Jump to content
Fiestaclub.nl
Fiestajop

MK8: demontage deurpaneel LV

Recommended Posts

Beste mensen,

Laatst een ford fiesta st-line bj 01-2018 gekocht, ik ben de tweede eigenaar. Blijkbaar zit iets achter het deurpaneel linksvoor dat rammelt. Dit zou ik er graag uit willen halen (eerst inspecteren wat het is) en heb dus geprobeerd het deurpaneel te demonteren maar zonder succes. Ben niet in staat om het deurpaneel eraf te krijgen. Heb enigszins achter het paneel kunnen kijken en blijkbaar zitten het paneel vast met schroeven achter het zwarte paneel waarmee de ramen bedient worden. Deze krijg ik wel aan de voorzijde (bij instelling van zijspiegels) los maar aan de achterkant waar het stof van het deurpaneel begint blijft hij moer vast zitten. Het zal vast een simpele manier zijn om deze los te krijgen maar kom er helaas niet achter, misschien hebben jullie enig idee wat ik moet doen?

Groet

deurpaneel.JPG

Heb laatst zelf ook het paneel los gehaald, om andere speakers te kunnen plaatsen. Dit filmpje heeft me daarbij geholpen:

Hopelijk helpt dit jou ook verder op weg 😉

Edit: whoops, zie dat het in jou geval om een MK8 gaat. Je zou eens kunnen kijken of ze dezelfde methode gebruikt hebben.

On 6-2-2019 at 13:58, Fiestajop said:

Beste mensen,

Laatst een ford fiesta st-line bj 01-2018 gekocht, ik ben de tweede eigenaar. Blijkbaar zit iets achter het deurpaneel linksvoor dat rammelt. Dit zou ik er graag uit willen halen (eerst inspecteren wat het is) en heb dus geprobeerd het deurpaneel te demonteren maar zonder succes. Ben niet in staat om het deurpaneel eraf te krijgen. Heb enigszins achter het paneel kunnen kijken en blijkbaar zitten het paneel vast met schroeven achter het zwarte paneel waarmee de ramen bedient worden. Deze krijg ik wel aan de voorzijde (bij instelling van zijspiegels) los maar aan de achterkant waar het stof van het deurpaneel begint blijft hij moer vast zitten. Het zal vast een simpele manier zijn om deze los te krijgen maar kom er helaas niet achter, misschien hebben jullie enig idee wat ik moet doen?

Groet

deurpaneel.JPG

Hi @Fiestajop Ik heb dezelfde rammel op de Mk8, feb 2018 ST Line. Heb de vraag voorgelegd bij de dealer. To be continued. Vermoed dat er iets van bedrading langs de speaker loopt en dit de rammel veroorzaakt. Ik heb het vooralsnog alleen bij lage tonen, volume tussen 18- 25 ergens... Normaal geen last.