Jump to content
Fiestaclub.nl
Gio

Mijn ST150 mk6.5

Recommended Posts

Mijn Ford Fiesta ST150 MK6.5 

Hey, zo - maar even een topic hier aan maken zodat ik alles voor mijzelf op een rijtje kan zetten en in de toekomst hulp kan vragen bij de upgrades die ik wil gaan doen :) 
Pas even in bezit, maar afgelopen week een paar kleine dingetjes aangepast.

Aangepast 27-10-1018:
ST badging op de auto geplakt (al is het de vraag of ze goed blijven zitten, haha!)
Automat setje op maat laten maken  aangezien de vorige eigenaar er gek genoeg geen in had.
Orginele autoradio laten vervangen voor een heel nieuwe 1din systeempje van Pioneer (de Pioneer SPH 10BT)

Op de planning / huidige ideeën: 
Armster armrest
Ford logo's vervangen
Nieuw kleurtje 
17'' velgen 
TRC rear diffuser
TRC Front splitter 

Chiptune!
Billstein coilovers
Milltek uitlaat systeem
Nieuwe speaker set

De lijst hierboven heeft niet direct een specifieke volgorde. Aangezien de auto pas kort in mijn bezit is wacht ik in iedere geval tot na de winter voor er grote dingen gaan gebeuren. 
Als iemand weet waar ik toevallig de TRC rear diffuser nog kan kopen, waar ik het kan zien is die ''out of stock''. De front splitter kan ik nog wel vinden. Mocht je andere tips en dingen hebben hoor ik het graag. Ben vrij nieuw in dit allemaal dus kan alle hulp gebruiken. 

En mijn andere grote vriend, mijn border collie :)

g3ibo74.jpg

On ‎27‎-‎10‎-‎2018 at 23:48, Gio said:

En mijn andere grote vriend, mijn border collie :)

Mooi beest :-) .. heb er zelf ook een :-D !

Leuke ideeën voor je wagen !

leuke ideeën , en een leuke hond heb zelf een duitse herder ook leuk :p

maar ik bekeek een foto ? waar staat die 106 op xD? (achtergrond)

lu8HQ6c.jpg

17 hours ago, Tjarda said:

leuke ideeën , en een leuke hond heb zelf een duitse herder ook leuk 😛

maar ik bekeek een foto ? waar staat die 106 op xD? (achtergrond)

Hahaha goed gezien. Ja er zijn hier in omgeving 2 lui met een kleine 106 en volgensmij eentje met een smart car die hem dwars tussen de parkeerplaatsen neer zetten. Vooral in het weekend staat de parkeerplaats helemaal vol omdat het dicht bij het centrum van de stad is. Soms met nog net genoeg ruimte voor iemand om hem er blijkbaar zo tussen te duwen. Beetje appart, vraag me af of het niet strafbaar is. Maar gebeurt al een lange tijd zo. 

Toevallig heb ik van de smart-parkeerder ook een foto: Linkje

Zal ik maar niet aan gaan beginnen met mijn Fiesta haha. 

Als er ruimte is dan is er ruimte he :mrgreen:

Mooie Fiesta trouwens , zou me best kunnen bevallen voor erbij zeker in deze kleur :inlove:

6 hours ago, Gio said:

Hahaha goed gezien. Ja er zijn hier in omgeving 2 lui met een kleine 106 en volgensmij eentje met een smart car die hem dwars tussen de parkeerplaatsen neer zetten. Vooral in het weekend staat de parkeerplaats helemaal vol omdat het dicht bij het centrum van de stad is. Soms met nog net genoeg ruimte voor iemand om hem er blijkbaar zo tussen te duwen. Beetje appart, vraag me af of het niet strafbaar is. Maar gebeurt al een lange tijd zo. 

Toevallig heb ik van de smart-parkeerder ook een foto: Linkje

Zal ik maar niet aan gaan beginnen met mijn Fiesta haha. 

wel slim van hun ze kunnen altijd parkeren :P

Naar garage geweest omdat ik het idee had dat de aandrijfriem (Of V-riem?) een piepend geluid maakte, wat met een beetje WD40 aan de ribbelkant direct zo goed als weg ging. Riem was idd versleten dus die is vervangen, maar blijkbaar zat ook de spanner aan het eind van zn tijd dus die is ook vervangen. Was binnen een uurtje gedaan dus gelukkig geen gekke kosten geweest. 

Toevallig gevraagd of hun ook ''andere'' dingen doen buiten reparatie enzo om, aangegeven dat ik een splitter/diffuser er na de winter misschien op wil laten zetten. Zouden hun doen als ik zelf de onderdelen bestel en verder overleg. - Iemand hier toevallig ervaring mee? Aangezien ik in een appartement woon heb ik geen garage of gereedschap om dit zelf te doen. Lijkt een makkelijke oplossing zo als de garage dat ook doet. 

Afgelopen maand heb ik de TRC splitter en diffuser er zelf onder gemonteerd. 

De diffuser is eenvoudig zelf te monteren, je hebt alleen een kruiskop schroevendraaier nodig om 2 schroeven los/vast te draaien. Er is wel enige kracht nodig om de TRC diffuser op zijn plaats te krijgen, maar het is alleen te doen.

Met het monteren van de splitter heb ik hulp gekregen van een maat. De 1 moet boren onder de auto en de ander de splitter op zijn plek moet houden. Als gereedschap hadden we een krik, accuboor en sleutelgereedschap. Dus daarvoor zou je naar de garage kunnen gaan in jouw geval.

3 hours ago, Luukvl said:

- snip -

Nice, thanks! Goed om te weten. Had iid al iets gelezen dat de diffuser wat minder moeilijk was om erop te zetten. 

Toevallig toenet de enige vrije parkeerplek naast een andere zilvere fiesta genomen haha. Verschil in model is toch best wel groot zo (facelift model terzijde) 

IMG_20181107_150745.jpg

Eerder een K&N filter erin gezet ipv het oude papieren ding. 
Heb het idee dat de motor er iets rustiger van is geworden en wat eerder oppakt in de lage toeren. Maarja zal voor een groot deel wel in m'n hoofd zitten ha ha! 
Was een makkelijke fix en niet zo duur dus dacht doe het maar ff. 

Maand verder inmiddels ook en nog geen problemen gehad, bevalt goed! Wordt wel een beetje jaloers als ik de nieuwe mensen hier met de Mk8 versie zie haha. 

Mooie ST, hou zelf niet zo van zilveren auto's maar op de ST staat het toch wel goed. Wat ik zelf altijd wel een goede mod vind voor de mk6.5 is om die rubberen toren om de versnellingspook te vervangen door een leren pookhoes, dat maakt het interieur een stuk mooier naar mijn mening. 

18 hours ago, Gio said:

Maand verder inmiddels ook en nog geen problemen gehad, bevalt goed! Wordt wel een beetje jaloers als ik de nieuwe mensen hier met de Mk8 versie zie haha. 

Ik heb een mk6.5 ST gehad en heb nu een mk7.5 ST en ik kan je zeggen dat ik de mk6.5 toch af en toe nog steeds wel mis, de mk7.5 is natuurlijk een stuk luxer en zuiniger maar het mist toch een beetje de rauwheid van de mk6.5. Ik ben zelf niet zo'n fan van het uiterlijk van de mk8 en ik kan me ook voorstellen dat deze nog meer verfijnd is en daardoor misschien minder leuk dan de mk6.5 en mk7.5 maar dat zijn natuurlijk enkel speculaties aangezien ik er nooit in gereden heb.

4 hours ago, knoopa said:

Ik heb een mk6.5 ST gehad en heb nu een mk7.5 ST en ik kan je zeggen dat ik de mk6.5 toch af en toe nog steeds wel mis, de mk7.5 is natuurlijk een stuk luxer en zuiniger maar het mist toch een beetje de rauwheid van de mk6.5. Ik ben zelf niet zo'n fan van het uiterlijk van de mk8 en ik kan me ook voorstellen dat deze nog meer verfijnd is en daardoor misschien minder leuk dan de mk6.5 en mk7.5 maar dat zijn natuurlijk enkel speculaties aangezien ik er nooit in gereden heb.

Ja snap wel wat je bedoeld. Vindt de nieuwe Fietsa wel vet, maar hij kijkt een stuk groter dan vooral de mk6. Nou ben ik altijd wel grote auto's gewend geweest, maar de huidige fiesta is voormaatje ''oude'' focus bijna. 

Momenteel is het enige echte ''vervelende'' van de mk6.5 de stoelen. Voor een st150/sport uitvoering vindt ik de stoelen een stuk te hoog zitten. En niet lekker aanpasbaar. Lager zitten helpt al zn hoop met een sportief gevoel krijgen haha. 

13 minutes ago, Gio said:

Ja snap wel wat je bedoeld. Vindt de nieuwe Fietsa wel vet, maar hij kijkt een stuk groter dan vooral de mk6. Nou ben ik altijd wel grote auto's gewend geweest, maar de huidige fiesta is voormaatje ''oude'' focus bijna. 

Momenteel is het enige echte ''vervelende'' van de mk6.5 de stoelen. Voor een st150/sport uitvoering vindt ik de stoelen een stuk te hoog zitten. En niet lekker aanpasbaar. Lager zitten helpt al zn hoop met een sportief gevoel krijgen haha. 

De stoelen zitten inderdaad erg hoog, dit is bij de mk7.5 ook nog steeds het geval. Ik zit nu zelfs hoger dan in de mk6.5 want daar had ik de stoel altijd op de laagste stand staan maar bij de stoelen van de mk7.5 kan ik dan niet fijn zitten dus heb ik ze wat hoger staan. Maar goed het blijft een hatchback en bij de andere sportieve hatchbacks waar ik in testgereden heb waren de stoelen ook wel best hoog.

21 hours ago, knoopa said:

Mooie ST, hou zelf niet zo van zilveren auto's maar op de ST staat het toch wel goed. Wat ik zelf altijd wel een goede mod vind voor de mk6.5 is om die rubberen toren om de versnellingspook te vervangen door een leren pookhoes, dat maakt het interieur een stuk mooier naar mijn mening. 

Kan je uit ervaring zeggen dat de mk8 acheruitgang is ipv vooruitgang , wel wat luxer maar een ST koop je voor zn rijden niet voor zn Luxe :)
Zilvere ST vind ik zelf trouwens wel mega gaaf helaas is de MK7.5 nooit in zilver uitgebracht in de EU dus heb ik maar een grijze gekocht

Iemand die toevallig uit omgeving Nijmegen is / weet of er niet al te ver een garage zit die de hele poespas doet?
Dus voor mij chiptuning, de hele milltek zooi erop zetten en eventueel verlagen? 

Kom niet direct heel veel tegen wat dichtbij is. AutosportMebu wat ik wel eens voorbij zie komen is voor mij wat aan de verre kant. 
Ik heb hier wel een garage zitten die eventueel het een en ander kan monteren en ook doet chiptunen (https://www.autoserviceportaal.nl/) , maar dan zou ik 't allemaal zelf moeten gaan bestellen en uitzoeken. En eerlijk waar ben ik niet zo bekend in al deze zaken. Wil het wel graag allemaal weten dus een garage/dealer die daar bekend mee is zou wel chill zijn. 

Een stukje rijden is niet erg. Maar niet dat ik heel nederland door moet als er een keer iets mis is of ik wat wil aanpassen/toevoegen. 

Ik zou persoonlijk toch alles zelf bestellen en laten monteren bij een lokale garage of iemand van hier, dat bespaart je een hoop geld. 

Heel veel stelt het allemaal niet voor, als je de uitlaat van milltek wilt heb je de keuze tussen wel of geen tussendemper en als je compleet met spruitstuk en alles wilt kun je nog kiezen voor sportcat of decat. Qua chip zou ik voor dreamscience gaan, hier heb ik zelf goede ervaringen mee en ik weet dat er meer mensen hier goed over te spreken zijn. Voordeel van dreamscience is ook dat je makkelijk zelf de tune uit of aan kan zetten. Ik weet niet of je al een open luchtfilter hebt maar die zou ik er ook bijpakken aangezien de tune dan het meeste uit de auto kan halen. 

Hmm oké - iid wil ik dan compleet met spruitstuk & de resonated versie. Als ik half ga doen weet ik zeker dat ik de op een later moment het andere ook wil doen ha ha! Beter gelijk alles dan. De Dreamscience chip/remap is dat zo simpel als aansluiten in de auto en de software erin laden? 

Waar bestellen de meeste dit allemaal? Vanuit England? 

En nee, heb wel een k&n inlegfilter maar niet de openlucht. 

Dreamscience stelt echt niets voor, dat is gewoon een kastje met een stekker die je in de auto plugt en dan is het op een knop klikken en wachten.

Ik heb toen alles vanuit Engeland besteld maar wel van verschillende winkels, ik had zelf een mongoose uitlaat en had toen een winkel gevonden waar die een stuk goedkoper was dan bij andere, alleen die winkel verkoopt tegenwoordig alleen nog maar banden. Milltek heeft wat meer resellers dus waarschijnlijk zijn die iets makkelijker voor een mooie prijs te vinden. Voor mijn huidige st heb ik milltek bij AET motorsport besteld maar dat was met de black friday deals dus dat scheelde wel een hoop geld. De dreamscience heb ik toen gewoon bij dreamscience zelf besteld want die was overal dezelfde prijs. De openluchtfilter had ik bij mountune besteld omdat ik specifiek die van hun wilde, als je gewoon k&n pakt heb je keuze uit verschillende winkels en kun je de goedkoopste eruit zoeken. 

Maar hopen dat de oudjaars trekking op mijn adres valt ha ha. Leuke hobby maar blijft aan het uitgeven zo :D.

Toevallig een setje orginele 17' ST150 velgen gezien op ebay aangezien die van mij momenteel op de 16' staat. Uitgave voor deze maand ook weer gehad zeg maar. Zal de 17' dan mooi voor de lente/zomer houden met setje nieuwe banden. En dan de huidige 16' voor de winter. 

Had wat zitten kijken voor velgen van andere merken, maar dan kom je zo snel op van de opvallende Fast and the Furious bling bling velgen. En moet zeggen de OEM 17' zijn stiekem toch wel erg mooi. Ben benieuwd maar zal wel ff duren voordat ze binnenkomen vanuit UK. 

Waarom niet voor een setje softlines? Staat een set in belgie te koop met nieuwe banden.

Orgineel ford dus geen oempa loempa spul

Softline? Dat zegt mij niks ha ha.  Dit is het setje waar ik voor gegaan ben. 

f4mfijc.jpg

Mooi spul, zoek ik ook nog ipv mijn 16 inch setje.

Heb ook nog een setje softlines liggen, maar liever stock :-)

Ja precies, deze OEM velgen zijn stiekem toch wel vet. De OEM 16' die er nu opzitten worden dan voor de winter mooi gebruikt. 

19 hours ago, Gio said:

Softline? Dat zegt mij niks ha ha.  Dit is het setje waar ik voor gegaan ben. 

f4mfijc.jpg

Netjes! Heb je ze uit Engeland laten komen?