Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
HaNS14

Project Black Diamond

Recommended Posts

Op 12-12-2018 de Fiesta MK7.5 1.0 100 PK Titanium uit 2013 opgehaald. Heb sinds dien al wat modificaties aangebracht en ben van plan om nog wel verschillende zaken aan te pakken.

Uitgevoerde tweaks:

Update 1

• Navigatie kaarten van 2018 (12-12-2018)
  • Autolock geactiveerd (18-12-2018)
  • OEM achteruitrijcamera (21-12-2018)

Update 2:

• LED binnen- en kentekenplaatverlichting

Update 3

• LED strips in kofferbak

To do list:

• SYNC 1.0 module vervangen door 1.1
  • ...

Update 1:

• Navigatie kaarten van 2018
  • Autolock geactiveerd
  • OEM achteruitrijcamera

Om de achteruitrijcamera aan te sluiten heb ik een korte handleiding geschreven.

2ex99c8.jpg

Eerst even een test

207sv13.jpg

Gelukkig had de spuiterij voor de kerst nog even tijd, binnen 24 uur alweer terug, ziet er toch net wat beter uit zo

Update 2:

• LED binnen- en kentekenplaatverlichting

Een klein maar fijne verandering, voor een modernere look zijn alle standaard W5W/W6W lampjes binnenin en van het kenteken vervangen door LEDs.

De zoektocht om alle overige verlichting te vervangen door LEDs is ondertussen ook gestart, als iemand nog tips heeft (naast Autobeam) hoor ik het graag.

De Sync 1.1 module laat helaas nog op zich wachten

xfdpaa.jpg

14ioex0.jpg

2whpe9j.jpg

Update 3

Ondanks een significant hogere lichtopbrengst van de ledjes t.o.v. de standaard W5W lampen heb ik besloten om het licht in de kofferbak grootser aan te pakken door het LEDje te vervangen voor twee LED strips. In alle ijverigheid geen 'voor' foto gemaakt, maar de 'na' foto's laten een enorme lichtopbrengst zien. Nu kan ik alles (dus ook al het vuil) in de kofferbak zien liggen. Ik heb ondertussen het geld terug gekregen van de bestelde Sync 1.1 module omdat die niet aangekomen was, dus helaas daar voorlopig geen update over.

10pyt13.jpg

2d8idxw.jpg

6px7a8.jpg

Zeer nice man! Heeft mij op een nieuw idee gebracht. Hoe het je het gedaan met de kabel aan de linkerkant? Op de foto's van AliExpress lijkt het erop dat de kabel niet heel lang is. :-) 

Natuurlijk voor iedere geïnteresseerde en in het bijzonder @FordDriver

Ik heb de stroom genomen van het standaard lampje aan de bijrijderskant en daar twee kabels aan gesoldeerd. Een korte en een langere die ik via de hemel naar de bestuurderskamt heb geleid.

De kabels aan de ledjes zijn inderdaad vrij kort (en dun). Daarom heb ik die kabels vervangen door en er een andere kabel met connector op te solderen. Dat maakt het makkelijk instaleren en mogelijk in de toekomst vervangen.

De strips hebben een plakstrip welke goed bleef plakken aan de bestuurderskant, maar vanwege het gat voor het lampenkapje aan de bijrijderskant bleef die niet goed zitten. Gelukkig had ik nog wat montagetape liggen dus die komt er voorlopig ook niet meer af. 

Voor die paar duppies is dit een no brainer upgrade. Ik ben toch wel fan van dergelijke kleine praktische upgrades. Grotere exterieure upgrades kriebelen ook wel maar die zijn toch behoorlijk prijzig en het praktisch nut is nul. Dus voorlopig zal ik het nog wel bij praktische upgrades blijven maar cosmetische zijn zeker niet uitgesloten. 

Awesome! Dankjewel voor de duidelijke uitleg, van de zomer maar eens doorvoeren bij mijn Fiesta. Makkelijk te doen en inderdaad zeer goedkoop. Echt een no-brainer upgrade! Dankjewel! 😎

Sign in to follow this