Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

IK ga het vandaag proberen heb net ook weer opnieuw 24 gig binnen gehaald en op een harde schijf gezet eens zien wat er gebeurt kreeg gister pkg lst 5 error  betekent bestand niet gevonden of aanwezig.

Vandaag poging 3 .

Uitpakken moet je via een windows PC doen met een mac ga je fouten krijgen meerdere malen ondervonden bij een kameraad bestand die op mijn windows laptop zijn uitgepakt werkten prima bij hem.

IK draai nu het software pakket van een Mondeo vin nummer pakt hem gelijk op en is nu bezig met de update 24 gig groot.

En ik zeg het nog maar een keer doe een totale reset van je systeem anders heb je kans dat het 1 en ander niet goed werkt

en heb geduld kan tot anderhalf uur duren beide updates.

1. Neem plaats in de auto.
2. Zet de motor aan. Verwijder vóór aanvang  van de installatie eventuele andere USB  apparaten en sluit ze niet opnieuw aan tot  de update is voltooid.
3. Steek de USB-stick in de USB-poort van  de auto en volg de meldingen op het  SYNC-scherm.

Het kan een paar minuten duren voordat   de USB-stick wordt herkend door SYNC.
4. Het eerste deel van de navigatie update  zal ongeveer 30-35 minuten duren. Zodra  het eerste deel is voltooid, verschijnt op  het scherm een pop-up met de melding  “Contactsleutelcyclus vereist...”.

Laat de USB-stick in de USB-poort tot   de installatie volledig voltooid is. Dus ook   als je tussentijds de auto ergens parkeert.
  Om het tweede deel van de   navigatie update te installeren moet er een   contactsleutelcyclus worden uitgevoerd.    Een contactsleutelcyclus werkt als volgt:
  • stop met rijden;   • contact UIT/stop;    • doe de bestuurdersdeur open en dicht en     vergrendel het;   •  wacht 2 minuten (zorg dat het SYNC-     display zich volledig uitschakelt);   • ontgrendel en open de bestuurdersdeur;   • contact AAN/start.
  Hierna start automatisch het tweede deel   van de navigatie update.
5. Het tweede deel van navigatie update  zal ongeveer 40-45 minuten duren.  Het wordt ten zeerste aanbevolen om het  installatieproces niet te onderbreken tot  het tweede deel is voltooid en een pop-up  met de melding “Installatie voltooid ...” op  het scherm verschijnt.  

Om de update te activeren is er nogmaals   een contactsleutelcyclus vereist.     Verwijder de USB-stick. De updates   worden geactiveerd zodra je jouw auto     opnieuw start. 

De navigatie update in de auto is nu voltooid! 

On 27-1-2019 at 10:01, richard b said:

@Barbapapa je hebt PM .

Hier is het na 2 pogingen gelukt. 

Grootste voordeel vindt ik persoonlijk wel dat je nu betere navigatie ondersteuning krijg als je je entertainment scherm op het hoofdmenu heb staan. Je krijgt daar nu ook afrit info die je eerst niet kreeg. Hele systeem lijkt ook war vlotter te werken hier. 

Dave even het pakket opnieuw binnenhalen op je vader vin nummer of evt een ander pakket.

Ik heb vanochtend op weg naar het werk de kaartupdate (deel 2) ook gedaan. Duurt inderdaad 60 minuten. Had gisteren deel 1 van 30 minuten al gedaan. Helaas zijn het naar mijn idee nog steeds zeer verouderde kaarten. Mijn huisadres (nieuwbouw 2016) staat nog steeds niet op de kaart. Daarnaast is de maker nog steeds Telenav en geen Here. Dus ja, het vele stukken in het niks rijden zal wel niet verbeterd zijn met deze kaart update. Van het weekend ga ik naar Duitsland en bij de vorige kaart reed ik veel in groen landschap. Ga kijken of het met de F8 kaart beter is maar heb er weinig vertrouwen in. 

2 hours ago, NBe said:

Ik heb vanochtend op weg naar het werk de kaartupdate (deel 2) ook gedaan. Duurt inderdaad 60 minuten. Had gisteren deel 1 van 30 minuten al gedaan. Helaas zijn het naar mijn idee nog steeds zeer verouderde kaarten. Mijn huisadres (nieuwbouw 2016) staat nog steeds niet op de kaart. Daarnaast is de maker nog steeds Telenav en geen Here. Dus ja, het vele stukken in het niks rijden zal wel niet verbeterd zijn met deze kaart update. Van het weekend ga ik naar Duitsland en bij de vorige kaart reed ik veel in groen landschap. Ga kijken of het met de F8 kaart beter is maar heb er weinig vertrouwen in. 

Als je zo twijfeld aan Ford? door consumenten organisaties achter de vodden aangezeten !? Neem je slimme 6" telefoon/gpstabletje mee met Here, en je hebt wat gratis onhandig nergens last van, Sygic is ook goed voor liftime een paar handige €€roos :)

Je lijkt wel een medewerker van de Ford Dealer; met een iPhone zijn mijn kaarten altijd up-to-date.... Feit is, er zit een navigatie / B&O systeem in van 1200,- en ik rij rond met kaarten uit 2016. Mijn eigen thuis adres staat niet eens op de kaart. Dat u dat acceptabel vind, is aan u. Ik vind het schandalig en heb de zaak voorgelegd bij ARAG. Want zowel de dealer als Ford Nederland doet er niks mee, geeft niet thuis.

Zoals gezegd heb ik de zaak voorgelegd bij ARAG. Ze nemen de zaak verder in behandeling. Als er behoefte aan is, wil ik de voortgang van de zaak wel met jullie delen. 

Ik heb dan wel geen MK8, geen sync, geen navigatie, etc. Maar ja @NBe ik ben wel nieuwsgierig welke kant dit op gaat.

On 27-1-2019 at 09:58, richard b said:

IK draai nu het software pakket van een Mondeo vin nummer pakt hem gelijk op en is nu bezig met de update 24 gig groot.

En ik zeg het nog maar een keer doe een totale reset van je systeem anders heb je kans dat het 1 en ander niet goed werkt

en heb geduld kan tot anderhalf uur duren beide updates.

1. Neem plaats in de auto.
2. Zet de motor aan. Verwijder vóór aanvang  van de installatie eventuele andere USB  apparaten en sluit ze niet opnieuw aan tot  de update is voltooid.
3. Steek de USB-stick in de USB-poort van  de auto en volg de meldingen op het  SYNC-scherm.

Het kan een paar minuten duren voordat   de USB-stick wordt herkend door SYNC.
4. Het eerste deel van de navigatie update  zal ongeveer 30-35 minuten duren. Zodra  het eerste deel is voltooid, verschijnt op  het scherm een pop-up met de melding  “Contactsleutelcyclus vereist...”.

Laat de USB-stick in de USB-poort tot   de installatie volledig voltooid is. Dus ook   als je tussentijds de auto ergens parkeert.
  Om het tweede deel van de   navigatie update te installeren moet er een   contactsleutelcyclus worden uitgevoerd.    Een contactsleutelcyclus werkt als volgt:
  • stop met rijden;   • contact UIT/stop;    • doe de bestuurdersdeur open en dicht en     vergrendel het;   •  wacht 2 minuten (zorg dat het SYNC-     display zich volledig uitschakelt);   • ontgrendel en open de bestuurdersdeur;   • contact AAN/start.
  Hierna start automatisch het tweede deel   van de navigatie update.
5. Het tweede deel van navigatie update  zal ongeveer 40-45 minuten duren.  Het wordt ten zeerste aanbevolen om het  installatieproces niet te onderbreken tot  het tweede deel is voltooid en een pop-up  met de melding “Installatie voltooid ...” op  het scherm verschijnt.  

Om de update te activeren is er nogmaals   een contactsleutelcyclus vereist.     Verwijder de USB-stick. De updates   worden geactiveerd zodra je jouw auto     opnieuw start. 

De navigatie update in de auto is nu voltooid! 

Link?

@Dragunov  Staat in de topic vorige pagina..

en anders even wachten tot dat je op Vin van je ouders kan downloaden.

Die handleiding van Ford klopt geen hout van. Die update gaat gewoon door, contactcyclus tussendoor is niet vereist. F8 inmiddels geupdate, echter weer geen .xlm bestand op de stick gehad.

13 hours ago, NBe said:

Zoals gezegd heb ik de zaak voorgelegd bij ARAG. Ze nemen de zaak verder in behandeling. Als er behoefte aan is, wil ik de voortgang van de zaak wel met jullie delen. 

Ik hoop het voor jullie dat arag/consumentenorg. iets kunnen betekenen om uptodate te kunnen zijn? Betaald voor een duur B&O syteem lees ik, (made in Denmarks via de CN)! updates zijn te duur ??😄?? Mijn CN's tablet/phone are uptodate, alleen wat rommeliger on the dashbord! Maar dat geeft niks, het is geen B&O or Sony cheap made in CN/India 🙈!

Ik zie het B&O systeem los van de navigatie heb dit systeem voor het geluid gekozen en ben er zeer tevreden over de F8 kaarten werken ook prima voor mij ben nog steeds op de juiste plek aangekomen en de nieuwe wegen hier in de omgeving staan er in.

De navigatie heeft in mijn ogen ook helemaal niets met het B&O systeem te maken. Dat is het zelfde als dat je thuis TV zenders mist maar wel Sonos hebt aangeschaft. Ik heb de update nog niet geprobeerd maar ben wel erg benieuwd, ik mis hier in het oosten een aantal grote nieuwe wegen die in begin 2018 zijn geopend en een redelijk impact hebben gemaakt. Zou prettig zijn als dit tevoorschijn komt in de navigatie. Overigens gebruik ik verder gewoon Google Maps via CarPlay, maar voor vakanties zijn een up-to-date navigatiesysteem toch wel prettig zijn.

Ik zie de navigatie ook los van de audio van B&O. Echter was dit wel een pakket optie (Navigation Pack with B&O Play audiosysteem). Heb voor de zekerheid de factuur nog even gecontroleerd en kost toch 900,- exclusief btw. Dit weekend ga ik naar Bad Benthem in Duitsland. Ik rij dan via Eibergen (Oosten van het land :D). De vorige keer was dit grotendeels rijden in een groen landschap. Ga morgen kijken of de rondweg bij Eibergen nu wel op de F8 kaart staat. 

Ben vandaag ook gebeld door een medewerkster van ARAG. Ze gaat mijn zaak inhoudelijk bekijken. Dit duurt ongeveer 10 werkdagen. Het kan goed zijn dat ik feitelijk in het gelijk wordt gesteld (kaartmateriaal is zwaar verouderd) maar dat er juridisch weinig tegen te doen is (Ford is afhankelijk van derde voor de kaarten en dit duurt lang).

@martn even vraagje over CarPlay, hoe werkt dit i.c.m. de stembesturing van jouw auto? Het grote nadeel in mijn ogen van Google Auto (heb android telefoon) is, dat de stembesturing overgaat naar OK Google. Om mijn muziek weer te kunnen bedienen moet ik de Google Auto app afsluiten. Werkt dit bij de iPhone beter / anders?

@NBe ah, als je via Eibergen gaat dan kun je mooi even de nieuwe N18 checken. Dat is waar ik het over heb!

Ik weet niet of ik je punt volledig begrijp, maar zodra ik op het spraak knopje op mijn stuur druk, kan ik tegen Siri praten. Zodra de conversatie tussen mij en Siri over is gaat het systeem gewoon weer terug naar waar ik voor de conversatie gebleven was. De muziek speelt dat ook weer automatisch verder.

Afgelopen week heb ik de F8 kaart van de Ford site gedownload en in de Transit van mijn werk geladen. Het duurde bij mij 2x 45 minuten, met contactcyclus.
Gelukkig staat het nieuwe knooppunt A9/A4 bij Schiphol er wel op, de 'nieuwe' A1 bij Naarden ook, maar helaas het nieuwe knooppunt A2/A9 nog niet.

12 hours ago, richard b said:

Je hebt PB

Wagen is reeds up to dat met geleverde VIN