Jump to content
Fiestaclub.nl
Tim.A

"White Wolf" MK7.5 Titanium Frozen White

Recommended Posts

Aangezien toch wel wat (kleine) aanpassingen een project topic geopend, dan vervuil ik het "even voorstellen" gedeelte niet :-) .

Ford Fiesta 1.6TDCI Titanium

Wat nog op de planning staat:
- Sportvelgen 16 inch << is 17 inch geworden :-D
- Fiesta logo verwijderen
- Kentekenplaathouder zonder reclame

- Stalen wintervelgen hoogglans wit spuiten
- Gasvering motorkap ( https://darkicedesigns.com/ford-fiesta-mk7-bonnet-gas-strut-lifter-kit.html )
- Kofferbak vering (
https://schaefer-metallverarbeitung-shop.com/epages/39704e8e-6cb4-4ceb-8548-a5d41479d6a7.sf/de_DE/?ObjectID=4828153)  automatisch openen
- Accentverlichting interieur (bekerhouder / deur / dashbord) proberen om te zetten naar blauw i.p.v. rood
- Voetverlichting blauw 
- Autobeam led verlichting (dimlicht H7 / knipperlichten / achteruitrijverlichting  / groot licht /  achterlichten - remlichten / mistlempen / kentekenverlichting )
- ST spoiler (s)
- Radio display >> Ford radio proberen te combineren met Sony display en DAB+
- Zwarte (ST) grille zonder logo
- Remklauwen verven (zwart)
- 3e remlicht "Fiesta" sticker

- Chiptuning stage 1

Doorgestreept
= uitgevoerd.

Zoals ik hem kocht :

Armsteun
Cruise control
Automatisch inklapbare spiegels
Regensensor
Temperatuursensor
Parkeersensoren
Zelf dimmende binnenspiegel
Active city stop 
Helling assist
Voorruit verwarming
Led dagrijverlichting

14 inch staal met wieldoppen

De eerste aanpassing:

17 inch Calibre velgen met : 205/40 R17 84W/ Landsail LS588UHP banden.

2XyyAg1.jpg

2e aanpassing:

- Kentekenplaathouder zonder garage tekst.
- Fiesta logo verwijderd.

laj2Z9pjCK3MYiezcojBdvzILtjy0A8_EImjd-xL

NR 3:

3e remlicht "Fiesta"
Extra remlicht 2e hands gekocht + sticker, mocht het zijn kan ik zo switchen naar orgineel.

LXxnfQnUKYfhDWD-9F_xobNh3IbzUB1eqDWU8bs3

-BJXw-bSv85TqaxiiKI47w9-40N6Hwf-7ui2IoyM

YOU_qdglKqPfs071lzqZnphI2_XtLuKlAi4V9Oxp

Leuk.

Ik zie dat je de winterwielen wit wilt spuiten. Heb ik ook ooit eens gedaan maar zou het niet weer doen. Het verkleurd namelijk en dan is het een vieze crème achtige kleur. Heb ze nu zilver en dat blijft prima.

30 minutes ago, pwaltman said:

Leuk.

Ik zie dat je de winterwielen wit wilt spuiten. Heb ik ook ooit eens gedaan maar zou het niet weer doen. Het verkleurd namelijk en dan is het een vieze crème achtige kleur. Heb ze nu zilver en dat blijft prima.

Joa, ach het is maar voor in de winter, ze zullen toch behoorlijk smerig worden.
Ik probeer het gewoon, met ook nog een blanke lak erover, mocht het verkleuren, spuit ik ze daarna wel weer mart zwart.

Maar bedankt voor de tip :) en je zorgen :mygod:

3 hours ago, Tim.A said:

Joa, ach het is maar voor in de winter, ze zullen toch behoorlijk smerig worden.
Ik probeer het gewoon, met ook nog een blanke lak erover, mocht het verkleuren, spuit ik ze daarna wel weer mart zwart.

Maar bedankt voor de tip :) en je zorgen :mygod:

wit in de winter. waarneer der sneeuw licht en strooizout worden ze bruin :p

45 minutes ago, Tjarda said:

wit in de winter. waarneer der sneeuw licht en strooizout worden ze bruin :p

:mrgreen: ik doe graag moeilijk.

Hey Tim, waar heb je die reclameloze kentekenplaathouders vandaan? En ik denk het verwisselen redelijk simpel is toch? Kenteken eruit wippen, houders loshalen, nieuwe erop zetten en de platen er weer in

Plaathouder zonder reclame heeft elke garage, dealer of materialenzaak wel in huis.

On ‎17‎-‎10‎-‎2018 at 12:58, Huub90 said:

Hey Tim, waar heb je die reclameloze kentekenplaathouders vandaan? En ik denk het verwisselen redelijk simpel is toch? Kenteken eruit wippen, houders loshalen, nieuwe erop zetten en de platen er weer in

Ik heb ze zelf van de Heuts, ja is vrij makkelijk inderdaad :-) zoals je beschrijft.

1 hour ago, Tim.A said:

Ik heb ze zelf van de Heuts, ja is vrij makkelijk inderdaad :-) zoals je beschrijft.

Daar ben ik vanmiddag ook even langsgegaan idd. Wist zo snel niet dat ze universeel zijn, die houders😅

Die wil ik binnenkort ook bestellen althans de H7 lampen dan.

Ben benieuwd met name naar het lichtbeeld en kleur van de ledlampen in de koplamp.

Led geplaatst … ik ben zeer tevreden.

Knipperlichten zijn wel best fel, maar goed dan zien ze me ook :-p
Lichtbeeld van de koplampen is gelijk alleen veel sterker / feller, dat is wel prettig, zeer tevreden.

Is wel ff een geklooi aan de bestuurderskant, die bak van de zekeringen zit aardig in de weg. Maar met een beetje freutelen lukt het je wel inclusief de rubber cap.

Dit is de 6500K versie.

BEFORE:

3kTBTFD.jpg

BETWEEN

oJkJAqw.jpg

AFTER

d7PKOmV.jpg

BEFORE

6TR1mmz.jpg

AFTER

H20MHoU.jpg

LICHT

HVKbzxR.jpg

dbQERTV.jpg

Achteruit rij lichten.  ( zie je beter in real life of in het donker, maar de kleur is velen malen mooier.

BEFORE

41CvXjQ.jpg

BETWEEN

rLbXXyS.jpg

AFTER

VX9rhb5.jpg

Interieur verlichting ook maar even aangepakt, wel met ledjes van Ali Express, vond het te duur om daar Autobeam in te zetten.
Gaat het stuk .. so be it.

Lampjes hebben trouwens een rubber coating en zijn best stevig, geven een heel mooi lichtbeeld, dus geen straal zoals je vaak ziet met led maar echt goed gespreid licht, ben er erg tevreden over.

Linkje klik hier !

De lampjes ( verkrijgbaar in meerdere kleuren, ik heb thuis liggen wit / blauw / rood (rode gebruik ik niet).

CAI9EJx.jpg

Voetverlichting before (met T10 lampjes blauwe coating van Heuts).
Beetje mak licht en de coating begon al te slijten na aantal weken, dus meer witblauw dan blauw.

83tgRDw.jpg

Voetverlichting after
Het lijkt erg fel, maar dat valt best mee, komt meer omdat de camera van mijn phone het licht een beetje overstuurt.

aCW5Xnd.jpg

yR0hd5V.jpg

En hier ook de bijrijderskant.

B2604Pv.jpg

Plafondverlichting before
Geel-achtig licht.

boHZb4b.jpg

EuqNuBA.jpg

Plafondverlichting between

U5dP0LY.jpg

Plafondverlichting after
Mooi wit licht.

qfuKdk7.jpg

Passagiers achter

fK3xLHO.jpg

Van voren gezien.
Ja ik zit bij de vrijwillige brandweer :P .

em7MsyL.jpg

Dasboardkastje after

Before foto vergeten, maar je kunt bij jezelf kijken.
Even opletten, het lampje krijg je niet zo eruit, je moet het schakelaartje los klikken (gaat makkelijk) en daar het lampje voorzichtig uithalen, zit in een houdertje dat aan de schakelaar zit.
Heb voor mijn gemak gewoon ook even de bak eruit gehaald ( is gewoon naar voren trekken en aan de zijkanten iets indrukken dan trek je hem zo naar voren )

rjqVTY9.jpg

Schakelaar
Deze bevind zich in het kastje bovenlangs ( zie geel omcirkeld ).

vBSRcuM.jpg

Schakelaar

Ziet er zo uit, zoals je ziet zit het lampje er helemaal in geklemd, je moet echt voorzichtig zijn met eruit halen dat je het oude glazen lampje niet kapot knijpt.
Led lampjes werken maar op 1 manier dus als je hem verkeerd om erin duwt moet je hem nog eens draaien hehe…

GjdxFLB.jpg

Kofferbak before

leB2JzT.jpg

Kofferbak after

nEiqyLB.jpg

Kentekenplaatverlichting after.
Dit zijn ook kleine houdertjes die je eruit kunt klikken, hier zit het lampje in.

H0pXOx8.jpg

KJ4ERxI.jpg

Als mensen nog willen weten hoe je achterlichten demonteert, heb ik ook nog foto's van.
Zit een leuk verborgen schroef bij :-p.

Besloten de wintervelgen een kleurtje te geven, aangezien mijn zomervelgen ook wit zijn.

Er moet nog 1 laagje over en nog blanke lak, maar het is aardig gelukt :-) 
Voor de binnenkant iets minder moeite genomen, gezien je dat toch niet ziet, maar ook dat ziet er nog netjes uit, alleen niet afgeplakt.
Het is "maar" de winterset, dus die hoeft niet perfect te zijn, eerder functioneel !

eP3e8y2.jpg

rNqecN4.jpg

watF4HS.jpg

79jGIw4.jpg

Zo tijd voor wintermode, velgen zijn klaar en liggen erop, auto weer eens goed gepoetst en wat leuke foto's gemaakt, gewoon omdat het kan :-D 

wJZwihE.jpg

APAw3QL.jpg

nWFyn7Z.jpg