Jump to content
Fiestaclub.nl
fiestaboy

Trillen van MK-8

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die bij de MK-8 last hebben van onbalans ( of dit ervaren hebben) in de auto voelbaar in het zitgedeelte van de stoel en een zonneklep die niet stil meer hangt en meeresoneerd bij snelheden van tussen de 130 en 150km/h?

Banden zijn al gebalanceerd dus daar zit het m niet in, heb het zowel bij de winter (15inch) als bij de zomerwielem(18inch)

15 hours ago, fiestaboy said:

Goedemiddag,

Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die bij de MK-8 last hebben van onbalans ( of dit ervaren hebben) in de auto voelbaar in het zitgedeelte van de stoel en een zonneklep die niet stil meer hangt en meeresoneerd bij snelheden van tussen de 130 en 150km/h?

Banden zijn al gebalanceerd dus daar zit het m niet in, heb het zowel bij de winter (15inch) als bij de zomerwielem(18inch)

Welke aandrijflijn heb je?
En voel je de trilling ook in je stuur?
Hangt je zonneklep dan voor de ruit of ingeklapt tegen de hemel?

Ik heb de 100pk versie.

Nee de trilling Nee alleen voelbaar in het zitgedeelte(als deze in het stuur was dan was het onbalans in de voorwielen) maar deze zijn allemaal gebalanceerd, voelbaar in de stoel ende zonneklep is uitgeklapt dus voor de ruit.

Kromme remschijven? (maar dan zou je dat ook voelen in stuur of rempedaal)

Met remmen voel je niets trillen dus daar ligt het ook niet aan.het is echt met rijden zelf op hogere snelheden en niet met remmen gelukkig.

Mij onbekend Titanium 100ps met rustige rijstijl-rijstijlvoet 1 op 18 + veel uit/ingebouwde extra luxe uit de CN! Collin, dealer aanspreken! Morgen weet ik het zelf ook niet, wat er dan is?? 🤔 

Waar ik hele goede ervaring mee heb is Road Force Matching. Ze noemen dit ook wel "super balanceren"

Weet niet waar je de wielen hebt laten balanceren, als dit bij de dealer of, nog erger, bij Kwikshit is gedaan dan kun je nog onbalans hebben. Zij kijken alleen naar hoeveel gram erop geplakt of getimmerd moet worden en voor de rest vinden ze het dan prima. Helaas zit jij dan als bestuurder nog steeds je auto uit te trillen.....hoogst irritant!!

Lees dit eens, wie weet ligt hier voor jou de oplossing.... https://www.velgenexpert.nl/hunter-roadforce-gsp9700-super-balanceren.html

Super balanceren,is gewoon wat hoogte slag,slijpen/schuren/ van het rubber,, en zeker niet van de velgAnders

1 hour ago, Pieterke said:

🤔 Mag dit bij RDW type goedgekeurde Alu velgen? Je maakt ze nl. iets zwakker!! Een cnc gestuurde draaibeitel haalt een bv. 0,5mm van de velg(spaken)!!😲? De verzekering zegt, rdw goedgekeurd zijn 😊

Velgen zijn gegoten of gesmeed.

Het grootste deel is gegoten omdat deze productiekosten veel lager liggen. tijdens het gietproces zal je deze tolerantie ook niet halen 0.5mm.

Dus deze 0.5mm zal je ook niet terug vinden in sterkte na het cnc draaien

De RDW bemoeit zich helemaal niet met velgen, sterker nog er bestaat helemaal geen goedkeuring van de RDW voor dit. 

Ik denk dat je in de war bent met TŪV keuring maar daar doen we niks mee in nederland. 

Zoals Bnz al zegt, ze gaan niet zitten rommelen aan je velgen bij superbalanceren. Er wordt geen rubber afgeslepen van je band maar de montage van de band t.o.v. de velg wordt geoptimaliseerd.

Trouwens, als je velg al verzwakt bij het afdraaien van een halve milimeter dan heb je ūberhaupt al een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend velgje 😏