Jump to content
Fiestaclub.nl
Franciscus

MK8: Pre-Collision Assist i.c.m. normale cruise control

Recommended Posts

Ik heb een vraag over de Pre-Collision Assist i.c.m. normale cruise control (dus niet de adaptieve cruise control). Volgens het instructieboekje hebben Fiesta's MK8 met normale cruise control een camera achter de voorruit die kan ingrijpen bij een dreigende botsing. Zie link hieronder naar het instructieboekje:

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?bookCode=O52203&languageCode=NL&marketCode=WD&viewTech=IE&chapterTitleSelected=G1869773&subTitleSelected=G1973409&topicHRef=G1973410&div=f&vCode=WF0JXXGAHJKC64123&vFilteringEnabled=True&userMarket=NLD

Die camera zit er. Maar wordt die alleen voor de Lane Keeping gebruikt of ook voor de Pre-Collision Assist? Want in het clustermenu (bij stuur tussen de tellers) staat bij "Bestuurdersassistentie" geen "Pre-Collision Assist", zoals in het boekje beschreven.

Weet iemand hoe dit zit?

Als het er niet tussen staat dan is het niet aanwezig denk ik. Het zou me wel niet verwonderen mocht dat via Forscan actief kunnen gemaakt worden als alle voorzieningen aanwezig zijn.

4 hours ago, Tomskii said:

Als het er niet tussen staat dan is het niet aanwezig denk ik. Het zou me wel niet verwonderen mocht dat via Forscan actief kunnen gemaakt worden als alle voorzieningen aanwezig zijn.

Ben er nog eens op gaan letten, maar denk ook niet dat het systeem aanwezig is, aangezien de auto geen waarschuwing of ingreep doet als bijv. op de snelweg iemand vlak voor je er tussen komt. Wel opvallend dat er dan fouten in het instructieboekje staan.

Pre-Collision Assist maakt gebruik van de ACC Radar, dus als je geen adaptieve cruise control hebt, dan heb je helaas geen Pre-Collision Assist.

De camera achter het raam is voor het grootlicht assistentie, Lane Keeping aid en de vermoeidheidsmelding.