Jump to content
Fiestaclub.nl
WM2

Chippen Ford Fiesta ST-line mk8 1.0 Ecoboost 100pk

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben van plan binnenkort mijn Fiesta st-line 100 pk te gaan chippen naar 145 PK,  alleen na wat dingen dingen opgezocht te hebben vraag ik mij wat af.
Is chippen slecht voor de versnellingsbak? een deel zegt dat het slecht is, maar 

een deel van de mensen zegt dat het erg slecht voor de versnellingsbak is en de andere partij zegt dat het geen kwaad kan.

Hoe zit het nu eigenlijk, moet ik het wel of niet doen?

Wat extra informatie over de Fiesta:
Kilometer stand: 15.000 (moet ik nog even wachten?)
Fiesta st-line uit 2018
geen andere modificaties

Ook vraag ik mij af wat nou de beste bedrijven zijn om de Fiesta te laten chippen ik woon in de Achterhoek, maar +- 1,5 uur rijden is geen probleem.

TL;DR
Is chippen slecht voor de auto
Welk chip bedrijf is het beste
en wat is de ideale KM stand

Hoor graag van iedereen!

Chippen is niet slecht voor de auto    die van mij heb ik gelijk laten chippen na 150 KM op de teller blokjes zijn identiek op de software na.

Heb het zelf bij unlimited laten doen dit ook ivm met eerdere ervaring met een automaat men heeft apart software hiervoor geschreven .(Ik was de eerste toen met dat model Powershift)

Kilometer stand nvt   mijn vorige heb ik bij 10000 laten tunen en de huidige bij 150 KM loopt als een zonnetje lekker koppel genoeg vermogen.

Maar zoals alle motoren eerst warmdraaien en niet als een dolle gas geven met een koude motor .

@richard b

Bedankt voor je reactie!

Heb een afspraak staan ga de auto over een maand laten chippen! ben benieuwd.

Ik weet zeker dat je er van gaat genieten. Wel eerst zoals Richard aangeeft de motor warm laten lopen. Daarna gaat ie lekker door zijn versnellingen. Ikzelf heb ook meteen het luchtfilter vervangen door een airtec openluchtfilter. 

Zie graag jouw reactie als je geweest bent. 

13 hours ago, Dragunov said:

Kan je dan in feite geen originele 140PK firmware flashen?

Ik denk niet dat dat gaat, omdat de hardware niet gelijk is. Zo kan de versnellingsbak van de 140 pk meer koppel aan.

21 hours ago, WM2 said:

@richard b

Bedankt voor je reactie!

Heb een afspraak staan ga de auto over een maand laten chippen! ben benieuwd.

Je krijgt geen spijt, hele andere auto krijg je ervoor terug. 

145 pk via chiptuning levert ook meer koppel op dan de "standaard" 140pk ST line X (zoals hij verkocht wordt in andere landen). Geloof dat er iets van 30-40nm koppel verschil in zit.

Inderdaad wat gemeld word voor je gevoel ander luchtfilter zetten ik heb zelf gekozen voor een K&N vervang inlegfilter krijgt hij net even meer lucht .

2 hours ago, richard b said:

Inderdaad wat gemeld word voor je gevoel ander luchtfilter zetten ik heb zelf gekozen voor een K&N vervang inlegfilter krijgt hij net even meer lucht .

Heb ook wel interesse in zo'n filter voor een betere gasrespons. Maar wat doet de dealer bij een grote onderhoudsbeurt met het filter? Wordt het dan weer vervangen voor een OEM?

zitten stickers bij dat het filter niet vervangen moet worden ,en even melden de dealer weet wel wat K&N is uiteraard.

On 26-2-2019 at 20:24, Franciscus said:

Heb ook wel interesse in zo'n filter voor een betere gasrespons. Maar wat doet de dealer bij een grote onderhoudsbeurt met het filter? Wordt het dan weer vervangen voor een OEM?

Er word een setje aangeboden door Kevinohdie op dit forum. Airtec openluchtfilter. 

@WM2 Is je MK8 1.0 EcoBoost inmiddels gechipt en waar heb je dat laten doen?

Ik vind mijn MK8 toch wat traag als ik achter een vrachtwagen rijd en dan een rijbaan naar links wil. Als daar iemand met 120 km/h of harder aankomt, moet er toch veel ruimte zijn om niemand te hinderen, zelfs als ik terugschakel naar de 4e of 5e versnelling.

1 minute ago, Franciscus said:

@WM2 Is je MK8 1.0 EcoBoost inmiddels gechipt en waar heb je dat laten doen?

Ik vind mijn MK8 toch wat traag als ik achter een vrachtwagen rijd en dan een rijbaan naar links wil. Als daar iemand met 120 km/h of harder aankomt, moet er toch veel ruimte zijn om niemand te hinderen, zelfs als ik terugschakel naar de 4e of 5e versnelling.

Ja inmiddels is mijn fiesta gechipt, ik heb dit laten doen bij ATM-Chiptuning in Houten. Was alleen helaas wat mis communicatie waardoor ik geen rollerbank test kon doen, voor de rest heb ik er een erg goede ervaring aan over gehouden!

Ik vond inderdaad ook dat de Fiesta rond de 4 a 5 duizend toeren zijn kracht enorm verloor, maar na het chippen is dat enorm veranderd. De Fiesta houd zijn kracht en blijft nu ook in de hoge toeren goed trekken (hij heeft net wat meer zin). De 6 blijft natuurlijk een overdrive en heeft nog steeds niet zoveel kracht, maar zelfs daar merk ik verschil. 

Lang verhaal kort:
Na het chippen haal ik op de normale weg + snelweg(a18 dus 130) veel meer plezier uit de Fiesta.  Hij rijd een stuk sportiever en hoog in de toeren blijft de auto goed trekken.

Als je de kans hebt om hem te laten chippen, ik zeg doen!

49 minutes ago, WM2 said:

Ja inmiddels is mijn fiesta gechipt, ik heb dit laten doen bij ATM-Chiptuning in Houten. Was alleen helaas wat mis communicatie waardoor ik geen rollerbank test kon doen, voor de rest heb ik er een erg goede ervaring aan over gehouden!

Ik vond inderdaad ook dat de Fiesta rond de 4 a 5 duizend toeren zijn kracht enorm verloor, maar na het chippen is dat enorm veranderd. De Fiesta houd zijn kracht en blijft nu ook in de hoge toeren goed trekken (hij heeft net wat meer zin). De 6 blijft natuurlijk een overdrive en heeft nog steeds niet zoveel kracht, maar zelfs daar merk ik verschil. 

Lang verhaal kort:
Na het chippen haal ik op de normale weg + snelweg(a18 dus 130) veel meer plezier uit de Fiesta.  Hij rijd een stuk sportiever en hoog in de toeren blijft de auto goed trekken.

Als je de kans hebt om hem te laten chippen, ik zeg doen!

Al zet je daar wel je garantie mee op de tocht....

4 a 5 duizend toeren......, wat trap jij dat ding af joh !

1 minute ago, henk68 said:

Al zet je daar wel je garantie mee op de tocht....

4 a 5 duizend toeren......, wat trap jij dat ding af joh !

Wanneer je problemen krijgt met je motor moet je de chip eerst weg laten halen anders valt het niet onder de garantie.

Ten tweede  jaag mijn auto bijna nooit hoog de toeren in, ik schakelen altijd rond de 2,5 a 3 duizend toeren (maar ook hier merk je het verschil al). Alleen soms is het scheuren leuk of is het even handig op de snelweg. 

20 hours ago, WM2 said:

Wanneer je problemen krijgt met je motor moet je de chip eerst weg laten halen anders valt het niet onder de garantie.

Dus op het moment dat je afgesleept wordt niet vergeten je om je tunning ongedaan te maken...😂

Dus eerst met de sleepwagen naar de chiptuner om orgineel te worden 🙄! 🤔 Kun je zelf niet de/een bluefin chipper uit de obd stekker trekken, lijkt mij veel handiger? Heb je zelf de garantie regie in jouw 🙌! Is maar een simpele gedachte Henk 😲!

Moet je het er wel zelf aan kunnen halen ,dus wel zoals jij beschrijft een bleufin chip hebben.

Deze zou ook de Bleufin obd chip pakken als ik 🤔 dat zou doen dat chiptuinen?! Een hand beweging en de motor word niet meer voor de gek gehouden! En verder dan moet toch niets mis zijn met de wagen systeem software cq. hardware? Hoe wil je anders de tuning ongedaan maken, als de software niet meer benader baar is, voor je bij de Ford garantie afsleep garage komt 😲!