Jump to content
Fiestaclub.nl
Luukvl

Probleem uitlaat ST150

Recommended Posts

Hallo,

Zoals de titel al zegt heb ik een klein probleem met mijn uitlaat van mijn ST150.

Deze is van het merk Mountune en deze krijg ik maar niet goed onder de auto.

De uitlaat hangt namelijk te ver naar beneden.

Eerst dacht ik dat het aan de standaard uitlaatrubbers zou liggen, deze zijn best wel slap. Dus heb ik nieuwe uitlaatrubbers besteld die een heel stuk stugger zijn. Met het idee dat de uitlaat hoger komt te hangen.

Nu hangt de uitlaat netjes in de nieuwe rubbers maar nog hangt deze te veel naar beneden.

IMG-4413-2110.jpg IMG-4414-2112.jpgIMG-4415-2114.jpg

Wie kan mij hier mee helpen?

Gr. Luuk

Erhhh als ik bij die van mij kijk (milltek) dan hangt die van mij er een kwart slag gedraaid in ten opzichte van die van jou. 
Kan hij niet gedraaid worden of denk ik te simpel nu haha? Heb het idee dat je nog een hoop ruimte hebt eromheen. 

Bij de Milltek zit de demper er idd plat eronder maar de uitlaat hangt goed. Anders zaten de ophangpunten ergens anders 😉

https://www.mountunestore.com/collections/mk6-fiesta-st/products/fiesta-b256st-cat-back-exhaust

Ik weet wel dat de fiesta mk6 een facelift hebben gehad en toen ook de uitlaatophanging veranderd is. Heb wel de goede besteld maar misschien de verkeerde gekregen. Maar voor garantie is het helaas al te laat.

Misschien haal ik hem eraf, ophangpunt eraf slijpen, opnieuw erop lassen en dan hopen dat hij hoger komt te hangen?

Je kunt eens naar iemand toegaan die goed met uitlaten is, vooral lassen.

Heb ik ook gedaan ivm soortgelijke problemen.
Tevens meteen een andere eindstijl er op laten maken.
Rij er nu al bijna 2 jaar mee rond.
Je kunt de steun aan laten passen zodat hij wat hoger komt te hangen.
Er zijn voor zover ik weet geen wijzigingen gedaan aan de uitlaat uitsparing in de bumper tijdens de facelift vanaf 2005.
Het lijkt er op dat deze achterdemper voor de none ST150 is.
Deze hebben geen uitsparing in de bumper en daarom hangt de eindpijp ook lager.

Mvg Roy

Dankje voor je reactie.

Dat kan ik wel eens gaan doen inderdaad!

Alleen de uitlaat is wel degelijk voor deze auto, heb deze rechtstreeks van Mountune gekocht en die maken alleen onderdelen voor de ST-versie van de MK6 serie.