Jump to content
Fiestaclub.nl
STline2017

Aanpassingen via FORScan

Recommended Posts

Thanks Bob, 🤔 wordt morgen eens uitgeprobeerd 🤗. 👍

@Franciscus Ik heb Autolock, Global open en close, (vond dit trouwens apart dat dit uit stond bij mijn collega stond dit wel aan alleen heeft hij een 5 deurs uit 2014) en DDS (Deflation detection system) weten te activeren ook heb ik de bandenmaat en rolomtrek aangepast naar de huidige maat 195/45R16 ipv 175/65R14.

Wat ik van mijn collega begreep branden het sleuteltje en gaf het display aan dat deze onderhoud nodig heeft. Ik heb wel bij mij een keer in optie gezien wat de kilometerstand is na laatste servicereset in de live data. Maar een echte optie om de service te resetten niet.

@Happy85 Volgens mij staat global open and close affabriek aan als je elektrische ramen achter hebt. Bij mij stond dit namelijk aan en is dit uit te zetten in het clustermenu.

Ik heb dat niet gezien in het voertuigmenu

Bob thanks het werkt, vanalles staat aan t/m auto start/stop, maar dat staat standaard op "A"! Verschillende dingen kun je aan/uitvinken zelfs die hillassist zie ik in mijnTitanium clustermenu staan 😃. In het radiomenu (power en terugspoelknop enige (8)sec. ingedrukt hoiuden en je komt in het hiddenmenu. hij ziet zelfs sattelieten en wifi, dus een sat GPS module zit er dan in 😃. We zijn nooit te oud om te leren 😝.

Wellicht dat ik het hier mag vragen? kan het op internet verder niet 1,2,3 vinden..

Is het mogelijk om in een MK7.5 Needle Sweep aan/mogelijk te maken?
Dus als het contact aangaat de naalden even heen en weer gaan?

Hoi allemaal,

Ik heb hulp gehad van iemand wie forscan heeft. Ik wil de  laten branden i.c.m. het DRL.

Waar kunnen wij dit precies vinden?  Het is ons niet gelukt.

On 30-1-2019 at 21:46, keesevo said:

Ja dat werkt, ik heb achter ook handbediende ramen.

En je zou even je DTC kunnen resetten, zag een P1412:00-6C en kijken of dat terugkomt, is iets met je EGR klep

Hoi Kees, ik heb ook handbediende achterramen maar krijg het open en sluiten met de afstandsbediening niet voor elkaar.

Kan je beschrijven wat je hiervoor hebt ingesteld/veranderd?

En je zou even je DTC kunnen resetten, zag een P1412:00-6C en kijken of dat terugkomt, is iets met je EGR klep

Hhhhhhhh

Je veranderd met Forscan de waarde naar Global open and close doors met Edit selected, zoals te zien in het blauw.

Zorg dat Engineering 1 (+  all editable ) geselecteerd staat bij Mode.

En schrijf de nieuwe waarde met Write naar de computer van de auto.

Dat is alles

dnnkw6.jpg

1 hour ago, keesevo said:

Je veranderd met Forscan de waarde naar Global open and close doors met Edit selected, zoals te zien in het blauw.

Zorg dat Engineering 1 (+  all editable ) geselecteerd staat bij Mode.

En schrijf de nieuwe waarde met Write naar de computer van de auto.

Dat is alles

dnnkw6.jpg

Ga het checken na de F1 race Kees👌🏻

intussen met de laatste versie van Forscan eindelijk autolock kunnen activeren,

de optie is nu ook zichtbaar in het voertuigmenu.

Hoi Kees,

Ik heb jou overzicht vergeleken met die ik in het Forscan menu zie, er zijn duidelijk verschillen te zien vreemd genoeg.

In  het algemeen merk ik op dat het de modules een verschillende naam hebben en dat ik geen modus selectie veld heb.
Kijk ik naar het menu die het meest overeenkomt, dat is dat de module ByCM module, echter heb ik 4 global items waarbij er niet over global open and close  doors gesproken wordt.
Heb alle items op enabled gezet echter zonder resultaat. Met de afstandbediening zijn de ramen niet te openen of te sluiten.
Nu moet ik wel melden dat ik ook een panoramadak heb, maar vraag me af of dit de reden is van de verschillen.

Heb jij of andere leden ideeën over deze verschillen en mogelijke oplossingen die wel werken? 

Ik zou de initial items nog kunnen enabelen maar vraag me af of dat de oplossing is.
Knipsel.JPG.2cd866c59b7551d938ff74314cd00a97.JPG

Maar jij hebt ook een MK8, en ik een MK7.5, dat is denk ik de reden dat de menu structuur anders is bij Forscan

Bij de MK7.5 moet de waarde veranderd worden in IPC Central Configuration (Main) en niet bij BdyCM Module Configuration.