijstijl is het ding gewoon niet vooruit te branden. De motor geeft gewoon niet thuis (terwijl het toch zo'n 100 pk's zijn). De hakerige versnellingsbak helpt daar overigens ook niet bij. Dan had ik persoonlijk toch eerder voor een Clio station gekozen denk ik.

Ik heb de 1.5TDCI met 95PK en 200NM en wat je zegt klopt, hij voelt erg sloom aan. Toch is die best rap, hij was sneller dan de Fiesta (1.6TDCI 95PK) voor ik hem liet chippen terwijl de Fiesta velen malen sneller aanvoelde. Nu de Fiesta gechipt is (120PK/300NM) lijkt het wel of de Captur 3 cilinders mist haha, dus het is ook echt een kwestie van beleving. Wat sturen betreft, ja je hebt niet echt gevoel met de wagen, bij de Fiesta voelt het allemaal veel directer. Toch gaat die aardig door de bochten (17inch velgen 205/45/17) als je goed je best doet, wegligging kon iets beter, maar ik heb al veel slechter meegemaakt. De Ford voelt qua sturen veel directer en plakt echt aan de weg met de 17-inch velgen. Wat wel op valt, zet de Captur nooit in ECO mode, vooral niet op de snelweg, ik weet niet wat er dan gebeurd, maar dan is de wagen wel echt waardeloos, hij houd enorm in dan, inhalen is dan echt niet te doen. 

Maar goed ik zei ook niet dat de Captur een geweldige wagen was, maar dat ik het wel fijn vind om een SUV Crossover te rijden. Mijn vrouw rijd de Captur, ik rijd de Fiesta 😛

Ruimte is relatief, ik heb altijd hatchback gereden en een Civic Coupé en van al die auto's is de Captur de ruimste mits je de achterbank naar voren schuift. Dus ik ben ook niet beter gewend. Kijk als je bijv. formaatje Audi Q7 gewend bent, dan is een Captur zeker niet ruim, het is ook de kleinste Crossover die Renault heeft. Wil je ruimte moet je al naar Kadjar of Megane of Koleos gaan.  

Ik heb er een tv meubel en 2 salontafeltjes in gekregen (gemonteerd), dus voor mij ruim zat.

4 hours ago, Tim.A said:

Maar goed ik zei ook niet dat de Captur een geweldige wagen was, maar dat ik het wel fijn vind om een SUV Crossover te rijden. Mijn vrouw rijd de Captur, ik rijd de Fiesta 😛

Nee ok, dan begrijpen we elkaar :duim:

On 9-7-2019 at 21:45, pwaltman said:

Ik weet dat omdat ik graag die velgen wilde op mijn Fiesta. Toen zag ik 5 moeren en heb het niet gedaan. Kocht toen ST wielen. Ook super ( zo niet mooier) maar zag 3 maanden later dat ze gewoon allemaal met 4 moeren reden. Toen stond ik wel ff raar te kijken 😀😀😀

Deze Puma komt van de pre-productielijn en is geen concept:

Ik gok toch echt dat er 5 moeren op gaan zitten, maar we wachten het af.

Ik en mijn meisje vinden hem erg leuk. Ben benieuwd hoe ie er in het "echt" uitziet. Het zou best eens een mooie opvolgen kunnen worden voor de MK7.5 mits de prijzen belachelijk worden. Ik las op een website dat in Duitsland de prijzen waarschijnlijk vanaf circa 21.000 beginnen dus vrees dat het dan géén nieuwe kan worden....😂