Jump to content
Fiestaclub.nl
Vaal

9 inch Android display mk7 / mk7,5

Recommended Posts

Hoi beste Vaal, ik zou het zo niet weten? Maar technische gegevens van de unit is met zijn 1gb ram geheugen wat aan de lage kant, tenzij er ook app's geïnstalleerd op het (gedeeld) 16gb Rom geheugen! En ik meen dat Android 8.0 dat ook doet!? Zo niet, dan is zijn 1gb ram geheugen zo vol, denk aan installatie van offline navi kaarten :( . Deze hebben veel geheugenruimte nodig! 😋 unit graag eentje met min. 2gb ram geheugen zou ik voor mijzelf uitzoeken! Ja is meestal wat duurder 🤣 .

Er bestaat geen 2gb of 4gb variant van deze 9 inch.

Misschien bij de 7"/ 8" of 10" variant, ik heb geen idee ?? 

Die vallen te diep weg, net als het standaard fiesta scherm.

8 hours ago, Rick1987 said:

Leuk, maar zit t niet enorm in de weg? 

Rick, daar heb je een .. Ik zou ook voor kleinere uitvoering gaan 7-8", met meer ram geheugen (4gb) en misschien zelfs met een hogere Android versie (9.0) als alles mogelijk zou zijn!? 🤔 en je hebt hier geen geetter met die Ford verouderde nav kaarten!  😲

De kleinere uitvoeringen vereisen allemaal een andere radio/versterker. plus dat die schermpjes dan een aantal cm naar binnen vallen, net zoals het standaard scherm.

Lijkt me super irritant om daar dan met je vinger mee aan de slag te moeten. Op de facebook pagina van het forum staat een filmpje van iemand die deze 9 inch heeft en die werkt gewoon vlot ondanks de magere 1GB. Het hoeft ook niet veel meer te doen dan radio of mp3 afspelen en wat navigatie.

Filmpje in de comments van: https://www.facebook.com/groups/543541982523139/permalink/780206858856649/?hc_location=ufi

2 minutes ago, Vaal said:

De kleinere uitvoeringen vereisen allemaal een andere radio/versterker. plus dat die schermpjes dan een aantal cm naar binnen vallen, net zoals het standaard scherm.

Lijkt me super irritant om daar dan met je vinger mee aan de slag te moeten. Op de facebook pagina van het forum staat een filmpje van iemand die deze 9 inch heeft en die werkt gewoon vlot ondanks de magere 1GB. Het hoeft ook niet veel meer te doen dan radio of mp3 afspelen en wat navigatie.

Filmpje in de comments van: https://www.facebook.com/groups/543541982523139/permalink/780206858856649/?hc_location=ufi

Niks aan te doen Vaal! Maar ik heb geen faceboek! Daar doen wij niet aan, en missen ook niks of we wel thuis zijn of niet! Dat wordt daar dus niet gedeeld of verkocht, snap je, Suikerberg hoeft voor my niet door het stof met zijn miljardair zijnde handeltje 😊. Ieder doet wat ie doet!

Het interesseert mij geen bal wat jij van Facebook vindt. Ik vraag naar ervaringen met dit display.

5 hours ago, Vaal said:

Het interesseert mij geen bal wat jij van Facebook vindt. Ik vraag naar ervaringen met dit display.

+1

7 hours ago, Vaal said:

Daar heb je een plus .! Niks aan te doen, het intereseerd me niet (meer) ☹️ !

23 hours ago, Vaal said:

+1

Heb t eens even bekeken, maar je kan je radio knoppen, op die van het stuur na, niet meer gebruiken. 

Niks voor mij. 

On 8-3-2019 at 19:25, bickel said:

Daar heb je een plus .! Niks aan te doen, het intereseerd me niet (meer) ☹️ !

Wat een 🤠schap is ver te zoeken! De tenen gaan gauw krom! 

On 5-3-2019 at 21:13, bickel said:

Hoi beste Vaal, ik zou het zo niet weten? Maar technische gegevens van de unit is met zijn 1gb ram geheugen wat aan de lage kant, tenzij er ook app's geïnstalleerd op het (gedeeld) 16gb Rom geheugen! En ik meen dat Android 8.0 dat ook doet!? Zo niet, dan is zijn 1gb ram geheugen zo vol, denk aan installatie van offline navi kaarten :( . Deze hebben veel geheugenruimte nodig! 😋 unit graag eentje met min. 2gb ram geheugen zou ik voor mijzelf uitzoeken! Ja is meestal wat duurder 🤣 .

Het RAM geheugen wordt alleen gebruikt tijdens het draaien van applicaties, hoe meer RAM geheugen, hoe meer applicaties je tegelijk kan draaien zonder dat het traag wordt. Op een radio/navigatie verwacht ik niet dat je veel meer dan 1GB nodig zal hebben. De bestanden (applicaties/kaarten e.d.) worden op het 16GB ROM geheugen gezet en staan helemaal los hiervan.

🤔Pas maar op Knoopa, ben ik met offline kaarten wel eens achter gekomen! Dan hoef je echt niet de EU krt. er vol op te zetten! Weinig andere appjes nog zijn nog te installeren! Zelfs niet alle EU kaarten. Onze buurman/vrouw de DE is al 1,4gb groot bij offline installatie, daar word het ram geh. ook gedeeltelijk voor gebruikt :(. Android 8.0 reguleert dat beter, dat klopt. Maar heb je nog 6.0 dan is het meer klote met de geheugen verdeling. 2gb RAM is toch echt een minimum 😊.

19 hours ago, Rick1987 said:

Heb t eens even bekeken, maar je kan je radio knoppen, op die van het stuur na, niet meer gebruiken. 

Niks voor mij. 

Hmm, vond het erg interessant, tot ik dit las, dat is wel een domper idd.

On 11-3-2019 at 22:49, Pieterke said:

🤔Pas maar op Knoopa, ben ik met offline kaarten wel eens achter gekomen! Dan hoef je echt niet de EU krt. er vol op te zetten! Weinig andere appjes nog zijn nog te installeren! Zelfs niet alle EU kaarten. Onze buurman/vrouw de DE is al 1,4gb groot bij offline installatie, daar word het ram geh. ook gedeeltelijk voor gebruikt :(. Android 8.0 reguleert dat beter, dat klopt. Maar heb je nog 6.0 dan is het meer klote met de geheugen verdeling. 2gb RAM is toch echt een minimum 😊.

Je ROM geheugen staat inderdaad ook vrij snel vol als je maar 16gb hebt maar dit staat los van het RAM geheugen. Het RAM geheugen wordt niets in opgeslagen, dit wordt puur gebruikt om data die nodig is tijdens het draaien van een applicatie zo snel mogelijk aan te kunnen. Er zal dus inderdaad een deel van de kaart in het RAM geheugen geladen worden maar dit is niet veel groter dan wat je op je scherm ziet, dat zal dus nooit die 1,4gb zijn die je noemt. Met meer RAM zal hij vooral sneller reageren/updaten maar heeft niets te maken met hoeveel erop past.

On 12-3-2019 at 10:47, Tim.A said:

Hmm, vond het erg interessant, tot ik dit las, dat is wel een domper idd.

Een touch screen is toch veel fijner dan die 300 knoppen die Ford er in heeft gestopt?

1 hour ago, Vaal said:

Een touch screen is toch veel fijner dan die 300 knoppen die Ford er in heeft gestopt?

Ik gebruik ze veel haha..vooral met switchen van zender en instellingen van geluid zit nu lekker makkelijk onder 1 knop.

Ik hou ook niet van knoppen die niet werken of geen licht meer geven. 

Zoals ik begrijp sluit je het scherm aan op de originele radio, dus de knoppen blijven verlicht zou ik denken. En de volume knop zou dan ook nog werken.

De overige knoppen ook, maar dat is wat onhandig zonder scherm. Kan ook zijn dat ik het verkeerd begrijp en dat het scherm een zelfstandige unit is, maar dat zou best bijzonder zijn een scherm met ingebouwde versterker e.d.