Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Jasper_VDS

Update Sync 1.1

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Ik heb sinds enkele dagen een Fort Fiesta 1.0 ecoboost uit 2014.

Ik wou kijken of de software nog up-to-date was. Daarvoor kwam ik op de volgende site.

https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/

Daar mijn VIN ingevuld.

Bestanden gedownload.

USB geformatteerd op FAT32 en daarna het bestand uitgepakt op USB stick (4GB).

Nou zegt de auto als ik de update wil uitvoeren dat de bestanden niet gevonden kunnen worden.

Iemand die weet hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen ?

Ik hoor graag van jullie.

Mvg, Jasper

Controlleer het volgende:

- Plaats een muziekbestand op de USB stick en kijk of hij hem ziet (dan werkt de stick en de formattering)
- Start de motor, handrem aan voordat je de stick er in doet. Ik weet niet of dit ook met Sync 1 moet maar met 3 wil hij wel eens weigeren als hij niet gestart is of de accu niet aan een lader hangt en hij niet op de handrem staat. Je kan daarna gewoon wegrijden als het goed is.
- Indien het niet werkt: Als het een vage USB stick is met 'beschermde' partities oid moet je hem helemaal leeg maken (en die troep er af halen)

Als dat niet helpt:
- Controleer of autoinstall.lst en/of install.lst op de schijf staat. Zo niet, copieer de een naar de andere naam (ik weet niet welke voor sync 1 nodig is maar het is een van de twee).

Je moet de bestanden die SyncMyRide\Bestandsnaam.cab in de naam hebben hernoemen, het "SyncMyRide\" gedeelte moet eraf.

Vervolgens een map aanmaken genaamd "SyncMyRide" en daar de hernoemde bestanden in plaatsen.

Dan zouden de bestanden gevonden moeten worden.

Bij mij is het zo gelukt.

Enige is/was dat er geen logfile op mn USB stick te vinden was na de update. Iemand die weet waar dat door komt? 

On 17-5-2019 at 12:00, duvel said:

...

Enige is/was dat er geen logfile op mn USB stick te vinden was na de update. Iemand die weet waar dat door komt? 

Dit komt ook voor met Sync2/3 maar daar is een oplossing voor. Wellicht werkt iets gelijks ook voor sync 1.

Deze site heeft info voor sync2/3
Info voor sync 1 <-  wellicht helpt dit iets

Kleine update: logfile uiteindelijk gevonden. Ik zocht een .log maar het was een .xml bestand.

Alleen ben ik nu volgens mij al een maand aan het  proberen die file te uploaden naar Ford, maar elke keer een error. Ford gemailed "Ze zijn er mee bezig." 

15 hours ago, duvel said:

Kleine update: logfile uiteindelijk gevonden. Ik zocht een .log maar het was een .xml bestand.

Alleen ben ik nu volgens mij al een maand aan het  proberen die file te uploaden naar Ford, maar elke keer een error. Ford gemailed "Ze zijn er mee bezig." 

Bij mij werkt de site ook niet in Chrome, dus gebruik ik Firefox. Vaak proberen blijft de enige optie. 

Sign in to follow this