Jump to content
Fiestaclub.nl
Robbie1971

Sleutel inleren na poverzetten transponder

Recommended Posts

My fellow fiesta lovers,

Het volgende: ik heb mijn 3 knops sleutel van mijn MK7 omgeruild voor een klapsleutel, laten slijpen en (dit is ff belangrijk) de transponder overgezet. Het vervelende is dat de ab prima werkt, maar starten doet ie niet. Sleutel past prima, maakt contact, radio ed gaat aan, maar starten ho maar. Ik hoef toch niks anders te doen dan transponder overzetten of mis ik iets belangrijks? Help me please!

Dit klinkt als of de transponder geen contact maakt. Zit hij op dezelfde plek bij de nieuwe sleutel? Met de fiesta heb ik nog geen sleutel laten maken maar met mijn oude Ford deed hij het slecht of niet als de transponder niet op de juiste plek zat. De radio e.d. gaat dan inderdaad aan maar de startonderbreken blijft actief omdat de transpondercode nog niet verwerkt is.

De drukknoppen zaten oo de zelfde plek en de inkepingen in de nieuwe behuizing zaten hetzelfde, maar de vorm van de totale behuizing was idd anders. Ik ga nu een compleet nieuwe sleutel halen incl inleren bij de slotenmaker.zal een paar centen kosten, ik gok rond de 80e, maar dat is altijd nog beter dan de 180e die de dealer vraagt.