Jump to content
Fiestaclub.nl
Leon Fiesta

Fiësta MK8 zoektocht lichtmetalen velgen (welke modellen van Ford hebben dezelfde specs?)

Recommended Posts

Helder. Voor zover ik nu kan achterhalen staat de ST trouwens ook op 205/40 R18, je zou toch verwachten dat die stuuruitslagbegrenzers niet nodig zijn. Maar goed, zal er wel niet voor niets op zitten. Ben geen autotechnicus dus ik denk vast te simpel nu ;) 

On 16-4-2019 at 08:46, Leon Fiesta said:

Helder. Voor zover ik nu kan achterhalen staat de ST trouwens ook op 205/40 R18, je zou toch verwachten dat die stuuruitslagbegrenzers niet nodig zijn. Maar goed, zal er wel niet voor niets op zitten. Ben geen autotechnicus dus ik denk vast te simpel nu ;) 

De bandmaat zegt niet zoveel, want die zijn een beetje flexibel en passen daardoor zowel op 7,0 als 7,5 inch brede velgen.

Ford hanteert een minimale afstand (10 of 20 mm) tussen wiel en wielkuip/chassis-onderdelen onder extreme condities (max. voorasgewicht) om o.a. producttoleranties op te vangen. In de praktijk kan het derhalve zo zijn dat 7,5 inch brede velgen (net) wel of niet aanlopen op een ST-Line.

@Bickel: Nee, ik schaam mij niet. De OXXO velgen zijn prima en mooi. Ze dienen alleen maar voor mijn winterbanden en deze velgen worden door Givawheels als geschikt voor de winter aangemerkt. Heb al eens originele Ford LM velgen met winterbanden (die 1 jaar oud waren) gekocht en die waren ook prima maar duurder als datgene ik nu betaald heb.. Liever een mooie auto dan alleen maar hele dure Ford velgen onder een 2e handsje. Maar ik begrijp wel dat je me probeert op te naaien. Dat mag, ik ben blij met de totale prijs voor mijn winterbanden+velgen en originele sensoren (125,00 Euro). 

is ET38 wel verstandig op de MK8?....heb een leuke set imitatie BBS gezien voor de winter 😎