Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Pieterke

de rechter koplamp unit verwijderen mk8

Recommended Posts

Wat een crime om de rechter koplamp unit (bestuurders zijde) mk8 ecoboost 1.0 03-2018 te verwijderen! zoals in het boekje staat beschreven werkt het niet, aan de onderkant lamp unit zit geen pin, ik voel niks? De koplamp unit haakt onder de spatbordrand / voorbumper en onder de horizontale zwarte deel (met 6schroeven vastgezet) bovenzijde bumper voorfront. je kunt een (klein) stukje de lamp unit naar het midden schuiven, maar omhoog vergeet het maar! Conclusie; voorbumper demonteren! Wat een gehengst, terwijl fabrikanten EU verplicht zijn om zelfs een leek gemakkelijk toegang te geven voor bv. een kapotte lamp te wisselen! Ze hebben geen klote geleerd, (Zijn zelfs EU verplicht), alleen, ja eh, die lamppeertje (€2,50) vernieuwen kost eh €35,- 😲 Kwam ik al eens achter bij de vroegere Ka, de halve voorzijde en in de wielkasten auto slopen 😊! Pieterke een tip, wel netjes blijven, niet klagen, eh ja he! 

Doe ik iets verkeerd met de unit eruit halen?? wie weet het? 🤔😀 Thanks. 

2 hours ago, Pieterke said:

Wat een crime om de rechter koplamp unit (bestuurders zijde) mk8 ecoboost 1.0 03-2018 te verwijderen! zoals in het boekje staat beschreven werkt het niet, aan de onderkant lamp unit zit geen pin, ik voel niks? De koplamp unit haakt onder de spatbordrand / voorbumper en onder de horizontale zwarte deel (met 6schroeven vastgezet) bovenzijde bumper voorfront. je kunt een (klein) stukje de lamp unit naar het midden schuiven, maar omhoog vergeet het maar! Conclusie; voorbumper demonteren! Wat een gehengst, terwijl fabrikanten EU verplicht zijn om zelfs een leek gemakkelijk toegang te geven voor bv. een kapotte lamp te wisselen! Ze hebben geen klote geleerd, (Zijn zelfs EU verplicht), alleen, ja eh, die lamppeertje (€2,50) vernieuwen kost eh €35,- 😲 Kwam ik al eens achter bij de vroegere Ka, de halve voorzijde en in de wielkasten auto slopen 😊! Pieterke een tip, wel netjes blijven, niet klagen, eh ja he! 

Nou nou Piet wat een gebulder🤭 

Ik herken je probleem Piet...,ik heb het bij de mijne toentertijd voor elkaar gekregen de bolletjes te wisselen zonder de units eruit te halen maar ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw handen zijn .😀

Henk, je kent pieterke toch al langer, of niet zo? 😄! We hebben de m🤐uil niet dicht en wel recht voor zijn onlogische 😁 ! Maar daarmee heb ik lamp unit nog niet eruit zonder gehengst 😏😅

Piet is dat zo'n geneuzel om die eruit te krijgen! de voorbumper ook nog los halen en/of verwijderen? 😏 . Henk dan heb jij zeker kleinere handjes die niet links staan te wijzen 😃!

Ik hoop dat er een eenvoudiger oplossing voor bestaat? Verbeeld je eens tegen die tijd dat mijn koplamp🚥 het begeeft, en er is alleen een/die moeilijkere Ford oplossing? 🙄 

On 22-6-2019 at 11:14, Pieterke said:

De koplampen zitten aan de onderzijde met een pin in een soort clipverbinding vast aan de auto; zie rode cirkel op foto.

Tegelijkertijd heeft de koplamp ook nog een lip die onder de bumper haakt; zie groene cirkel op foto.

De koplamp moet naar boven verwijderd worden, maar daarbij blijft de lip van de koplamp haken onder de bumper.

Met een hoop gefriemel lukt het wel, maar de bumper deels losmaken zodat de koplamp-lip vrij is van de bumper is een stuk makkelijker.

De bumper wel zorgvuldig loshalen, want er zitten overal clips/boutjes. Iets afbreken is zo gebeurd.

Voor de gemiddelde automobilist is een bezoekje aan de dealer de beste oplossing.

Zelf doen volgens het instructieboekje is in ieder geval onmogelijk, daarvoor is de beschrijving veel te summier.

Achterlichten zijn trouwens ook erg onhandig, maar dat is weer een ander verhaal. 

20bfd2e6-e5c3-4b1c-96b1-21726593880e-ori

db1e1a1a-5265-4630-b598-190f3d671712-ori

Dank je Marco, gaan we weer eens proberen met ook die/dat boven bumper zwarte plaatdeel los en naar voren te halen 😒. Desnoods zaag ik die zwarte bev.lip gewoon eraf en maak een nieuw schroefbaar zwarte bevestigings beugel daar eraan 😀

Er is een veel gemakkelijke oplossing. Ik heb toen der tijd al mijn halogeen voorlichten vervangen naar LED. Ik zal morgen wel even een foto van onder de motorkap maken welke schroefjes je precies moet losmaken. Die hou je nog van mij tegoed.

15 hours ago, Yuggo said:

Er is een veel gemakkelijke oplossing. Ik heb toen der tijd al mijn halogeen voorlichten vervangen naar LED. Ik zal morgen wel even een foto van onder de motorkap maken welke schroefjes je precies moet losmaken. Die hou je nog van mij tegoed.

Kijk, dit zijn interessante reacties. Ben benieuwd :) Ben nog niet zo ver dat mijn lampjes vervangen moeten worden maar heb er een pleurishekel aan om met dat soort futiliteiten naar de garage te moeten :(

De schroefjes weet ik wel, maar dat eruit hakern is een problem? met de kans op kapot maken als je (verkeerd??) te hard trekt 😒! die zwarte afdekstrip boven (met wel 6boutjes ) de voorbumper zit zowieso in de weg 🙄. Ikke zou het zo sowiezo nooit gemaaakt (ontworpen) hebben, wie benne ik, een dummy 😳? Maar een lampje van E2,00 optillen naar het niveau van E35,- vind ikke ook te gortig, geen wonder dat er zoveel kapotte lampem rond rijden 🤑!

Ik ben voor een ander projectje bezig, en daar moet de koplamp voor eruit 😀

On 30-6-2019 at 20:05, Yuggo said:

Beste Steven, weet je al hoe? 🤔! Morgen is het al donderdag, of is je slimme foto phone kapot 😒? Uploaden met Imgur zou het gmakkelijkst gaan! En het aantal schroeven los te halen weten we al 😉

Ik zou naar de Ford garage gaan Piet,kunnen ze het jouw laten zien en als hun het verzieken is het kosten hun.😉

6 hours ago, henk68 said:

Ik zou naar de Ford garage gaan Piet,kunnen ze het jouw laten zien en als hun het verzieken is het kosten hun.😉

Daar heb je gelijk in Henk,  🤔 maar ik hoopte op een bevredigende zelf oplossing 🤨. Klopt bij onze vorige Ka 2005 moest ie ook maar de garage. Ik mocht de monteur mee helpen voor €35,- om een (niet liegen pieterke (2) lampje(s)) te verwisselen, en toen wist ik het ook hoe het moest 😊. Maar de oplossing komt wel Henk, het heeft geen haast, mijn vraag is niet levensbedriegend 🤪. De monteur klaagde ook, na mijn gezanik! Met die ford ontwerpers (zal bij de vag niet veel anders zijn) daar zitten wij ook mee, en die houden ook GEEN rekening met ons, met het voordeel dat het voor ons bijna dagelijkse ervaringskost is 🤪. Het komt wel vol goede moed verder gaan 😃. Hoi Ned-Zwe nog 0:0 zie ik nu met na 25:56 min. spelen. Doorgaan meiden 😬 ! 

Ach dat gemartel met de lampjes speelt toch bij alle merken. Ik kijk het even aan voor nu, als er een lampje stuk gaat dan ga ik over op LED denk ik.

Nog eens geprobeerd, geen beweging erin te krijgen! en de voorbumper ga ik er niet vanaf halen 😏. Ga een ander plaatsje zoeken😊, doorgaan!. Maar de NL meiden hebben verloren, ondanks dat ze verloren hebben willen zij er geen feest van maken, 🤑 spelen nog geen rol, maar dit terzijde, knap gedaan 👍.  En Steven (Yuggo) lukte het bij jou??

Steven is vanaf 1juli niet meer on site geweest? Dus het zal wel moeilijk geweest zijn met de gemakkelijke manier van verwijderen?? 🙄😒 niets aan te doen! 

Edited by Pieterke

Zeg Steven, wat is er aan de hand? werkt dat nu of toch niet om een koplamp van de mk8 easier te verwijderen! dat is ook belangrijk voor mij en meerdere leden! 😏 😊

geen idee hoe ik het doe maar heb dat ding er in nog geen 5 minuten uit en erin zetten hetzelfde het is een handeling eenmaal in de vingers gaat het prima.

de voorbumper waar hij  achter zit die kan je met gepast beleid wat buigen zodat de uitstulpingen er weer achter vallen, en dan je hand onder de koplamp om te voelen waar hij in de klem valt daarna van binnenkant richting bumper drukken en dan hoppa klik vast.

Moet er wel bij zeggen na de eerste keer deed ik het verkeerd brak dat zwarte breekplaatje af bovenop, deze heb ik vervangen door een alu hoekijzertje zwart gemaakt niks van te zien.

Maar ford heeft een tsb uit voor de koplampen een reparatie set incl. oplossing even bij de dealer vragen.

Als een klant een klacht heeft dat de bevestiging van de koplamp is afgebroken, wordt dit waarschijnlijk veroorzaakt doordat de motorkap niet correct is uitgelijnd (hoogtepositie).

De reparatieset voor de bevestiging van de koplamp is nu beschikbaar voor het betreffende model als reserveonderdeel voor service, dat moet worden gebruikt onder garantie. Voor dit probleem hoeft de koplampunit niet meer te worden vervangen. Garantieclaims, inclusief vervanging van de koplampunit, zullen geweigerd worden.

Zie hieronder voor de methode om het koplamphuis aan te passen en de reparatieset voor de steun van de koplamp aan te brengen. Daarnaast moeten de afstelling en hantering van de motorkap worden gecontroleerd als potentiële basisoorzaak voor de aanvankelijke kapotte steun. Breng de voorste aanslagrubbers van de motorkap niet meer dan 40 mm omlaag en verwijder de aanslagrubbers NIET

TSB, technical service bulletin 🤔

Hier hebben ze het ook over een TSB maar dan voor dure en goed(kope) lampen??

Die Ford toch, but not to my mk8, not so easy when it let seen as on the movie 🤨😂. Go Further 😁

Edited by Pieterke

Nou die Ford mk8 voorlichting klopt dan ook niet erg 😒, deze monteur was zeker voor een mk7/7,5 bezig?? We hebben het hier over een mk8 😏 . Dus koplamp unit kapot dan moet je een TSB setje aanschaffen voor de prijs van ? Omdat Ford het zo moeilijk maakt vervalt de garantie, mooi zeg! Daar vragen wij/ik niet om, alleen het gemakkelijk vervangen van defecte lampen, dat is ook nog eens voor de veiligheid. Voer voor meester Pieter van Vollenkoven En geen EU keuringsinstantie die hen op de vingers tikt 🙄! Misschien dat EU Frau Ursula von der Leyen  hier b"ose een stokje voor gaat steken! Van Frans daar moesten we dat maar afwachten, of die aan die weg zou gaan Timmeren? 😃 

Sign in to follow this