Jump to content
Fiestaclub.nl
De Rob

Sea grey mk7 sport 1.6

Recommended Posts

Ik ben nu al sinds begin januari 2018 trotse eigenaar van mijn Ford Fiesta met blauw interieur. Ik zag hem destijds staan bij House of Cars en was meteen verliefd, vooral deze kleur in combinatie met het blauwe interieur vond ik wel wat hebben. Het lijkt me nu wel leuk hier een beetje de aanpassingen aan mijn Fiesta bij de houden. Verwacht niet al te veel grote aanpassingen, als student kan ik niet constant teveel geld in mijn auto stoppen, helaas. Hier wat foto's van mijn Fiesta (foto's zijn van paar maanden geleden):

IMG-20180710-235419-882-min.jpg

IMG-20190411-100449-min.jpg

IMG-20180701-WA0003-min.jpg

Tot nu toe aangepast:

• Blauwe st logo's in stuur en handrem (ik weet dat het geen st is, maar zonder logo's zag zo kaal uit)
  • Leds in de koplampen, achterlichten en mistlicht
  • Leds in interieurverlichting
  • Blauwe leds bij de voeten (Kan ik aanzetten tijdens het rijden, dit in combinatie met witte instapverlichting)
  • Verstelbare armsteun 
  • Led strip boven dashboardkastje
  • Remklauwen en trommels blauw gespoten
  • 2 sets velgen: 16 inch voor winter (zoals op deze foto's) en 17 inch in de zomer.
  • Xiaomi dashcam 70mai (top ding en dat voor maar 30 euro). 

Afgelopen week nog de hele auto gepolijst, glascoating erop en nieuwe zomerbanden (Hankook V12 Ventus EVO 2 K120).

Edit (momenteel ook gedaan):

• Mat bestuurder gerepareerd
  • Verlichting met ford logo in bekerhouders
  • "Fiesta" embleempje in deurgrepen
  • Fiesta metal software 
  • Mondeo mk3 zonnebril houder 
  • Mooie pedalen 
  • Led strips kofferbak 
  • Led dorpel lijsten 
  • DRL verlichting 
  • Nieuwe bekleding over stuur genaaid
  • Chrome knipperlicht lampjes
  • K&N inlegfilter
  • Ventieldopjes met Ford logo
  • 12V poort kofferbak

Verlanglijstje:

• Zijruiten achter tinten
  • Side skirts 
  • St diffuser
  • Motorkap gasveer, dan kan die stok eruit
  • Led schakelpook
  • Regensensor vervangen door interval (iemand die weet hoe? Regensensor vind ik maar een onding)
  • Uitlaat met bypass (Wil het stille snelweg cruisen niet kwijt, maar sportief geluid met druk op de knop vind ik wel wat)
  • Usb laadpoorten in de armsteun inbouwen
  • Navigatie
  • Achteruitrijcamera

Iemand nog leuke tips of ideeën voor mijn Fiesta? Laat het maar weten.

Hoe bedoel je regensensor vervangen door interval ?

Als je de hendel 1 standje hoger zet i.p.v. automatisch , staat die toch op interval en kun je de snelheid zelf regelen ?
Althans bij mijn MK7,5 miss gaat dit niet bij oudere modellen ?

Vriend van me heeft er ook een met blauw interieur, niet mijn ding zeg maar haha, maar ieder zijn ding toch :-) zou wat zijn  als we allemaal hetzelfde wilden.

30 minutes ago, Tim.A said:

Hoe bedoel je regensensor vervangen door interval ?

Als je de hendel 1 standje hoger zet i.p.v. automatisch , staat die toch op interval en kun je de snelheid zelf regelen ?
Althans bij mijn MK7,5 miss gaat dit niet bij oudere modellen ?

Vriend van me heeft er ook een met blauw interieur, niet mijn ding zeg maar haha, maar ieder zijn ding toch :-) zou wat zijn  als we allemaal hetzelfde wilden.

Niks te regelen op die stand, hij gaat dan gewoon continu op die van mij. Moet een interval hebben zoals op de trend, die gewoon in te stellen is om de hoeveel seconden de ruitenwissers gaan. 

Regensensor nu is verschrikkelijk, bij miezer regen, of rustige regen zit je constant aan die gevoeligheid. Dan gaat hij op het minst gevoelig al veel te vaak, en bij net iets anders druppels kan die niet gevoelig genoeg ingesteld worden. 

56 minutes ago, De Rob said:

Niks te regelen op die stand, hij gaat dan gewoon continu op die van mij. Moet een interval hebben zoals op de trend, die gewoon in te stellen is om de hoeveel seconden de ruitenwissers gaan. 

Regensensor nu is verschrikkelijk, bij miezer regen, of rustige regen zit je constant aan die gevoeligheid. Dan gaat hij op het minst gevoelig al veel te vaak, en bij net iets anders druppels kan die niet gevoelig genoeg ingesteld worden. 

Ja, heb nog geen enkele auto gezien waar dat goed werkt haha, het is altijd maar een beetje klooien met die knopjes 😛 

Automat gerepareerd met een stuk mat van de action:

IMG-20190413-203011.jpg

Als ik weer eens mooie ford matten zie voor een goede prijs, komen die er gewoon in. Momenteel vind ik de dealer te duur voor één loss mat.

Tevens een leuke toevoeging in de bekerhouders, 10'tje op aliexpress :)

IMG-20190413-202902.jpg

Auto weer gepoetst, hier wat foto's. Op foto 1 was hij nog nat, druppels blijven goed liggen :)

IMG-20190418-124129.jpg

IMG-20190418-135228.jpg

IMG-20190418-135250.jpg

IMG-20190418-135256.jpg

Verder nog wat leuke dingen besteld voor de Fiesta, komt over een week of twee binnen.

• DRL ring voor rond het mistlicht
  • Led strips voor de kofferbak
  • Pedalen
  • Led instaplijsten
  • Mondeo mk3 zonnebrilhouder

Mooie pedalen binnen, stukken beter zo! IMG-20190421-214827.jpg

Kapje over de gordelspanner nergens los te koop gevonden, overal moet ik een gehele gordel spanner kopen voor een paar tientjes, dat vind ik wel erg duur voor zo iets kleins. Dus voorlopig voldoet een nieuw (zwart) tapeje. Zo valt het bijna niet op. 

IMG-20190422-122817.jpg

En verder embleempje met "fiesta" in de deurgrepen geplakt. IMG-20190422-121309.jpg

Zonnebril houder van een mondeo mk3 in 't dak gemaakt. Zeker de moeite waard! Half uurtje werk, voorzichtig uitsnijden en klaar. IMG-20190425-WA0000.jpg

Handig met zonnige weer ,ff pakken die bril,en altijd bij de hand

7 minutes ago, Bnz said:

Handig met zonnige weer ,ff pakken die bril,en altijd bij de hand

Zeker! Ik begon me namelijk erg te ergeren dat de bril steeds in de armsteun lag. Dan moest ik altijd de eventuele passagier vragen de arm opzij te doen, en dan de zonnebril uit z'n doosje halen. Dit zo is ideaal. Dacht er al langer aan, en toen ik ergens las dat die van de mondeo mk3 goed past, meteen besteld. 

Vandaag led strips gemaakt aan beide kanten in de kofferbak, nu heb ik daar wat meer licht. Gewoon aangesloten op 't lampje dat er standaard al zit, en onder 't rubber van de kofferbak kabeltje van de ene naar de andere kant gemaakt. IMG-20190426-150039.jpg

IMG-20190426-151834.jpg

Ik zal binnenkort nog wel een foto plaatsen van hoe het 's nachts uit ziet, dan kan je goed zien hoeveel licht het geeft. 

Vandaag led dorpel lijsten ingebouwd, ze gaan aan als de deur open gaat, en uit als de deur sluit:IMG-20190430-215107.jpg

Verder ook DRL ringen rond het mistlicht erop gezet. Gaan netjes aan als de auto start, en uit als je het dimlicht aan zet, of de auto van contact haalt (let niet op de dode vliegen en de vuiligheid op de bumper):IMG-20190430-WA0009.jpg

Update:

Laatst nog even een mooie foto geschoten: 3edf0bd3-1734-4bd1-b401-7560a113bc82.jpg

Besteld, binnenkort monteren: Led's voor achterlichten, knipperlicht met chrome coating, nieuwe antenne, ventieldoppen met ford logo, 12V poort voor kofferbak en lederen stitch-on stuurwiel cover. Ik twijfel nog om ook een voorbumper lip van de metal, K&N inlegfilter en set verlagingsveren erop te zetten,.

Deze vakantie ook maar eens side skirts bestellen, spuiten en monteren. Side skirts zijn momenteel nog een groot gemis. Heb toch al verf nodig voor de achterbumper, sinds daar iemand tegenaan heeft gestoten zonder briefje achter te laten.

Verder is mijn einddemper het aan het begeven, beetje roestig, zit nog geen gat in maar duurt niet lang meer. Iemand tips voor een uitlaat? Graag iets wat niet al te veel herrie maakt op de snelweg (misschien cutout/bypass?).

Deze vakantie een nieuwe cover over het stuur genaaid, verder de lelijke oranje knipperlichtjes vervangen door chrome exemplaren. Ook het luchtfilter vervangen door een k&n inlegfilter en ventieldopjes met ford logo erop geschroefd.

Besteld maar nog niet binnen: Side skirts 

Foto's: 

OXWFAFR.jpg

CR87aXh.jpg

rVnjnyz.jpg

On 1-9-2019 at 16:28, De Rob said:

"Deze vakantie een nieuwe cover over het stuur genaaid (...)"

OXWFAFR.jpg

Hi Rob!

Hoe heb je dit precies gedaan? Ergens laten doen of zelf er omheen gelegd en hoe is je ervaring hiermee? Ik wil dit misschien ook (laten) doen.

Thanks!

Mooi hoor. Heb je een likje vet aan de ventielen gesmeerd? Anders gaan ze muurvast zitten

On 22-4-2019 at 14:05, De Rob said:

Kapje over de gordelspanner nergens los te koop gevonden, overal moet ik een gehele gordel spanner kopen voor een paar tientjes, dat vind ik wel erg duur voor zo iets kleins. Dus voorlopig voldoet een nieuw (zwart) tapeje. Zo valt het bijna niet op. 

IMG-20190422-122817.jpg

En verder embleempje met "fiesta" in de deurgrepen geplakt. IMG-20190422-121309.jpg

Och Rob, een flesseopeners model kan ook op de gordelspanner 🤓

€ 0,97  15%OFF | Universele Dual-gebruik Auto Autostoeltje Gesp Flesopener Alarm Eliminator Stopper Interieur Accessoires Styling Pad
https://s.click.aliexpress.com/e/PlKxGvzkX

😊😳😒 

On 6-9-2019 at 16:02, Flapperrt said:

Hi Rob!

Hoe heb je dit precies gedaan? Ergens laten doen of zelf er omheen gelegd en hoe is je ervaring hiermee? Ik wil dit misschien ook (laten) doen.

Thanks!

Dit heb ik zelf gedaan, is niet al te lastig, kan gewoon zo over het stuur heen genaaid worden. Ik heb deze hier besteld: https://nl.aliexpress.com/item/32820361323.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.eebd4c4dQFeuS5

On 7-9-2019 at 12:33, pwaltman said:

Mooi hoor. Heb je een likje vet aan de ventielen gesmeerd? Anders gaan ze muurvast zitten

Zekers, daar had ik meteen al aan gedacht :)

On 7-9-2019 at 14:55, bickel said:

Och Rob, een flesseopeners model kan ook op de gordelspanner 🤓

€ 0,97  15%OFF | Universele Dual-gebruik Auto Autostoeltje Gesp Flesopener Alarm Eliminator Stopper Interieur Accessoires Styling Pad
https://s.click.aliexpress.com/e/PlKxGvzkX

😊😳😒 

Hmm, geen gordel om en biertjes openen tijdens het rijden... Als ik ooit zin heb om bomen te gaan knuffelen, zal ik erover nadenken. 😛