Jump to content
Fiestaclub.nl
allesklusser

Soms erg trage forum website

Recommended Posts

Valt me de laatste tijd op dat de website erg traag is. Met name bij het aanklikken van unread topics en bij het opslaan van topic reacties.

Tijd voor een website onderhoud en is het anderen ook opgevallen?

Ja merk het ook regelmatig erg traag, dacht dat het aan mijn browser lag maar op het moment van traagheid heb ik het op alle browsers.

En daarna is het opeens wel weer "snel".

Ik merk hetzelfde, de website laadt behoorlijk traag in vergelijking met andere websites

Soms kijk ik tussendoor op andere pagina`s terwijl het forum laad 🤣
Stoor me er ook niet heel erg aan , vind het irritanter dat als er meerdere pagina`s zijn in een topic dat ik niet gelijk naar de laatste pagina kan , maargoed ook dat vind ik nog niet zo heel erg.
Ben niet zo van het klagen eerlijk gezegd want dat doet de rest van het land al veel te veel maar laden duurt soms wel heel erg lang ja :P

Ben ook niet zo 'n klager maar de website was wel heel erg traag toen ik dit topic aanmaakte.

Maar het wonder is geschied en de website is weer normaal en snel.

2 hours ago, allesklusser said:

Maar het wonder is geschied en de website is weer normaal en snel.

Roep dat niet te hard :mrgreen:
Heb wel eens dat het 2 dagen goed gaat en dan kan je ineens weer verder surfen tijdens het laden :P

12 hours ago, peter1981 said:

Roep dat niet te hard :mrgreen:
Heb wel eens dat het 2 dagen goed gaat en dan kan je ineens weer verder surfen tijdens het laden :P

Peter, ADSL doet het hier goed voor zijn 30mb snelheid! Misschien veel streamers bij jullie op het fiber/koperdraadnet, en die willen allemaal tegelijk films kijken/schatten/fiesta's foto's uploaden en weet ik wat allemaal nog!? Die providers zeggen, dat kan allemaal, no problems, but theire is an limit on the sky :oops:! Maar dus hun server HD's en infrastructuur hebben ook hun onderhoudende beperkingen :sad: . En ja, die draadjes waar al die 17miljoen schatten hun lief en leed willen delen met mekaar, hebben ook hun beperkingen om al die chat/stream pakketjes (die steeds meer en meer gecomprimeerde electronen worden gek van ons) over die draadjes met de lichtsnelheid al trillend te transporteren en dan nog wel wereldwijd :mygod:! Ja Peter, > dan een half miljard poepels in de EU maken heel wat klaar,  :bordoops:,  In Europa ca. 715milj. 😀 😵!

Hehe, is dat het T-Mobile ? hieronder ?? 

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=68&t=189502&utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20190116

Piet wat jij omschrijft kon wel eens een energietransitie komende jaren opleveren, afgedwongen zelfs! De energie overdracht in een kabeltje is eens beperkt tot ie te heet wordt en een meltdown veroorzaakt! Oorzaak, teveel mensen :twisted: en te weinig apen op deze als maar minder glimmende wereldbol :shock:!

Ik heb hier zakelijk glasvezel met 500mb/s op de speedtest, dus daar ligt het niet aan 😛 

Het lag echt niet aan het netwerk maar was te wijten aan de webserver die de forum software verzorgt. Blijkbaar heeft een beheerder het ook gezien of gemerkt en heeft er even iets aan gedaan. Webservers hebben ook op zijn tijd onderhoud zoals beveiliging updates nodig voor apache en php waar deze server op draait. 

Mochten jullie problemen ervaren met het forum neem dan contact op met @The Crow. Dat is de man die er indien mogelijk iets aan kan doen. 

Draait tot nu toe echt top :)
Moet gewoon even wennen want nu kan ik niet meer browsen op andere forums tussen het laden door :mrgreen:🤣

Peter, Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel, zou iemand gezegd hebben 🤠, wie ? Zo'n wijlen opgeklommen straatjochie uit mokum? 

Het leek even lekker te gaan maar de traagheid is weer terug.

Hallo Ferdi, @The Crow

Merk jij het probleem ook of was je al op de hoogte? Op het moment dat ik dit topic aanmaakte ging het weer als een speer, maar hedenmorgen gaat het weer erg traag. Wellicht kun je er wat aan doen.

Groeten, Dick

24 minutes ago, allesklusser said:

Hallo Ferdi, @The Crow

Merk jij het probleem ook of was je al op de hoogte? Op het moment dat ik dit topic aanmaakte ging het weer als een speer, maar hedenmorgen gaat het weer erg traag. Wellicht kun je er wat aan doen.

Groeten, Dick

Dick, waren toen net een hoop mensen samen te gelijk aan het streamen on demand en chatten over hun liefenleed :bounce::mygod: ? > dan als een half miljard in de EU, al :sick: :oops: ! Have you been Powned, er zijn ook 771miljoen email adressen/w.woorden op straat gekwackt :byebye: :fluiten:

On 19-1-2019 at 10:36, allesklusser said:

Hallo Ferdi, @The Crow

Groeten, Dick

Ik merk er zelf niet veel van maar zit te weinig op het forum om het te monitoren. Ik zal eens in de backend kijken of ik iets kan vinden.

Vreemd evenwel. Ineens werd ie gisteren opeens weer normaal snel en op dit moment lijkt het ook lekker te gaan.

Is niet vreemd hoor, we moeten een zondebok zoeken! :hug:  De Russen zitten hier achter :)! Er is ook nu extra zonne activiteit aan de gang, de 11jarige zonne vlekkencyclus met zijn extreme fototuberances (uitbarstingen met van zonnewind waar het magnetisch aardveld niet volledig meer kon/kan afschermen, die in het verleden complete stroom voorzieningen plat legden)! :wacko:. Verbeeld je eens, dat je niet meer elk 10min. je telefoon of iets anders kunt checken :oops:! Ja, mensen slapen en dromen :roll:!

@The Crow Als je wilt meten zou nu een goed moment zijn, is niet vooruit te branden :-D .

De site lag er net compleet uit met de volgende melding.

Error 508 Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

Je zit dus ergens aan je limiet.

12 hours ago, Tim.A said:

@The Crow Als je wilt meten zou nu een goed moment zijn, is niet vooruit te branden :-D .

De site lag er net compleet uit met de volgende melding.

Error 508 Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later.

Je zit dus ergens aan je limiet.

Bedankt voor het melden.

Ik heb in de backend gekeken naar de 'resource usage' en op sommige momenten zitten we voor bepaalde onderdelen inderdaad aan de limiet. Ik heb een ticket gemaakt met de vraag of de hosting provider kan zien waarom dat is en wat we eraan kunnen doen.

Bij mij is het forum eigenlijk altijd wel graag. Het submitten van een post duurt soms meer dan 10s