Jump to content
Fiestaclub.nl
fiestaboy

Slecht starten en lopen mk8

Recommended Posts

Goedemiddag,

Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar ik heb sinds een week last van als ik de motor start deze eerst op 2 cilinders loopt en na verloop van een tel of 10 dan komt nr 3 erbij.

Gister auto willen verplaatsen en jawel bij starten op 2 cilinders. Toen ik de auto in de namiddag pakte starten deze wel maar hij wilde niet aanslaan, dit duurde een seconde of 15 waarna ie met moeite aansloeg.

Betreft een mk8 van oktober '18 8600km op de teller.

Meer mensen ervaring met dit probleem?

dit lijkt me toch wel een garantie geval.  gewoon naar de dealer gaan en hun het laten oplossen.

@fiestaboy Precies wat @ThommyV zegt, snel terug mee naar de dealer voordat het erger wordt of er andere (motor)schade ontstaat.

Ik heb een MK8 van januari 2019 met 10.500 km op de teller en gelukkig nergens last van. Waarschijnlijk heb jij ook een WLTP-versie met een benzine-roetfilter (GPF) net als ik, maar daar zou het allemaal niet aan mogen liggen.

Zou niet mogen met een auto die nog geen jaar oud is, snel naar de dealer idd en niet zelf aan beginnen. Je hebt nog garantie.

Garantie zaak Collin. 😁 Ja helaas, niks is volmaakt, de mijne straks misschien ook (hopelijk wel) niet! 😊 

Tja cilinderuitschakeling is op zich wel een techniek van deze tijd, lekker eco. Maar geloof niet dat Ford dit bedoeld heeft met EcoBoost :grin: Mijn ST-line is ook van oktober 2018 maar die loopt nog als een zonnetje {:D:}

@Leon Fiesta De Fiesta 1.0 EcoBoost heeft geen cilinderuitschakeling. Alleen de Fiesta ST (1.5 EcoBoost) en de Focus 1.0 en 1.5 EcoBoost hebben dat.

Persoonlijk ben ik er blij om dat mijn Fiesta dat niet heeft, want kan in mijn ogen (potentieel) voor vervelende problemen zorgen. Bovendien verwacht ik dat de brandstofbesparing gering zal zijn.

@fiestaboy Ik ben benieuwd wat de oorzaak van de motorstoring is.

34 minutes ago, Franciscus said:

@Leon Fiesta De Fiesta 1.0 EcoBoost heeft geen cilinderuitschakeling. Alleen de Fiesta ST (1.5 EcoBoost) en de Focus 1.0 en 1.5 EcoBoost hebben dat.

Persoonlijk ben ik er blij om dat mijn Fiesta dat niet heeft, want kan in mijn ogen (potentieel) voor vervelende problemen zorgen. Bovendien verwacht ik dat de brandstofbesparing gering zal zijn.

Het was ook een reactie met een knipoog. Vind het zelf ook een beetje discutabele techniek, ik dacht dat alleen VW dat trucje uithaalde om de cijfers op te poetsen maar er zijn er dus meer die dat doen. Volgens mij is de brandstofbesparing er van beperkt en vooral een theoretisch model (net als start/stopsystemen eigenlijk).

Heb ik wel eens als ik de fiesta 2meter verplaatst,en gelijk uit zet,dan volgende dag starten,moeite om aan te slaan.

Je zou zeggen,benzine druk,te laag,ivm inspuiteing,onder hoge druk,na ff wat gas,wil die wel op toeren komen.

Bedankt voor de reacties mensen, afspraak bij de dealer staat dus als ik meer weet dan plaats ik het hier. Goed weekend.

De MK8 heeft nog geen cylinder afschakeling, alleen de Focus.... Mijn MK4 Focus heeft dat wel en is daardoor in de 125 PK versie zuiniger dan mijn 100 PK Fiesta MK8.

Mijne doet ook af en toe raar bij het starten en bokt wat.

Nieuwe komt er aan met 125 PK, dus mag de dealer na de inruil oplossen.

On 13-6-2019 at 08:16, Franciscus said:

@Michel_limburg Mag ik vragen waarom je zo snel al de 100 pk Fiesta hebt ingeruild voor een 125 pk?

De 100 pk mist net de flexibiliteit in de 6e versnelling. Ik moet te vaak terugschakelen en dat verveelt. Buiten dat ook verliefd op een nieuwe kleur.

@Michel_limburg Heb je de auto al? Op welke banden staat die? Ik las van de week in de brochure iets over all weather banden op alle uitvoeringen behalve de ST.

Sorry voor de off-topic vragen.

5 hours ago, Franciscus said:

@Michel_limburg Heb je de auto al? Op welke banden staat die? Ik las van de week in de brochure iets over all weather banden op alle uitvoeringen behalve de ST.

Sorry voor de off-topic vragen.

Donderdag krijg ik hem. Mijn auto staat op Vredestein Alltrac All Weather. Alle nieuwe Fiesta's komen op  All Weather, een Trend heb ik zien staan op Continental.

Dealer was er niet zo blij mee omdat ze geen winterbanden meer kunnen verkopen op deze manier.

On 15-6-2019 at 14:57, Michel_limburg said:

Donderdag krijg ik hem. Mijn auto staat op Vredestein Alltrac All Weather. Alle nieuwe Fiesta's komen op  All Weather, een Trend heb ik zien staan op Continental.

Dealer was er niet zo blij mee omdat ze geen winterbanden meer kunnen verkopen op deze manier.

Ik zou er zelf ook niet blij van worden, vierseizoenenbanden zijn toch altijd een compromis. Ik blijf er bij: in Nederland wil je zomerbanden die goed scoren op nat wegdek. Dan ben je in 90% van de gevallen het beste af. Dan houd je nog 9% over waarbij je je rijstijl wat moet aanpassen (maar dat moet je toch al bij extreem weer), houd je 1% over waarbij je de weg niet op kan (extreme sneeuwval of ijzel). Vierseizoenenbanden zijn in de praktijk vooral een optelsom van de nadelen van zomer- en winterbanden naar mijn mening.

12 hours ago, Leon Fiesta said:

Ik zou er zelf ook niet blij van worden, vierseizoenenbanden zijn toch altijd een compromis. Ik blijf er bij: in Nederland wil je zomerbanden die goed scoren op nat wegdek. Dan ben je in 90% van de gevallen het beste af. Dan houd je nog 9% over waarbij je je rijstijl wat moet aanpassen (maar dat moet je toch al bij extreem weer), houd je 1% over waarbij je de weg niet op kan (extreme sneeuwval of ijzel). Vierseizoenenbanden zijn in de praktijk vooral een optelsom van de nadelen van zomer- en winterbanden naar mijn mening.

De reden om winterbanden te nemen is als je in de winter naar duitsland/oostenrijk/zwitserland etc gaat. Daar ben je sowieso verplicht de juiste banden te hebben en de meeste "vierseizoensbanden" kunnen wel aan de regels voldoen. Maar die banden zijn niet altijd echt goed te noemen in sneeuw. Een goede set zomerbanden kan je in Nederland inderdaad in 9/10 gevallen gewoon mee wegkomen of als je niet al te vaak in de winter op de weg bent ook met vierseizoensbanden.

12 minutes ago, TristanT said:

De reden om winterbanden te nemen is als je in de winter naar duitsland/oostenrijk/zwitserland etc gaat. Daar ben je sowieso verplicht de juiste banden te hebben en de meeste "vierseizoensbanden" kunnen wel aan de regels voldoen. Maar die banden zijn niet altijd echt goed te noemen in sneeuw. Een goede set zomerbanden kan je in Nederland inderdaad in 9/10 gevallen gewoon mee wegkomen of als je niet al te vaak in de winter op de weg bent ook met vierseizoensbanden.

Klopt, maar vergeet niet dat als je vierseizoenenbanden koopt vanwege een eventuele winter, je direct alle voordelen van een goede zomerband overboord gooit. En vergeet niet: een goede zomerband met voldoende profiel zal zich in de half gesmolten sneeuwprut ook aardig redden. Rijstijl aanpassen moet je toch. En is het echt winterwonderland dan moet je een auto met zomerbandjes gewoon laten staan of toch overstappen op winterbanden. Mensen die op wintersport gaan zullen dat sowieso doen (want een vierseizoenenband haalt het ook niet qua eigenschappen bij een winterband).

Gister pas de auto op kunnen halen, de injectoren zijn vervangen.

Elektronisch gezien konden ze niets vinden dus uit voorzorg de injecroren dus maar vervangen.

Aangezien ik zowel bemand als onbemand tank werd mij aangeraden de onbemande pompen even niet meer te gebruiken.

Dit omdat de nieuwe(hoge druk) motoren gevoeliger zijn voor de toevoegingen die in deze benzine zit.

Ik heb er mijn vraagtekens bij maar ik ga het gewoon voorlopig proberen en kijken of het helpt.

Tevens is er ook meteen een terugroepactie gedaan die betrekking heeft op het stuurkolom. 

@fiestaboy Hopelijk is het opgelost.

Weet je meer over de terugroepactie van de stuurkolom? Hebben ze iets vervangen of andere software ingeladen?

Ik heb geprobeerd een foto te laden maar dat lukte niet dit was de actie:

Titel service actie:

B479 aanpassing vaste nok stuurkolom.

Nummer service actie:

18B40

Deze melding betreft een terugroepactie met betrekking op de veiligheid,uitstoot of klanttevredenheid waarvoor je voertuig moet worden verbeterd.

Neem voor meer informatie over een actie contact op met de Ford dealer of met de klantenservice van Ford. Zij helpen je graag verder.

Ze hebben iets vervangen alleen weet ik niet precies wat, ze hadden ook mijn reserve sleutel nodig ivm het herprogrammeren van beide sleutels.

@fiestaboy Vanwege de reservesleutel lijkt het me een probleem met het stuurslot.

Heb je van deze terugroepactie een brief ontvangen of hebben ze de update gedaan omdat je al bij de dealer was?