Jump to content
Fiestaclub.nl
JaccovO

Alternatieve speakers in de deur Fiesta MK7.5

Recommended Posts

Dag,

De speaker in mijn rechter voor portier is defect. Nu kan ik er gewoon een originele in terugplaatsen. Maar ik was benieuwd of er Fiestarijders zijn die er een alternatief setje in hebben gezet welke kwalitatief wat beter geluid produceren. En dan zonder al te veel aan te passen. (liefst plug and play natuurlijk)

Laat t maar weten:)

je kan zonder problemen de luxe speakeres plaatsen. Deze werden alleen geleverd als je de optionele Sony radio af-fabriek bestelde.
Ze zijn te herkennen aan de blauwe kleur.

Ford-Fiesta-Speakers-Tweeters-Full-Set-M

Op de foto horen de bovenste twee speakers in de voordeuren en de onderste in de achterdeuren/paneel

On 29-6-2019 at 12:12, Harry said:

je kan zonder problemen de luxe speakeres plaatsen. Deze werden alleen geleverd als je de optionele Sony radio af-fabriek bestelde.
Ze zijn te herkennen aan de blauwe kleur.

Ford-Fiesta-Speakers-Tweeters-Full-Set-M

Op de foto horen de bovenste twee speakers in de voordeuren en de onderste in de achterdeuren/paneel

Harry, heb jij deze destijds ook zelf gemonteerd? Ik twijfel of ik de originele ga vervangen voor deze namelijk. 

Mijn Fiesta is af-fabriek geleverd met de Sony radio, deze speakers zaten dus al in mijn auto.
Ik heb alleen de achterspeakers vervangen door een losse woofer en tweeter. Nu zitten bij mij dus in de achterdeuren dezelfde speakers als de voordeuren.
De tweeters heb ik uit een b-max gehaald en geplaatst.

Daarnaast heb ik rond de speakers dempingsmateriaal geplaatst. Dat zorgt ook voor een beter geluid.

Thnx voor de reacties! Ik ga even op onderzoek uit:)

Ik weet dat het voor jou niet nuttig meer is, maar ik heb er ellendig lang naar moeten zoeken

Maximum dimensions width: ~170mm (with adapter ring, i think you can go wider, i would say upto arnd 175mm, but at your own risk)

Maximum depth: 90mm (with adapter ring) (this is really the max, with everything accounted, my Focal 165FX Flax  had about 2mm. including mounting!!!

(not from the backboard, but from the window, so you CAN NOT go deeper, unless you extend inwards)

This is for the front-speakers of a 2-door drive (ST 2015) if it are rears without drop-down windows i'd say you have plenty

for goochelsvind maar even in Engels gedaan :P

Aan de voorkant ben je ook nog 3cm ruimte ik heb aardige diepe speakers en ramen kunnen nog gewoon open

70mm heb ik trouwens valt nog iets mee