Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Tim.A

Doorvoer schutbord

Recommended Posts

Wellicht staat het al ergens op het forum, maar ik vind het niet en misschien zijn er meerdere manieren.
Ik wil weten hoe je het makkelijkste een kabel kunt doortrekken van je motorcompartiment naar binnen.
Ik heb een MK7,5 Titanium.

Bij mijn oude auto zat er een rubber stop met 3 "doorprikbare" ruitjes, waar je dus extra kabels kon doorvoeren naar binnen.
Maar bij de Ford zie ik zoiets niet, is er ergens een doorgang naar binnen ?

Heeft iemand daar foto's van of een filmpje ?
Neem aan dat mensen dat wel eens gedaan hebben om bijv. een subwoofer kabel door te trekken ofzo.

Heb dit gevonden, maar of dat nou de meest ideale manier is ? 

Filmpje 1 kan, maar moet je zorgen dat de af te dichten rubberdop strak om de te trekken kabel klemt. Om water buiten de wagen houden 😄!  😃 Heb ik ook gedaan bij mijn mk8. 

Een dunne kabel kan je ook via de afdichtdop in het schutbord van de motorklap trekkabel. Rubber afdichting dop doorprikken met een dunnere spitse lange stalen draad, iets dunner dan de te trekken nw. kabel. Gebruik een (lange)  zwarte electra kabel als trekdraad, dus de nw. te trekken kabel vanuit de motorruimte door het van te voren gemaakte gaatje in de afdichtdop trekkabel motorklap en door het schuim binnenbekleding bestuurderskant voetenruimte naar binnen trekken. Is wel een gepiel (bij mk8). Maar de aanhouder wint :). Succes .

On 4-12-2018 at 16:17, Pieterke said:

Filmpje 1 kan, maar moet je zorgen dat de af te dichten rubberdop strak om de te trekken kabel klemt. Om water buiten de wagen houden 😄!  😃 Heb ik ook gedaan bij mijn mk8. 

Een dunne kabel kan je ook via de afdichtdop in het schutbord van de motorklap trekkabel. Rubber afdichting dop doorprikken met een dunnere spitse lange stalen draad, iets dunner dan de te trekken nw. kabel. Gebruik een (lange)  zwarte electra kabel als trekdraad, dus de nw. te trekken kabel vanuit de motorruimte door het van te voren gemaakte gaatje in de afdichtdop trekkabel motorklap en door het schuim binnenbekleding bestuurderskant voetenruimte naar binnen trekken. Is wel een gepiel (bij mk8). Maar de aanhouder wint :). Succes .

Ga het eens bekijken via de trekkabel van de motorkap.

On 11-12-2018 at 15:28, Tim.A said:

Ga het eens bekijken via de trekkabel van de motorkap.

Hoi Tim, hoe is het gelukt met de kabeldoorvoer! 🤔 

On 30-12-2018 at 15:42, Pieterke said:

Hoi Tim, hoe is het gelukt met de kabeldoorvoer! 🤔 

Nog geen tijd voor gehad, heb eerst de led verlichting aangepakt :-)

54 minutes ago, Tim.A said:

Nog geen tijd voor gehad, heb eerst de led verlichting aangepakt :-)

:heelcool:

Sign in to follow this