Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Kunnen we hier iets mee? Volgens mij niet zonder de juiste SD card?

18 hours ago, richard b said:

Hier de F8 kaart versie 

F8 Kaart materiaal

Richard, vrij van virussen? Toch 22Gb downloaden vraagt oom Google :)

Sams*ng microSD E*o 64gb UHS-1 XC class10 100mb/s 60mb/s  mod. MD-MC64G /CN, of die oudere type (80mb 20mb) sdkrt. zou dat kunnen wegens een SID bug !??:oops: 

Deze is voor de Sync 3 serie en niet voor de SD kaart versie.

virusvrij .

3 hours ago, richard b said:

Deze is voor de Sync 3 serie en niet voor de SD kaart versie.

virusvrij .

Richard, dan zul je die f8.rar toch moeten uitpakken op een sd/usb device! Dus een met een sid bug (sd) krt. is niet nodig? :fluiten:! Ik kan me niet voorstellen al rijdend ("vanwege de beperkte ACCU capaciteit") met een (intern) Fordmodem via de (simkrt.) langsflitsende  telefoonpalen dit 22gb rar bestand rechtstreeks te moeten downloaden/uitpakken?! :oops:

Ja hoor dat werkt prima op die manier ik doe het hier thuis acculader er op en updaten 

3 hours ago, Pieterke said:

Richard, dan zul je die f8.rar toch moeten uitpakken op een sd/usb device! Dus een met een sid bug (sd) krt. is niet nodig? :fluiten:! Ik kan me niet voorstellen al rijdend ("vanwege de beperkte ACCU capaciteit") met een (intern) Fordmodem via de (simkrt.) langsflitsende  telefoonpalen dit 22gb rar bestand rechtstreeks te moeten downloaden/uitpakken?! :oops:

Een SD kaart niet zoals Richard schreef,een USB stick wel.

En zoals Richard schreef....,werkt prima .

Bedankt Richard, ik heb hem ook gedownload.
Van de week, als het weer wat warmer is, ga ik hem even installeren!

Mogelijk dat er voor de FIESTA nu ook via Ford Update, de files worden aangeboden .... ik heb dan wel geen Fiesta meer :( maar wel de ECOSPORT ook met SYNC 3 en kreeg net de melding dat er 25GB aan navigatie software klaar stond .... deze heb ik net binnen gehaald via mijn VIN nummer.

Er zitten 5 files in de SYNC MY RIDE map dus 1 meer dan de update die ik ook reeds had gedownload. (via Duitse forums)

Voor de ECOSPORT ziet de autoinstall er als volgt uit.

; SYNC3 Consumer Appplication Upgrade - Release 3.0.13 - Only for Nav/EU assemblies.

[SYNCGen3.0_3.0.18025_PRODUCT]
Item1 = HB5T-14G386-TJB
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-TJB.tar.gz
Item2 = JR3T-14G424-BD
Open2 = SyncMyRide\JR3T-14G424-BD.tar.gz
Item3 = JR3T-14G421-BD
Open3 = SyncMyRide\JR3T-14G421-BD.tar.gz
Options = Delay
[SYNCGen3.0_3.0.18093]
Item1 = JR3T-14G421-BD
Open1 = SyncMyRide\JR3T-14G421-BD.tar.gz
Item2 = JR3T-14G423-AA
Open2 = SyncMyRide\JR3T-14G423-AA.tar.gz
Item3 = JR3T-14G422-BD
Open3 = SyncMyRide\JR3T-14G422-BD.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction 

Mogelijk dat dit dus niet geschikt is voor de fiesta maar het is wel SYNC 3 en officieel van Ford uitgegeven dus vermoed dat er voor de MK8 ook wel wat staat !

Ook voor de Fiesta staat de update online 7.9 gig voor mijn auto maar eens zien vandaag.

Ook voor de mk7,5? Ik krijg over 10 dagen eentje uit 2013 geleverd met een nieuwe SD card volgens de verkoper, maar wellicht niet ik even doorvragen om deze allernieuwste update te krijgen?

7 hours ago, richard b said:

Ook voor de Fiesta staat de update online 7.9 gig voor mijn auto maar eens zien vandaag.

hier doet die update niks,

gedownload en de auto geeft uiteindelijk ook netjes aan dat de software update is gelukt terwijl het een nav update is) nadat ik de auto daarna uitzet en weer aan heb ik nog steeds van alles de oude versie. ook heeft de auto het log xml bestand niet aangemaakt.

Bij Ford staat voor mijn Fiesta (via VIN nummer) een map update van 24,3 GB.

@richard b ben benieuwd of de update bij jou wel goed gaat. jij hebt zelf ook de "niet officiële/testversie/eerder op internet verschenen"  F7 mappen geïnstalleerd ?

wat ik bij mij niet snap ik dat ik ook geen XML file op mijn ubs stick te zien krijg. vanmorgen de download nog een keer opgehaald en op een andere stick gezet maar krijg nu direct de melding dat de usb stick eruit kan.

2m4val1.jpg

3 hours ago, Scotaurion said:

Bij Ford staat voor mijn Fiesta (via VIN nummer) een map update van 24,3 GB.

Bij mij ook.

2 keer heeft ie lang staan te laden en 2 keer eruit gegooid met een error. Gaat goed zo.........

1 hour ago, NeverDespair said:

Bij mij ook.

2 keer heeft ie lang staan te laden en 2 keer eruit gegooid met een error. Gaat goed zo.........

Het spijt me, maar wat doet mijn gratis Here we go en bijna voor niks zijnde Sygic met life time het toch goed! Gewoon op een apart 6-7" scherm(pje) :)! Here we Go die de automerken ook gebruiken, merk aangepast en betaald :byebye:

6 hours ago, bickel said:

Het spijt me, maar wat doet mijn gratis Here we go en bijna voor niks zijnde Sygic met life time het toch goed! Gewoon op een apart 6-7" scherm(pje) :)! Here we Go die de automerken ook gebruiken, merk aangepast en betaald :byebye:

Dit zijn idd prima navigatie apps, maar ik moet zeggen dat Andoid Auto met bv Waze ook prima werkt. En dan zonder apart scherm.

19 hours ago, Scotaurion said:

Dit zijn idd prima navigatie apps, maar ik moet zeggen dat Andoid Auto met bv Waze ook prima werkt. En dan zonder apart scherm.

Dat werkt inderdaad ook prima met een kabeltje ertussen, maar het blijft je data kosten en  ik heb tenslotte wel betaald voor een goed werkend navigatiesysteem.........

Hopelijk komt het ooit nog op orde......

On 23-1-2019 at 08:07, Barbapapa said:

@richard b ben benieuwd of de update bij jou wel goed gaat. jij hebt zelf ook de "niet officiële/testversie/eerder op internet verschenen"  F7 mappen geïnstalleerd ?

wat ik bij mij niet snap ik dat ik ook geen XML file op mijn ubs stick te zien krijg. vanmorgen de download nog een keer opgehaald en op een andere stick gezet maar krijg nu direct de melding dat de usb stick eruit kan.

2m4val1.jpg

nou even verder gekeken en het blijkt dat het 7gb bestand wat ik aangeboden krijg alleen maar navVoices zijn. @richard b dit zal dan bij jou ook het geval zijn. laten we hopen dat dit niet 1 van de beperkingen is van de eerste uitgerolde Fiesta's met het mindere geheugen.

Link werkt nu en bezig me de nieuwe maps te downloaden van de officiële Ford site, is 23.3GB groot

On 23-1-2019 at 09:32, NeverDespair said:

Bij mij ook.

Gisteren overdag weer eens geprobeerd. Lukte inderdaad weer niet, maar kreeg wel een pop-up scherm. Zo'n chatscherm van iemand van Ford. Alles uitgelegd en er werd gemeldt dat ze op de hoogte waren van het probleem. Ook werd mijn VIN nummer gevraagd. Kreeg de mededeling om het over een paar dagen weer te proberen. Eigenwijs het gisteravond geprobeerd en dat lukte. Zo'n 24 GB. Nu alleen nog installeren. Ik weet niet of ze op de achtergrond iets speciaals alleen voor mijn VIN nummer hebben gedaan, maar het is misschien de moeite waard om het weer te proberen en/of te reageren op het chatscherm.

Ik heb af en toe ook mijn bedenkingen bij het één en ander van Ford, maar dat van gisteren vind ik klantvriendelijk. Er werd gisteren wel degelijk naar mij "geluisterd".

Vermoed dat de servers overbelast zijn .... afgelopen donderdag de 24GB van F8 geïnstalleerd en het werkt naar behoren ... ik heb een externe harddisk gepakt en deze geformatteerd op NTFS.

Maar ook hier geen file welke ik zou kunnen terug sturen als het goed gegaan is...... maar we wachten wel af, mogelijk dat de navigatie via mijn thuis netwerk wel een maal checkt met de FORD servers en dat dan het aanbod van F8 vanzelf verdwijnt.

Ik heb nu ook 24gb binnen gehaald via de website van Ford. Wel een aantal meldingen tijdens het uitpakken van de bestanden op mijn Mac. Ik vraag me dus af of de downloads bij mij compleet zijn.

Nu nog de tijd vinden om het te installeren. Zou zo’n 90 minuten kunnen duren, dus dat maar eens proberen tijdens een lange rit.

Winrar heeft hier geen problemen gegeven, wel Windows systeem, anders zou Winrar direct zeggen van iets in de trend van Bad archive of zo