Jump to content
Fiestaclub.nl
marco170

Fiesta ST mk8 Frozen White

Recommended Posts

Hierbij stel ik mijn nieuwste aanwinst voor: een Fiesta ST mk8 in Frozen White van een half jaar oud met 11000km.

Belangrijkste extra’s zijn het panoramadak en vooral het sper-differentieel. Er staan heel veel blauwe ST te koop bij Ford-dealers, maar ze missen allemaal een Performance Pack (met sper-differentieel). Ik weet uit ervaring dat 200+pk in een lichte voorwielaandrijver erg veel is bij wat vochtig of koud weer. Het moest er dus eentje worden met sper.

Deze kleur blauw heeft ook niet mijn voorkeur, dus dat was lastig zoeken. Via via kwam ik uiteindelijk uit bij een witte zeer complete ST van een Ford-medewerker die hem voor woon- werkverkeer en zakelijke kilometers gebruikte (en uiteraard zullen er ook wel proefritten mee zijn gereden). Nu ben ik zelf meestal wat huiverig voor een demo, maar deze auto was van binnen en buiten smetteloos met zeer nette (eerste) banden en reed als een hagelnieuwe ST.

Met een mooie inruilprijs op mijn Fiesta ST-Line waren we er snel uit.

De auto rijdt echt fantastische en mocht je ooit een ST willen, neem er dan een sper-differentieel bij.

Even een paar snelle fotootjes:

ztAZIPI.jpg

G4v7CZV.jpg

Alvast de eerste kleine aanpassingen:

De engelse zonneklep zonder airbag-logo’s (uit mijn oude ST-Line) :

cC4tXwe.jpg

QJF4adV.jpg

Ford Performance matten (foto’s van mijn oude ST-Line) :

cRkPgQx.jpg

RcsTcer.jpg

3 minutes ago, richard b said:

Mooie Fiesta heel veel plezier ermee ,maar dat zal vast wel lukken.

Dank je, dat gaat zeker lukken! Het is echt een feestje deze auto.

Mooie ST, met dezelfde opties als de mijn ST.

Veel fijne rijkilometers gewenst

Tnx!

7 hours ago, martin ST said:

Mooie ST, met dezelfde opties als de mijn ST.

Veel fijne rijkilometers gewenst

Klopt, nu alleen nog een paar strepen 😀

3 hours ago, MonsterFiësta said:

Mooie bak! Én al gespot 😁

Kan mij geen Molten Orange ST herinneren, maar wellicht zien we elkaar nog een keer ergens.

Al weer even geleden, dus tijd voor een update.

De ST bevalt erg goed, maar voor het uiterlijk had ik toch nog wat wensen.

De auto is nu voorzien van een Maxton splitter in antraciet en ook de diffusor van de achterbumper is nu antraciet.

Daarnaast nog wat accent stripes van DMB-Graphics en een ST200 logo in antraciet.

Vervolgens heb ik de bovenkant van de achterklep zwart gewrapt, zodat het mooier aansluit bij het zwart glazen dak.

Als laatste nog een sharkfin-antenne van Paintmodz geplaatst. Erg tevreden met het resultaat.

tZv84Ot.jpg

XrDq1Un.jpg

8ozhi5r.jpg

0MwpvHA.jpg

65L20XR.jpg

Netjes en toch weer net ff anders😀

Stukje achterklep wat zwart is gewrapt staat een stuk beter!  Heb ik bij mijne ook laten doen.

Sharkfin antenne ziet er ook goed uit. Nog altijd goed bereik met DAB?

Bedankt!

Mijn ST heeft helaas geen DAB dus of de sharkfin hiermee goed werkt kan ik niet vertellen.

Omdat ik strepen op een auto altijd wel leuk vind, moest er op de ST ook nog steeds iets komen.

Op het internet vond ik niet echt iets naar mijn smaak en daarom zelf maar aan de slag gegaan met wat antraciet sticker-materiaal.

Vooral omdat een ST nogal veel lijkt op een "gewone" Fiesta, ziet het er nu toch wat specialer uit:

nAGdwks.jpg

cDFmBef.jpg

cq6Fkey.jpg

kHMRzzf.jpg

Ben normaal niet zo van striping, maar dit zijn wel leuke accenten :-)

Mooi gedaan.

Die mattenset is ook erg gaaf. Zou die ook in een MK7.5 passen?

Bedankt allemaal!

On 26-6-2019 at 19:36, pwaltman said:

Mooi gedaan.

Die mattenset is ook erg gaaf. Zou die ook in een MK7.5 passen?

De mattenset gaat helaas niet in een MK7.5 passen.

21 hours ago, marco170 said:

Bedankt allemaal!

De mattenset gaat helaas niet in een MK7.5 passen.

Ik zie het, artikelnummer is anders

Hele mooie ST met een paar leuke veranderingen zie ik. Staat h'm goed. De striping ben ik niet zo'n fan van, maar het gaat het er om dat jij het mooi vindt.

Dank je Martin!

Inmiddels is de ST 20mm verlaagd met Eibach veren door Mebu (met dank voor de perfecte service).

Ik heb Eibach gekozen omdat de verlaging niet teveel afbreuk doet aan het comfort en het ook het torque-vectoring principe handhaafd.

De linker en rechter achterveer hebben ook een ander onderdeelnummer.

Daarnaast nog wat geëxperimenteerd met spacers. Uiteindelijk zitten er nu achter 8mm H&R spacers en voor 3mm spacers op.

Ik heb ook de 12mm van Pumaspeed geprobeerd maar vond dat voor het mooie net een fractie teveel.

Vooral omdat de ST-velgen standaard al een kleinere ET-waarde en grotere velgbreedte heeft dan andere Fiesta velgen, waardoor ze standaard al verder naar buiten staan.

Als iemand interesse in 2 sets Pumaspeed-spacers heeft, stuur mij dan even een PM. http://www.pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Racing-12mm-4-Stud-Wheel-Spacers_18066.jsp 

Daarnaast nog een Ford-Performance sticker op de skirts geplakt en het transparante deel van de achterlichten van tintfolie voorzien.

Als laatste zijn de mistlampen (met CUEK led-lampen) voorzien van een zwart acryl overlay van "That fog light guy" 

aIxbzQq.jpg

FxJmERz.jpg

rZvtsVf.jpg

MgAMgzr.jpg

RRRbDOQ.jpg

vlUXiiU.jpgzjhapzd.jpg