Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

1 hour ago, Pieterke said:

😃 Sygic car connect vav https://imgur.com/a/tO3ZVRa ☺️

Helemaal goed Piet, dan weten we nu ook dat Ford navigatie niet verplicht is op het computer Sync scherm, de een luld dit en dan is toch weer niet waar!  Dat ga ik straks ook doen met mijn telefoon koppelen aan het autoscherm. 🤗.

On 18-1-2019 at 16:55, richard b said:

Hier de F8 kaart versie 

F8 Kaart materiaal

heyhey. hoe kan ik aan die kaart materiaal komen?

gr Jowan

30 minutes ago, Jowan said:

heyhey. hoe kan ik aan die kaart materiaal komen?

gr Jowan

Is te downloaden geweest via Ford, maar het lijkt erop dat ze de update weer hebben ingetrokken. Is niet meer beschikbaar.

Is gewoon via ford te downloaden even naar de ford download site gaan.

Even je VIN nummer invoeren dan krijg je de optie.

Geeft hij geen kaart dan evt. een ander vin nummer invoeren of via het Duitse Mondeo forum of het Russische ford Forum .

2 hours ago, richard b said:

Geeft hij geen kaart dan evt. een ander vin nummer invoeren of via het Duitse Mondeo forum of het Russische ford Forum .

Bij mij is het niet meer te verkrijgen, eerder kwam hij wel tevoorschijn op mijn VIN. Ook op de websites van Ford staat F7 als de huidige map. Ik denk toch echt dat F8 voorlopig is teruggetrokken.

5 hours ago, richard b said:

heb mn VIN ingevoerd. maar daar geeft hij geen update aan. heb jij eventueel nog een VIN die ik in zou kunnen voeren voor de update?

gr Jowan

welke versie heb jij op je systeem staan Als jij volgens ford al F8 kaarten hebt geeft hij die niet vrij op je VIN en F9 zijn nog niet vrij in omloop.

Op de website van Ford stond dat F7 de nieuwste was?? 🙄 (F8 ingetrokken dan)??Wat moet een leek nu eigenlijk geloven bij Ford? Ikke heb ze niet nodig, gebruik wel andere nw. mogelijkheid Sygic C.N.  voor Sync3 werkt goed, en hoef geen 22gb te instaleren. Ja jullie hebben er voor betaald 🤑, dat klopt voor OEM! En als Here W.G. er mee komt, ga ik misschien wel eens voor die 😊!

F7 is volgens de website van Ford vooralsnog de huidige versie. Ik heb zelf ook F8 beschikbaar gezien via mijn VIN, maar nu is hij niet meer beschikbaar, niet geïnstalleerd. Er zal dus vanzelf wel weer iets verschijnen.

Die Sygic reacties kennen een nu wel, dat hoef je niet iedere post te benoemen. Mensen hebben het hier over F8.

7 hours ago, Ritchie72 said:

Wanneer komt de F9 versie ?

Als de F8 rollout een indicatie is: eind 2020.

F9 indicatie eind 2020 en F8 draaid nog niet, loopt 4-5jr. achter ! Dan weet een ander (newbie's 🐝) of diegene ook niet alles leest, dat er alternatieven zijn, en die benoemen wij gewoon mk8 Martijn. We hoeven niet alles klakkeloos te geloven!! 🤓 

hier heb je een overzicht waar zowel de F7 als de F8 staat incl alle benodigde software voor je Apim module 3.0 tot 3.4 wel even lezen dat je de goeie pakt.

Software Sync 3

22 hours ago, richard b said:

hier heb je een overzicht waar zowel de F7 als de F8 staat incl alle benodigde software voor je Apim module 3.0 tot 3.4 wel even lezen dat je de goeie pakt.

Software Sync 3

Richard, alle respect. Maar waar is achterlopende 🕵 Ford NL dan met zijn 🐌🐛 gang? Klopt, jullie hebben daar voor betaald, en is niet anders! 

Martijn, wel dokken voor oud spul? Of moeten we maar verhuizen naar de DE voor bij tijds te zijn 🤔! Ja, dan doe je dat maar!

Geef mij maar ook Here / BeonRoad of Sygic die koppelbaar aan Sync3 is 👍😃, ook mijn keuze. Groot gelijk Piet 🤓, alternatieven zat, ook bij/met andere onderdelen! 

4 minutes ago, bickel said:

Richard, alle respect. Maar waar is achterlopende 🕵 Ford NL dan met zijn 🐌🐛 gang? Klopt, jullie hebben daar voor betaald, en is niet anders! 

Martijn, wel dokken voor oud spul? Of moeten we maar verhuizen naar de DE voor bij tijds te zijn 🤔! Ja, dan doe je dat maar!

Geef mij maar ook Here / BeonRoad of Sygic die koppelbaar aan Sync3 is 👍😃, ook mijn keuze. Groot gelijk Piet 🤓, alternatieven zat, ook bij/met andere onderdelen! 

Ik rijd zelf ook regelmatig met google maps prima alternatief en lekker makkelijk ok google navigeer naar en hoppa en veel andere info onder het ok google commando .

Ik gebruik zowel de Sync 3 navigatie als ook Google Maps via Android Auto.

De Sync 3 navigatie werkt prima, maar kent wat schoonheidsfoutjes. Zo worden niet alle afslagen via de stembegeleiding genoemd. De kaarten ben ik verder wel tevreden over (auto is van januari 2019).

Google Maps heeft een veel actuelere verkeersinformatie waardoor je beter om files heen kunt rijden.

2 hours ago, Franciscus said:

De Sync 3 navigatie werkt prima, maar kent wat schoonheidsfoutjes. Zo worden niet alle afslagen via de stembegeleiding genoemd. De kaarten ben ik verder wel tevreden over (auto is van januari 2019).

Google Maps heeft een veel actuelere verkeersinformatie waardoor je beter om files heen kunt rijden.

Stembegeleiding staat bij mij altijd helemaal uit, ik vind het zeer vervelend als je muziek zit te luisteren, en dat er dan ineens iets wordt verteld over een of andere afslag.

Heb net via de Ford site een nieuwe update (2,8 GB) voor Sync 3 gedownload. Dus niet de kaarten, maar het systeem zelf. Versie van de software die ik nu heb is 3.0, build 18025 en zag dat de update versie 3.0.21, build 19205 is. Tenminste als ik het goed heb. Stond in het bestand autoinstall.lst.

Is nog niet geïnstalleerd. 

8 hours ago, Franciscus said:

Ik gebruik sinds kort Waze icm Android Auto en vind dit nog prettiger als Google maps. Vlotte actuele waarschuwingen voor snelheids controles en bijvoorbeeld voertuigen op de vluchtstrook.

Zelf kun je hier ook aan mee werken. Wel even de energie besparing uitzetten in het menu van Waze.

Maar in ieder geval mogelijkheden genoeg met Android Auto.

12 hours ago, Skippy said:

Ik gebruik sinds kort Waze icm Android Auto en vind dit nog prettiger als Google maps. Vlotte actuele waarschuwingen voor snelheids controles en bijvoorbeeld voertuigen op de vluchtstrook.

Zelf kun je hier ook aan mee werken. Wel even de energie besparing uitzetten in het menu van Waze.

Maar in ieder geval mogelijkheden genoeg met Android Auto.

Ik gebruik al jaren Waze via een USB kabeltje en ben daar zeer content mee............Waze is ook al jaren veel accurater dan het Ford systeem...

59 minutes ago, NeverDespair said:

Ik gebruik al jaren Waze via een USB kabeltje en ben daar zeer content mee............Waze is ook al jaren veel accurater dan het Ford systeem...

Waze werkt prima inderdaad met een nadeel: sinds de een na meest recente update doet hij vaag en springt soms van locatie naar locaties (2-5 sec interval) en tracked hij de bewegingen van de auto niet. Die zou met de meest recente versie opgelost moeten zijn maar ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik de USB stick met de updates vergeten ben mee te nemen {wall}

45 minutes ago, TristanT said:

Waze werkt prima inderdaad met een nadeel: sinds de een na meest recente update doet hij vaag en springt soms van locatie naar locaties (2-5 sec interval) en tracked hij de bewegingen van de auto niet. Die zou met de meest recente versie opgelost moeten zijn maar ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik de USB stick met de updates vergeten ben mee te nemen {wall}

Je hebt wel energiebesparing uitgezet in Waze? Dit geeft ook wat klachten namelijk.

19205 update geinstalleerd maar weinig van gemerkt. Volgens de notities die je krijgt "continuous updates" ofwel nikszeggend. Waze nog niet geprobeerd aangezien ik al thuis was toen hij klaar was (eerste keer ging er iets mis en duurde het lang). Update duurde < 10 min uiteindelijk, en kreeg pas na ~2 minuten een melding dat hij aan het updaten was dus niet direct de stick er uit trekken.