Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

vandaag eindelijk gelukt  om de update te laden  en te instaleren

de xml file niet aanwezig contact met ford probleem is bekend er wordt gewerkt

aan een oplossing.

De update site  in de gaten houden  over 10 dagen zou ee oplossing zijn.

Ik lees nu (gisteren smart phone update) Sygic car nav (bijna gratis) werkt ook samen met Ford Sync3 en nog andere vag car systemen. Ben straks benieuwd bij mij !! 🤔 

@martn Heb de nieuwe kaarten vrijdag en maandag gebruikt voor mijn rit naar Bad Bentheim. De heenweg vanaf Doetinchem gaat het op de N18 goed tot afslag "Groenlo". Daarna rij ik volgens de navigatie overal behalve op de weg. De terugweg hebben we in Enschede, Doetinchem aangehouden en hebben we over de nieuwe N18 gereden. Scheelt een half uur reistijd. Echter de navigatie kent de N18 niet. Vanaf Enschede tot Groenlo weer overal gereden behalve op de weg. Dus de N18 staat er net als bij de F7 kaart gewoon niet op.

On 9-2-2019 at 11:24, bickel said:

Ik lees nu (gisteren smart phone update) Sygic car nav (bijna gratis) werkt ook samen met Ford Sync3 en nog andere vag car systemen. Ben straks benieuwd bij mij !! 🤔 

Dat gaat zeer zeker bevallen. Sygic had in het begin wat problemen met Sync maar die zijn inmiddels opgelost. Het werkt sinds kort ook met Apple Car Play (mits je een iPhone hebt natuurlijk 😉) Met Android heb ik, gelukkig, geen ervaring 😎

@NBe Jeetje, toch niet. Tot afslag Groenlo is het inderdaad de oude N18, daarna begint het nieuwe gedeelte. Ik hoopte juist dat dit er nu in zou staan. Niet eens zo zeer om de weg te kennen, want die weet ik daar. Maar het ziet er zo stom uit om steeds in het niets te rijden. Voor in Nederland maakt het mij niet heel veel uit, doe op de lange afstand toch Google Maps aan via CarPlay, maar voor op vakantie vind ik het wel spannend.

On 8-2-2019 at 07:28, richard b said:

Je hebt PB

Goedemorgen ik krijg ook de 404 foutcode heb je voor mij de link naar de update? 

On 6-2-2019 at 21:27, NBe said:

Zoals gezegd heb ik de zaak voorgelegd bij ARAG. Ze nemen de zaak verder in behandeling. Als er behoefte aan is, wil ik de voortgang van de zaak wel met jullie delen. 

Heb gisteren bericht ontvangen van ARAG. Ze gaan mijn zaak verder in behandeling nemen. Eerste stap is een brief richting Ford Nederland. Afhankelijk van de reactie van Ford Nederland gaan we de vervolgstappen bepalen. Wordt dus vervolgd...  

Misschien een oplossing voor de missende xml.

Ervaar je problemen bij het maken van een logbestand tijdens een SYNC 3-update? Volg dan onderstaande stappen om het probleem op te lossen:Download deze file (ZIP 44KB). Pak het bestand uit en kopieer de inhoud naar een USB-stick. (De USB- stick moet in ExFAT geformateerd zijn)Stap in je auto en zet de motor aanSteek de USB-stick in een USB-poort van je Ford zodra het SYNC 3 systeem volledig is opgestart. Zorg ervoor dat geen andere USB-apparaten aangesloten zijn. Wacht tot het bericht ‘Installatie voltooid’ verschijnt (dit duurt ongeveer 1 minuut). Nu zou een nieuw logbestand moeten zijn aangemaakt op de USB-stick.Ga terug naar je computer en bevestig de update door het logbestand op de Ford website te uploaden.

https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/

Interrogator_AB.zip

Vandaag de update met de F8 kaarten succesvol kunnen doen, alles bij elkaar zo’n anderhalf uur bezig geweest met de update, eerste helft dik een half uur, het tweede gedeelte zo’ n drie kwartier. Ik heb zelf nog geen route gereden om de eerder ontbrekende wegen te controleren. Ik heb de update vanaf een externe USB harrdisk gedraaid.

Ik krijg elke keer als ik mijn vin intoetst op de website van ford de melding "probeer het later opnieuw"

Heb al contact gehad met ze via het chat venster en het zou doorgegeven worden naar de sync afdeling. moest na 2 dagen nog eens proberen. nou 3 dagen om en nog steeds geen resultaat.

Ook heb ik een logfile gemaakt en succesvol geupload. Maar ook dit helpt niet.

Iemand hier ervaringen mee?

Al eens geprobeerd om in je browser je cookies te wissen? Was bij mij destijds de oplossing 😉

16 hours ago, Mtlfrk said:

Al eens geprobeerd om in je browser je cookies te wissen? Was bij mij destijds de oplossing 😉

ja ook net geprobeerd, wil niet lukken.

Heb ook meerdere computers en browsers geprobeerd.

Overigens als ik een andere vin intyp dan werkt het wel.

update:  zondag avond nog een geprobeerd en er stond een update klaar.

gisteren geinstalleerd en heb nu ook de f8 kaarten.

helaas de nieuwe rondweg hier in de buurt nog niet helemaal erop....wel gedeeltelijk.

On 14-3-2019 at 07:57, ThommyV said:

ja ook net geprobeerd, wil niet lukken.

Heb ook meerdere computers en browsers geprobeerd.

Overigens als ik een andere vin intyp dan werkt het wel.

Bij mij had ik dit probleem ook maar alleen met de maps update, niet de OS update. De module was via WiFi verbonden direct na de upgrade van het OS had hij blijkbaar al de data doorgestuurd. Het duurt even voordat dit verwerkt is en ik bleef ook de "probeer het later opnieuw" error krijgen. Na ongeveer een dag kon ik verder met de maps upgrade welke wel direct werkte mbt uploaden van de log. 

Overigens kreeg ik geen van de keren een log file en moest die gemaakt worden met de hierboven beschreven "interrogator" update.

log file moest ik idd ook met de interrogator file doen....

Mijn klacht die ik via ARAG bij Ford heb neergelegd is helaas op niks uitgelopen. Ford blijft zich verschuilen achter de smoes, wij krijgen het kaartmateriaal van een derde partij en kunnen hier niks aan doen. Om de ellende van verouderde kaarten niet meer te hebben, heb ik de nieuwe Sygic navigatie gekocht. Deze nieuwe versie werkt samen met Sync 3, zonder Android Auto. Je bedient de navigatie dus gewoon vanaf het Sync 3 systeem en niet meer vanaf je telefoon. Voor de geinteresseerde: https://www.sygic.com/car-connected-navigation en ook nog een How to: 

Gister Sync3 geupdate voor mijn Titanium mk8 2018, en kom niet (zipfile 3_27....  groot 2,6Gb april 2019) hoger dan geinstalleerd ver. Sync3....1805, het nr weet ik niet meer helemaal maar eindigd op Sync3 ....1805!  XML file was aanwezig en geupload naar de Ford site 🤓. Tot zover dus OK 😄. De Sygic nav app gedownload (is de 7dgn. proef periode, heb nog geen 55euro betaald 🙄😜!!) en geinstalleerd met kaarten op mijn slimme phone (Umigidi F1 Android 9.0 Octa core 2.0Ghz 4gb ram  en 128gb opslag = 1 top Phone). Volgens Sygic de nav. app starten en dan Sync3 laten zoeken naar koppelbare app's. Maar sinc3 ...1805 vind niets.

Ik heb een Titanium zonder nav. optie uitvoering van Ford ! dus hoe krijg ik nu binnen zeven (proef) dagen mijn Sygic Sync3 nav. nu gekoppeld aan mijn Ford Sync3 ...1805, moet dat via een USB kabel? werkt dat niet via Bleutooth? 🤔 Moet de wagen dan eerste keer dan eerst aan wifi gehangen worden? voor connection met Sygic web en de nav app? 

1 hour ago, Pieterke said:

Gister Sync3 geupdate voor mijn Titanium mk8 2018, en kom niet (zipfile 3_27....  groot 2,6Gb april 2019) hoger dan geinstalleerd ver. Sync3....1805, het nr weet ik niet meer helemaal maar eindigd op Sync3 ....1805!  XML file was aanwezig en geupload naar de Ford site 🤓. Tot zover dus OK 😄. De Sygic nav app gedownload (is de 7dgn. proef periode, heb nog geen 55euro betaald 🙄😜!!) en geinstalleerd met kaarten op mijn slimme phone (Umigidi F1 Android 9.0 Octa core 2.0Ghz 4gb ram  en 128gb opslag = 1 top Phone). Volgens Sygic de nav. app starten en dan Sync3 laten zoeken naar koppelbare app's. Maar sinc3 ...1805 vind niets.

Ik heb een Titanium zonder nav. optie uitvoering van Ford ! dus hoe krijg ik nu binnen zeven (proef) dagen mijn Sygic Sync3 nav. nu gekoppeld aan mijn Ford Sync3 ...1805, moet dat via een USB kabel? werkt dat niet via Bleutooth? 🤔 Moet de wagen dan eerste keer dan eerst aan wifi gehangen worden? voor connection met Sygic web en de nav app? 

Misschien geef dit je duidelijkheid,was een van de commentaren,op deze youtube ???

What they don't explain is that this does NOT work unless you have the sync3 WITH NAV. I don't get it. Google maps and WAZE both work with my non-nav sync3 but not this.

Thanks you Willem. But for the first time connection to the Sinc3 display you need internet connection, that's what Sygic firtsly write 🙇? Dus ik moet toch Ford nav in mijn systeem hebben, lees ik nergens 🤔?

Helaas die piezo speakertjes van die smarty telefoons daar hoor ik met mijn dove mans oren op deze leeftijd bijna niets van, laat staan als het in het Engels is, never learn it 🤵. But, we must work with our hands for > fifty three years in the past, you know. Maar wij zijn beter in koprekenen zonder die slimme phone's. 

Sygic Bratislava Slowakijë aangemaild met de vraag of Ford Sync3 1805 systeem met navigatie moet zijn! Of dan anders Sygic car nav. app niet werkt? en als dat zo zou zijn, waarom zij dat niet vermelden?? Liever doen ze misschien meteen €55 - €60,- incasseren, 🤔 als dat zou zijn?? Willem, dan 😁 laten zien! Net als bij Ford, omzet teld als eerste 😎

On 4-6-2019 at 12:40, Bnz said:

Misschien geef dit je duidelijkheid,was een van de commentaren,op deze youtube ???

What they don't explain is that this does NOT work unless you have the sync3 WITH NAV. I don't get it. Google maps and WAZE both work with my non-nav sync3 but not this.

Willem, het is voor mekaar 😃, geen Ford afhankelijke nav hoeft op Sync3 1805 geïnstalleerd te zijn. Het is effe een gefoddel eer Sync3 infoscherm de Sygic car nav app ziet 😬. Maar hij het Sygic icoon staat working op het scherm. Moest zover ik het nog kon nagaan 🤔, de USB kabel eruit en weer erin steken, en bam, daar kwam de koppeling op het Sync3 infotaimentsscherm. Mooi zo van Ford, onafhankelijk van Ford 👍, met lifetime updates every months. (€54,95), je installeerd alleen de kaarten die je nodig acht. Je neemt gewoon je smart phone mee naar binnen in de binnenzak naar aan de wifi. Ja inderdaad 🤨 je hebt een slimme CN Umigidi F1 phone of een Doogee S3 met een USB cable er bij liggend 🤪 in je Feestje. Top man 🙃

Edited by Pieterke

3 hours ago, Pieterke said:

Willem, het is voor mekaar 😃, geen Ford afhankelijke nav hoeft op Sync3 1805 geïnstalleerd te zijn. Het is effe een gefoddel eer Sync3 infoscherm de Sygic car nav app ziet 😬. Maar hij het Sygic icoon staat working op het scherm. Moest zover ik het nog kon nagaan 🤔, de USB kabel eruit en weer erin steken, en bam, daar kwam de koppeling op het Sync3 infotaimentsscherm. Mooi zo van Ford, onafhankelijk van Ford 👍, met lifetime updates every months. (€54,95), je installeerd alleen de kaarten die je nodig acht. Je neemt gewoon je smart phone mee naar binnen in de binnenzak naar aan de wifi. Ja inderdaad 🤨 je hebt een slimme CN Umigidi F1 phone of een Doogee S3 met een USB cable er bij liggend 🤪 in je Feestje. Top man 🙃

😎 en {:D:} !!

18 hours ago, Bnz said:

😎 en {:D:} !!

Zo gauw ik weer de slimme telefoon gekoppeld heb aan het Sync3 1805 scherm, zal ik met de andere smart phone een foto maken/uploaden met imgur (voor zover mij dat dan weer lukt 😄🙄😁)? Tja de grijze cellen, het valt afentoe niet meer mee 😅🙄, Willem 😣? Maar kom 🤓 op, 😃😊👍! Trouwens Sygic Bratislava SK was zeer behulpzaam, met aanwijzingen geven en vrijschakelen 😁😃. Het kan dat er nog bugjes in zitten??

Sygic car connect nav https://imgur.com/a/9uzwYF6 

🤪 👍