Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn ST150 mk6.5

Recommended Posts

Is de diffuser alleen het onderste deel of ook met honinggraat?

Ik heb ondertussen mijn uitlaat verwisselt voor een milltek non resonated met milltek sportcat. Op de snelweg nauwelijks aanwezig en met gas geven klinkt het perfect. Binnenkort een spruitstuk halen om het compleet te maken

De diffuser is idd alleen het onderste stukje, het honinggraat dingetje klik je op het einde weer terug boven de diffuser. 

Ben benieuwd hoe het bij jou klinkt met de luidere versie 👍 Merk zelf bij de 4000 toeren dat het meeste geluid vrij komt, zal bij jou nog wel wat meer zijn zo dan. Snelweg zal je toch wel wat verschil moeten horen als je 130 rijdt denk ik, toeminste bij mij begin ik het dan toch wel wat extra te horen in vergelijking met cruisen op de ~100-120 km/u. 

Zou trouwens stiekem nog wel wat meer power willen hebben vooral de 3 vindt ik toch een beetje lack-luster nog. Snel een keertje die uitdraai laten maken als de rolbank er is. 

ahh oke, dan vind ik hem best aan de prijs voor alleen het onderste deel.

Welk uitlaat systeem heb jij? Zal kijken of ik een filmpje kan posten 

Ik heb het spruitstuk sportcat en resonated milltek 
weet niet in hoeverre een tune zelf nog invloed kan hebben op t geluid 

4 minutes ago, Michelvh said:

onderstaand filmpje van de uitlaat

Bwoaaap

Lekker! Klinkt wat luider dan die van mij denk ik idd, maar verder precies hetzelfde ''soort'' geluid met de kleine ''pops & bags''. 

Ik weet eigenlijk nog steeds niet goed hoe die van mij van buiten klinkt omdat ik hem alleen hoor als ik zelf in de auto zit 😂

Haha ik weet niet waar je vandaan komt maar we kunnen weleens meeten (gelijk meeting van maken haha) om te vergelijken

💧 black 🖌️ Het stuk rondom is ook nog gedaan maar kon ik niet handig eraf halen aangezien de splitter/lip voorop vast geschroefd zit rondom.  Een stukje was wat moelijk te doen, helaas niet helemaal dekkend gekregen maar is alleen echt te zien als je plat gaat liggen ;) - ff goed laten drogen en morgen avond er terug op zetten. 

IMG_20190723_204714.jpg

IMG_20190723_204719.jpg

Haha toevallig net ook gedaan, zwarte kapjes met witte ringen (mistlamp)

hoeveel lagen heb je gedaan?

3 minutes ago, Michelvh said:

Haha toevallig net ook gedaan, zwarte kapjes met witte ringen (mistlamp)

hoeveel lagen heb je gedaan?

Dat is wel heel toevallig ja :-) 
3 lagen zitten er overal op. 

Ahha okee

heb je alleen de onderste grill eruit gehaald en het ‘frame’ laten zitten overigen?

22 minutes ago, Michelvh said:

Ahha okee

heb je alleen de onderste grill eruit gehaald en het ‘frame’ laten zitten overigen?

Nee zowel de grill met het ford logo als die daaronder is eruit gehaald. Maar het geheel waar de grill onderin inklikt zeg maar heb ik moeten laten zitten en die heb ik niet helemaal netjes kunnen krijgen denk ik. Kon er niet echt goed onder bij. Misschien beetje aanvullen met zwarte stift als het te zien is. Verwacht dat het wel mee valt. 

*edit misschien las ik je zin niet helemaal goed, maar idd het frame is erin gebleven*

ahh okee, denk dat ik mijn 'frame' er ook in laat zitten. Geen zin om de splitter eraf te halen

6 hours ago, Michelvh said:

ahh okee, denk dat ik mijn 'frame' er ook in laat zitten. Geen zin om de splitter eraf te halen

Ja wel moeilijk hoor iig het stukje frame aan de onderkant loopt schuin naar achteren en beneden af. Viel mij later pas op toen ik op de grond ging liggen dat de verf daar nauwelijks is gekomen haha. Honinggraat structuur van de grill is ook vervelend vanwege alle hoekjes, dus ga nog ff een flesje halen en de laatste dingetjes doen morgen. Zo staat het er nu bij (nieuw embleem miss wel een leuk idee). 

IMG_20190724_200156.jpg

Waar zijn de dode vliegjes met dit weer?

Just kiddin'

Ziet er netjes gepoetst uit 👍

1 hour ago, Gio said:

Ja wel moeilijk hoor iig het stukje frame aan de onderkant loopt schuin naar achteren en beneden af. Viel mij later pas op toen ik op de grond ging liggen dat de verf daar nauwelijks is gekomen haha. Honinggraat structuur van de grill is ook vervelend vanwege alle hoekjes, dus ga nog ff een flesje halen en de laatste dingetjes doen morgen. Zo staat het er nu bij (nieuw embleem miss wel een leuk idee). 

IMG_20190724_200156.jpg

Ziet er heel strak uit! Een bonnet lip zou het wel afmaken 

Nice man, ziet er goed uit !

Uiteindelijk met de extra fles verf ook nog de achter reflector stukjes eruit gepriegeld en zwart gemaakt. 
Dik tevreden met het eindresultaat auto lijkt echt een stuk ''nieuwer'' erdoor. 

ik heb afgelopen dagen ook de delen gespoten, ik heb frame eruit gehaald door de middelste 4 boutjes van de splitter los te maken. Dan kan je het frame eruit trekken

10 hours ago, Michelvh said:

ik heb afgelopen dagen ook de delen gespoten, ik heb frame eruit gehaald door de middelste 4 boutjes van de splitter los te maken. Dan kan je het frame eruit trekken

Ja slim! zal die van jou wel wat beter gespoten zijn dan die van mij daar ;) maar mijn probleem stukje zie je eigenlijk toch niet. 

''En nu wat?! 🤔''

eLYBh57.jpg

mistlamp ringetje zilver spuiten, bonnet lip, spacers en luxe platen haha

On 29-7-2019 at 00:23, Gio said:

Ja slim! zal die van jou wel wat beter gespoten zijn dan die van mij daar ;) maar mijn probleem stukje zie je eigenlijk toch niet. 

''En nu wat?! 🤔''

eLYBh57.jpg

19 hours ago, Michelvh said:

mistlamp ringetje zilver spuiten, bonnet lip, spacers en luxe platen haha

Die ring had ik express zwart gemaakt ;) dus die blijft.
Luxe nrplate wil ik nog wel doen, en het ford embleem vernieuwen. 

Chocolade letterplaten laten doen en nieuw logo bij de ford dealer gehaald. 

PS: Iemand die weet waar ik de Ford Performance kentekenplaat houders kan halen? Dealer had ze in 100 moeten bestellen als ik er 1tje wilde kopen, dus dat ging niet door. 

IMG_20190811_065118.jpg

12 minutes ago, Gio said:

Chocolade letterplaten laten doen en nieuw logo bij de ford dealer gehaald. 

PS: Iemand die weet waar ik de Ford Performance kentekenplaat houders kan halen? Dealer had ze in 100 moeten bestellen als ik er 1tje wilde kopen, dus dat ging niet door. 

IMG_20190811_065118.jpg

Geklets gaan per twee op de ford accessoires site staat het part nummer 

6 minutes ago, BlackFocus said:

Geklets gaan per twee op de ford accessoires site staat het part nummer 

Ja magazijn medewerkers waaren een beetje vreemd om te beginnen. Had ook het verkeerde logo gekregen in eerste instantie. 
Dealer zelf wist mij overigens wel netjes te helpen alleen moest bij het magazijn langs om het te laten bestellen 🤔.