Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
M-Molenaar

Verschil Fiesta MK7 Champion en Titanium

Recommended Posts

Beste leden,

Ik ben momenteel aan het kijken naar mijn eerste fiesta MK7. Mijn oog is gevallen op de titanium versie. Echter heb ik vandaag proefgereden in een Champion, erg fijne auto! Maar ik kan nergens vinden wat nou het precieze verschil is tussen een Champion en Titanium. Alle uiterlijke kenmerken zijn volgens mij hetzelfde. Het was een 1.25 60PK, maar deze verschilt volgens mij ook niet met de Titanium.ย 

Iemand een idee wat de precieze verschillen zijn? en zijn ze er uberhaupt?

Alvast bedankt!

Nou Mark, 60pk krijg je ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜‚ van! Dan toch liever de 85pk uitvoering ๐Ÿ˜„ !ย 

Of gewoon chippen,60 pk en voila 85/90 pk,ligt natuurlijk ook aan km standvan titanium/champion.of dit t waard is.

Maar vergelijk de het uitrusting nivau,maar,heeft champion,standaard airco of eletronich geregeld,titanium meestal electronisch.

Radio met blue tooth vergelijken,autostand verlichting,wel of geen regen sensor,zijn paar kleine dingen.

@M-Molenaarย Het motorvermogen is idd anders (60 pk voor Champion en minimaal 82 pk voor Titanium). Verder is de Titanium veel rijker uitgerust (lichtmetalen wielen, mistlampen, lederen stuurwiel etc.)

23 hours ago, Pieterke said:

Mark gewoon wat googlen ๐Ÿ˜ƒ

82pk ๐Ÿ˜Š. Mark, ๐Ÿคจ 60pk is toch wel erg tam voor op de snelweg?? ๐Ÿ˜ฌ!ย 

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ford-fiesta-125-82pk-titanium-2011-3/

ย 

7 hours ago, Franciscus said:

@M-Molenaarย Het motorvermogen is idd anders (60 pk voor Champion en minimaal 82 pk voor Titanium). Verder is de Titanium veel rijker uitgerust (lichtmetalen wielen, mistlampen, lederen stuurwiel etc.)

Hij ziet er dus precies hetzelfde uit als op de foto in de link, lichtmetalen velgen, mistlampen en leder stuurwiel.

Ook viel me op dat er bij het dashboard kastje een rode ?LED? strip zit. Naar mijn weten zit dit alleen in een titanium. Ik denk daarom ook eerder dat hij geadverteerd staat als Champion terwijl het een Titanium is.

ย 

9 hours ago, bickel said:

Nou Mark, 60pk krijg je ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜‚ van! Dan toch liever de 85pk uitvoering ๐Ÿ˜„ !ย 

ย 

8 hours ago, Bnz said:

Of gewoon chippen,60 pk en voila 85/90 pk,ligt natuurlijk ook aan km standvan titanium/champion.of dit t waard is.

Maar vergelijk de het uitrusting nivau,maar,heeft champion,standaard airco of eletronich geregeld,titanium meestal electronisch.

Radio met blue tooth vergelijken,autostand verlichting,wel of geen regen sensor,zijn paar kleine dingen.

Heel scherp allemaal ;)ย natuurlijk vind ik ook 60 pk een beetje weinig.ย 

De fiesta heeft net 80.000 kilometer gelopen, wat mij betreft dus nog een erg mooie stand om te laten chippen. Ik verwacht er toch de komende vier a vijf jaar nog wel mee te rijden! Die 300 euro heb ik er dan zeker wel voor over. Ik heb eerder aardig wat positieve berichten gelezen over het chippen. Een van jullie toevallig ervaring ermee?ย 

Titanium heeft meer Mark ๐Ÿ™ƒ. En 82pk is dan ook nog te chippen neem ik aan ๐Ÿ˜— !ย 

De champion edition is een redelijke kale uitvoering. De Titatium is veel uitgebreider aangekleed, oa:

- Betere stoelen
- Cruise control (NL versie)
- Chrome sierstrips rondom
- Carkit
- Climate control
- Boordcomputer
- Regen- en lichtsensoren
- Bijna altijd parkeersensoren achter
- Bijna altijd elektrisch inklapbare spiegels
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- nog een aantal zaken

Dus als je de keuze hebt, ga voor een titanium.

Top, bedankt allemaal. Ik weet nu precies de verschillen en waar ik op moet letten.

Ik heb geen haast dus dan toch maar even wachten op die ene Titanium met 82pk!ย :Dย 

43 minutes ago, M-Molenaar said:

Top, bedankt allemaal. Ik weet nu precies de verschillen en waar ik op moet letten.

Ik heb geen haast dus dan toch maar even wachten op die ene Titanium met 82pk!ย :Dย 

Hi,

Ik heb de Titanium 82 PK met x-pack en kan je echt aanraden daarnaar te zoeken hij is niet supersnel maar de luxe is het dubbel en dwars waard

ย 

1 hour ago, Harry said:

De champion edition is een redelijke kale uitvoering. De Titatium is veel uitgebreider aangekleed, oa:

- Betere stoelen
- Cruise control (NL versie)
- Chrome sierstrips rondom
- Carkit
- Climate control
- Boordcomputer
- Regen- en lichtsensoren
- Bijna altijd parkeersensoren achter
- Bijna altijd elektrisch inklapbare spiegels
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- nog een aantal zaken

Dus als je de keuze hebt, ga voor een titanium.

Let op er zijn ook titanium uitvoeringen zonder bovenstaande extra,s

Een titanium met een radio met10 cijfers heeft een carkit ,parkeersensoren achter en climaatregeling is de uitgebreide variant en dat is voor jou dat snel te zien en een 60 pk is vrij simpel naar 82 pk te programmerenย 

Het was het wachten waard, gister een Titanium 82pk met X-pack gekocht.ย 

Nog een weekje wachten en dan rijden maar!

Mark veel plezier ermee ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜œ๐Ÿ‘.ย 

Goede keuze geweest om voor een X-pack te gaan. Heb ik ook gehad en dat was erg fijn rijden met al die opties.

Fijne keuze,en aanbevelingen,zeker wat aangehad ๐Ÿ™„,maar veel rijplezier ,als je hem hebt๐Ÿค—!!

Sign in to follow this  

ร—