Jump to content
Fiestaclub.nl
STline2017

Aanpassingen via FORScan

Recommended Posts

48 minutes ago, keesevo said:

Misschien staan de schakelaars niet hetzelfde, geen idee.

Wellicht dat het er daarom ook niet op staat, maar maakt op zich niet uit, Forscan geeft het zelf aan zoals je ziet.

Je ziet nu staan IPC Central Configuration (Main), selecteer die en druk op het blauwe pijltje links onderin, dan kom je een stuk verder.

Ahh ga ik proberen .. wist niet wat te doen.

Denk klik maar niet op alles, straks pas je wat aan.

48 minutes ago, Patman said:

Jawel hoor, klik maar op IPC Central Configuration en dan ‘play’ linksonderin. Dan kan je em bovenin aanpassen

edit Kees was me net voor...

Thanx !

Bedankt heren het is me gelukt, hij zeurde even over een te zwakke accu, maar heb de auto even 1 minuutje laten draaien en toen was het goed.
Komt natuurlijk door de kou, want met start / stop geen problemen.

Ik heb het auto-lock aan kunnen zetten.
Wel nog even die stappen moeten doen van:

Op contact : knop aan / uit / aan
Van contact: knop aan / uit / aan

Geluidssignaal dat het actief is.

Ik zie ook opties zoals Forward Collision Warning en Lane departure warning, maar dat werkt natuurlijk alleen als je de sensoren hebt neem ik aan ?

Mijn auto heeft wel de Active City Stop (rolde laatst bewust op een auto af en mijn auto vond dat die moest stoppen :-p en toen kwam dat in beeld.)

Zijn er nog meer leuke dingen om aan of uit te zetten ?

Ik zag dat bij mij TPMS FedReg EU aan stond en niet TPMS with tire sensors 4 wheels, terwijl ik wel in elk wiel een sensor heb zitten.
Wat is die TPMS FedReg EU ? Zaten die sensoren er voor jan joker op ? En is het wellicht beter om te switchen ? Ik vind het namelijk wel een nuttige functie !

Mooi dat het gelukt is!

Lang niet alles wat er staat kun je aanpassen, daarvoor moeten inderdaad de betreffende sensoren er in zitten.

Het voordeel met een programma als Forscan is, dat als je wat wijzigt aan je auto, dat je dit zelf kunt aan/uit zetten.

Je bouwt bijvoorbeeld mistlampen in, of een achteruitrij camera, en dan kun je het aan zetten.

Of bandenmaat veranderen , als je van 15 naar 16 of 17 inch gaat, of cruise control achteraf inbouwen.

TPMS FedReg EU: dat klopt, is bij mij ook zo, en heb ook in elk wiel een sensor.

Zou dit ook niet veranderen, anders heb je grote kans dat het niet meer werkt, het zal wel het soort protocol zijn.

Wat je nog aan zou kunnen zetten is Global open/close, dan kun je met je afstandsbediening je ramen openen en sluiten.

5 minutes ago, keesevo said:

Mooi dat het gelukt is!

Lang niet alles wat er staat kun je aanpassen, daarvoor moeten inderdaad de betreffende sensoren er in zitten.

Het voordeel met een programma als Forscan is, dat als je wat wijzigt aan je auto, dat je dit zelf kunt aan/uit zetten.

Je bouwt bijvoorbeeld mistlampen in, of een achteruitrij camera, en dan kun je het aan zetten.

Of bandenmaat veranderen , als je van 15 naar 16 of 17 inch gaat, of cruise control achteraf inbouwen.

TPMS FedReg EU: dat klopt, is bij mij ook zo, en heb ook in elk wiel een sensor.

Zou dit ook niet veranderen, anders heb je grote kans dat het niet meer werkt, het zal wel het soort protocol zijn.

Wat je nog aan zou kunnen zetten is Global open/close, dan kun je met je afstandsbediening je ramen openen en sluiten.

Ok, dan zal ik daar verder van af blijven.

Oh, ja die functie zocht ik ook nog inderdaad, goed dat je hem even benoemt, thanx !
Werkt dat ook als je enkel elektrische voorramen hebt, achter zijn ze handmatig (waarom iemand daarvoor kiest snap ik ook niet, maar goed zo kocht ik hem)

Ja dat werkt, ik heb achter ook handbediende ramen.

En je zou even je DTC kunnen resetten, zag een P1412:00-6C en kijken of dat terugkomt, is iets met je EGR klep

42 minutes ago, keesevo said:

En je zou even je DTC kunnen resetten, zag een P1412:00-6C en kijken of dat terugkomt, is iets met je EGR klep

Ja hij geeft aan EGR frozen idd...dus mijn EGR klep zit vast (heeft niks met vriezen te maken).
Zal hem eens resetten en kijken of die terug komt.

Code: P1412 - EGR Valve Frozen

Status:
 - DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC
 - Test not complete

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame :
-GLOBTIM: 35350951 sec - Global real time
-TOTDIST: 23212.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 49.00 Volt - Main ECU voltage supply
-INCARTMP: -40 °C - In car temperature
-PWR_MODE_KEY: Key Recently Out  - Power Mode Key State
-PWR_MODE_QF: Power Mode OK  - Power Mode Quality Factor

16 hours ago, keesevo said:

Franciscus heeft een MK8, en daarop werkt Forscan nog niet goed.

Ik wacht met smart op FORScan 2.3.20. Met 2.3.19 is het activeren van Autolock niet gelukt. Zal een update posten als het gelukt is.

Ik heb trouwens de Auto Lock werkend gekregen op de Mk8. 

Ik heb de volgende waarde aangepast in de IPC (AS-BUILT).

Deze lijn aanpassen: 720-01-01 xxx* xxxx xxxx

Even checken welke waarde bij het * staat, dit moet een even getal of cijfer zijn dus 2, 4 of A C E etc.... 

Waar het * staat deze waarde aanpassen verhogen met 1. Hieronder zie je dan wat je activeert. Hier stond bij mij een A, deze veranderd naar een B zodat AC op enabled staat.

AdvanceTrac Hardbutton Control (AHC), AutoHighBeam Control (AHB), Autolamp Delay (AD), Autolock Control (AC)

0=AHC disabled, AHB disabled, AD disabled, AC disabled             8=AHC enabled, AHB disabled, AD disabled, AC disabled

1=AHC disabled, AHB disabled, AD disabled, AC enabled              9=AHC enabled, AHB disabled, AD disabled, AC enabled

2=AHC disabled, AHB disabled, AD enabled, AC disabled              A=AHC enabled, AHB disabled, AD enabled, AC disabled

3=AHC disabled, AHB disabled, AD enabled, AC enabled               B=AHC enabled, AHB disabled, AD enabled, AC enabled

4=AHC disabled, AHB enabled, AD disabled, AC disabled              C=AHC enabled, AHB enabled, AD disabled, AC disabled

5=AHC disabled, AHB enabled, AD disabled, AC enabled               D=AHC enabled, AHB enabled, AD disabled, AC enabled

6=AHC disabled, AHB enabled, AD enabled, AC disabled               E=AHC enabled, AHB enabled, AD enabled, AC disabled

7=AHC disabled, AHB enabled, AD enabled, AC enabled                F=AHC enabled, AHB enabled, AD enabled, AC enabled

On 31-1-2019 at 13:29, Lakeman said:

Ik heb trouwens de Auto Lock werkend gekregen op de Mk8. 

Ik heb de volgende waarde aangepast in de IPC (AS-BUILT).

Deze lijn aanpassen: 720-01-01 xxx* xxxx xxxx

Even checken welke waarde bij het * staat, dit moet een even getal of cijfer zijn dus 2, 4 of A C E etc.... 

Waar het * staat deze waarde aanpassen verhogen met 1. Hieronder zie je dan wat je activeert. Hier stond bij mij een A, deze veranderd naar een B zodat AC op enabled staat.

AdvanceTrac Hardbutton Control (AHC), AutoHighBeam Control (AHB), Autolamp Delay (AD), Autolock Control (AC)

0=AHC disabled, AHB disabled, AD disabled, AC disabled             8=AHC enabled, AHB disabled, AD disabled, AC disabled

1=AHC disabled, AHB disabled, AD disabled, AC enabled              9=AHC enabled, AHB disabled, AD disabled, AC enabled

2=AHC disabled, AHB disabled, AD enabled, AC disabled              A=AHC enabled, AHB disabled, AD enabled, AC disabled

3=AHC disabled, AHB disabled, AD enabled, AC enabled               B=AHC enabled, AHB disabled, AD enabled, AC enabled

4=AHC disabled, AHB enabled, AD disabled, AC disabled              C=AHC enabled, AHB enabled, AD disabled, AC disabled

5=AHC disabled, AHB enabled, AD disabled, AC enabled               D=AHC enabled, AHB enabled, AD disabled, AC enabled

6=AHC disabled, AHB enabled, AD enabled, AC disabled               E=AHC enabled, AHB enabled, AD enabled, AC disabled

7=AHC disabled, AHB enabled, AD enabled, AC enabled                F=AHC enabled, AHB enabled, AD enabled, AC enabled

Thanks voor de goede instructie @Lakeman! Het instellen van Autolock is gelukt. De auto vergrendelt bij wegrijden bij 20 km/h.

Ik heb één toevoeging v.w.b. bovenstaande instructie. Na het veranderen van die ene letter in FORScan kun je in het clustermenu de optie "automatisch vergrendelen" aanvinken:

Sgn9Nax.png

On 30-1-2019 at 21:46, keesevo said:

DTC is reset en code niet meer gezien, zal vanavond nog eens kijken na een rit.

Global open/close ook aan gezet :-)

Hoe kom je aan dit soort waardes? Die codes heb ik ook gezien in Forscan maar ik kan niet zo snel dit soort instelwaardes vinden. Ik heb de originele AS-Built gedownload maar hoe lees je zoiets eigenlijk. Ik zie ook geen suggesties o.i.d. in het programma zelf, ik ben Vcds/Vagcom gewend en daar kreeg je dit wel. Zie foto of ik kon dit opzoeken op de site van Gerrit speek.nl

vcds.png

Is het mogelijk om (via forscan of anders) de boordcomputer in te stellen op km/l i.p.v. de standaard l/100km?

On 2-2-2019 at 16:43, Vaal said:

Is het mogelijk om (via forscan of anders) de boordcomputer in te stellen op km/l i.p.v. de standaard l/100km?

Kan via de auto zelf. Even naar het menu instellingen, bij display. 

Iemand een idee hoe ik global windows open/closed werkend krijgt.

in de ipc heb ik het ingeschakeld en in het cluster menu dashboard heb ik het aangevinkt.

Maar helaas het lukt niet om het werkend te krijgen.

12 hours ago, Lakeman said:

Kan via de auto zelf. Even naar het menu instellingen, bij display. 

In mijn mk7,5 kan ik daar alleen kiezen tussen kilometers of miles. Verder niks, dus geen mogelijkheid tot km/l.

Een echte mogelijkhedenlijst per MK heb ik nog (steeds) niet gevonden.

Een mooi overzicht per MK zou wenselijk zijn.

Ik zie wel dit in de change log, maar verder op het oog weinig interessants voor de Fiesta.:

2.3.20 beta, 2019-02-08 

+ Vehicle database update
Bug fixed: - unability to write IPC and SCCM configuration for some Fiesta/EcoSport/Focus 2018+ models

Ik lees hier veel over forscan en de instellingen die aangepast kunnen worden. Ik heb zelf een MK7.5 en wil ook wat aanpassingen hebben zoals de deuren automatisch op slot. Heeft iemand de mogelijkheid om dit bij mijn auto (tegen vergoeding)aan te passen. Woon in de omgeving van 070 maar heb geen probleem om ergens naar toe te rijden. 

Ik heb afgelopen week klimaat actief gezet op sync. Echter nu is de optie om het geluid in te stellen van stereo op surround verdwenen. Iemand een tip?

On 8-3-2019 at 20:50, Theo 2017 said:

Ik lees hier veel over forscan en de instellingen die aangepast kunnen worden. Ik heb zelf een MK7.5 en wil ook wat aanpassingen hebben zoals de deuren automatisch op slot. Heeft iemand de mogelijkheid om dit bij mijn auto (tegen vergoeding)aan te passen. Woon in de omgeving van 070 maar heb geen probleem om ergens naar toe te rijden. 

Dit kun je zelf

18 hours ago, Patman said:

Dit kun je zelf

Dat werkt alleen als je het via Forscan geactiveerd hebt, anders kun je proberen tot je een ons weegt 😛 ... (althans bij mijn auto).

@Tim.A ah, dat wist ik niet. Is dat alleen kwestie van het vinkje aanzetten? Niet in de asbuild toch? Als het vinkje is kan ik dat wel doen, zit ook in die regio @Theo 2017

Wat mij opvalt is dat er veel dingen als niet geconfigureerd (Not Configured) staan terwijl de optie er toch wel op zit weet iemand hoe dit kan? Heb van de week de optie Autolock geactiveerd maar ik krijg het niet aan de praat, ik heb ook al de procedure gevolgd als in de video hierboven, dit is alleen van een ouder model weet niet of dat uitmaakt en ik heb de Sony uitvoering en daar zit een aparte knop voor de CV voor openen en sluiten maakt dit nog wat uit?

Ook zag ik de optie Start/Stop is deze uit te schakelen? En kan dat alleen hier of moet dat nog ergens anders?

settings3A.jpg

settings4A.jpg

13 hours ago, Patman said:

@Tim.A ah, dat wist ik niet. Is dat alleen kwestie van het vinkje aanzetten? Niet in de asbuild toch? Als het vinkje is kan ik dat wel doen, zit ook in die regio @Theo 2017

Als je autolock aan zet via Forscan zou het normaal moeten werken inderdaad.

1 hour ago, Happy85 said:

Wat mij opvalt is dat er veel dingen als niet geconfigureerd (Not Configured) staan terwijl de optie er toch wel op zit weet iemand hoe dit kan? Heb van de week de optie Autolock geactiveerd maar ik krijg het niet aan de praat, ik heb ook al de procedure gevolgd als in de video hierboven, dit is alleen van een ouder model weet niet of dat uitmaakt en ik heb de Sony uitvoering en daar zit een aparte knop voor de CV voor openen en sluiten maakt dit nog wat uit?

Ook zag ik de optie Start/Stop is deze uit te schakelen? En kan dat alleen hier of moet dat nog ergens anders?

Probeer dit eens :  Of is dat hetzelfde ? Bij mijn MK7.5 werkt dit in ieder geval. Zou normaal niks mogen uitmaken welke radio je hebt.

Heb je write gedaan bij het activeren via Forscan ? Save is alleen opslaan op je laptop.

Als het not configured is, heb je het waarschijnlijk ook niet in de auto zitten, je kunt het wel nog optioneel inbouwen en later activeren.