Jump to content
Fiestaclub.nl
allesklusser

Soms erg trage forum website

Recommended Posts

1 hour ago, bickel said:

Hij lag er weer er weer aardig eruit net! Nu gaat het weer met zijn resource limit 🚦:modje: 

?????

Kreeg je die 'resource limit' melding weer in beeld?

27 minutes ago, The Crow said:

Kreeg je die 'resource limit' melding weer in beeld?

Ja wel een paar keer vanmorgen.

Nu gaat het wel.

Misschien toch veel streamers en ondemand op de draadjes met hun limit ??? 🤔 

1 hour ago, Vaal said:

Het is een drama deze ochtend. Zoals ik het zie ligt het niet aan het forum, maar aan de hoster "1eurohosting" (what's in a name).

Het forum lijkt te draaien op een server waarop 189(!) andere sites draaien: https://viewdns.info/reverseip/?host=84.244.181.196&t=1

Deze ochtend hebben al deze sites problemen, de meeste doen het helemaal niet of maar af en toe.

Dus ik neig naar de conclusie dat het een serverbreed issue is. Ik zou denk ik ook een andere hoster zoeken, 1eurosting staat nou niet echt bekend als een goede hoster.

313609275_2019-02-0611_59_09-forum.fiestaclub_nl.png.556e57b8535a30e8b3024d2e78d26497.png1703069183_2019-02-0612_01_03-2weeksahead_com.png.0244e1a6bda2d1368d4eb6ae6f8a58df.png44430587_2019-02-0612_01_00-123icthulp_nl.png.9ae764c36bfe8c277ef1a660600ed3c7.png1256787207_2019-02-0612_01_12-nickverbaandert_com.png.3d8f58be76369335348945c1746f544b.png

189! websites lijkt me inderdaad wat veel voor een shared hosting account. Ik snap dat je als hosting provider zoveel mogelijk websites op een server wilt zetten maar als er aantal tussen zitten die wat meer 'i/o, geheugen, etc' nodig hebben dan zit je mogelijk op de limiet van de server en dan heeft het verhogen van de i/o, geheugen, etc. op een gegeven moment ook geen nut meer .

Ik heb weer een ticket gestuurd wat betreft de situatie en anders gaan we kijken naar een andere hosting provider.

2 minutes ago, The Crow said:

Ik heb weer een ticket gestuurd wat betreft de situatie en anders gaan we kijken naar een andere hosting provider.

Je zou ook kunnen vragen voor een verhuizing naar een andere server bij 1eurohosting. Misschien scheelt dat al en hoef je zelf niks te doen. Voor de lange termijn is een andere hoster denk ik toch beter. Liever paar euro meer en gewoon altijd alles soepel. 

1 hour ago, Vaal said:

Je zou ook kunnen vragen voor een verhuizing naar een andere server bij 1eurohosting. Misschien scheelt dat al en hoef je zelf niks te doen. Voor de lange termijn is een andere hoster denk ik toch beter. Liever paar euro meer en gewoon altijd alles soepel. 

Ik bedoelde ook niet dat we direct naar een andere hosting provider gaan maar dat we de situatie even aankijken, het heeft hiervoor in principe ook prima gedraaid dus we hoeven ook niet direct weg daar. Als er geen verbetering in zit hadden ze zelf ook al aangegeven om hem dan te verhuizen naar een andere server met SSD specificaties.

Ze hadden nog gereageerd: "Vanmorgen zijn wij even bezig geweest met uw hosting vandaar de meldingen deze zijn hierna verdwenen. Echter 189 sites is onjuist, er staan er meer op, tevens gebruiken wij krachtige dual xeon servers met 96GB geheugen welke zitten te slapen met de huidige websites die erop staan."

Vandaag was inderdaad drama.

www.fiestaclub.nl was wel bereikbaar. Het forum echter niet. 

Ze kunnen wel een en ander roepen, maar dat word ik niet warm of koud van. Laat ze maar eens actief monitoren op processen die draaien. 
Iets loopt te spacen, of het nu de parser is, MySQL, een paar cron job's, dat kunnen ze echt wel nagaan.

Gisteren inderdaad vrij slecht de site kunnen bereiken, soms totaal niet.