Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Pieterke

TPMS sensoren aanmelden

Recommended Posts

Ik heb 4losse universele TPMS sensoren voor de bestaande winterbanden. Mijn vraag is nu; kunnen nieuwe universele  TPMS sensoren ook aangemeld worden in de mk8 ?? bv. via Forscan! Heeft iemand dat al geprobeerd? Of kan ik dat vergeten!!?? Ik ga toch niet bij de zomerbanden de sensoren verwisselen naar winterbanden, als dat misschien?? niet hoeft?? ??

Op mijn werk hebben we ook universele tpms liggen. Die monteren we regelmatig. Echter, die moeten we met een apparaat synchroniseren met de originele set van de auto. Dus dan hebben de winter- en zomerbanden dezelfde frequentie.

1 hour ago, pwaltman said:

Op mijn werk hebben we ook universele tpms liggen. Die monteren we regelmatig. Echter, die moeten we met een apparaat synchroniseren met de originele set van de auto. Dus dan hebben de winter- en zomerbanden dezelfde frequentie.

Dus dat gaat ?. Maar Forscan kan dat nog niet ? Dat wordt garage dan aan een special apparaat of de normale garage instel computer! ??? 

Een beetje bandenbedrijf en dealer heeft zoeen apparaat om de sensoren te dupliceren 

Klopt, en die kastjes zijn volgens mij ook te koop voor consumenten.

Als ik nou mijn winterwielen zou monteren zonder de sensoren dan zal er waarschijnlijk een lampje gaan branden.........

Maar dat kan toch geen kwaad als dat een paar maanden brandt?

1 minute ago, NeverDespair said:

Als ik nou mijn winterwielen zou monteren zonder de sensoren dan zal er waarschijnlijk een lampje gaan branden.........

Nee kan geen kwaad Ik zou alleen gek worden van een lampje wat brand en elke keer een melding over de bandenspanning en omdat een maand of drie/vier te zien horen zou het mij al waard zijn om deze aan te schaffen Maar zoeken op het net kan je een hoop geld besparen let wel op dat je het juiste type zoekt ( wel of geen bandenspanning aanduiding in het instrumentenpaneel )

2 minutes ago, NeverDespair said:

Ron, ik vermoed dat ook een knipperlampje/signaaltje! Daar kan ik goed tegen met mijn doveeigenwijzemansoren :jaknikker:

Nou, dan ben ik wel uit......... Ik plak dan tijdelijk wel een klein stukje tape voor het lampje i.p.v. honderden euro's neer te leggen.........Het zelf meten vd bandenspanning lukt ook nog wel.....

Piet, Ron, lijkt mij wel interessant. Misschien dat iemand hier meer verstand van heeft en of dat werkt? 

Dit onderstaande punt 3 - uit de onderste link van Piet - is toch geweldig nieuws hè als je het hebt aangeschaft, of niet soms?

Heel misschien werkt het dus wel op een Mondeo en niet op een Fiesta...:-)

Opmerking:

1. wanneer gebruik Super EL50448, zorg ervoor dat antenne in juiste positie.

2. Please ervoor dat de 9 v batterij in goede staat.

3. het kan niet werken met alle GM en ford auto's.

IK begin er dus niet aan.........

Voor apk met alles werken dus lamp je branden is af keur. Of je auto moet vrij jong zijn geen apk dan

1 hour ago, jan1965 said:

Voor apk met alles werken dus lamp je branden is af keur. Of je auto moet vrij jong zijn geen apk dan

Is alleen maar controle of het lampje brand meer mogelijkheden zijn er nog niet !,

18 hours ago, NeverDespair said:

Dit onderstaande punt 3 - uit de onderste link van Piet - is toch geweldig nieuws hè als je het hebt aangeschaft, of niet soms?

Heel misschien werkt het dus wel op een Mondeo en niet op een Fiesta...:-)

Opmerking:

1. wanneer gebruik Super EL50448, zorg ervoor dat antenne in juiste positie.

2. Please ervoor dat de 9 v batterij in goede staat.

3. het kan niet werken met alle GM en ford auto's.

IK begin er dus niet aan.........

Maar voor die €8 of tot €20,- (dubbele uitvoering GM/Ford) hoef je het niet te laten? Wat niet is kan nog komen, met ??:oops:? Ik heb hier ook nog goede15" winterbanden met velgen liggen en die doe ik niet weg :oneens:

54 minutes ago, bickel said:

Maar voor die €8 of tot €20,- (dubbele uitvoering GM/Ford) hoef je het niet te laten? Wat niet is kan nog komen, met ??:oops:? Ik heb hier ook nog goede15" winterbanden met velgen liggen en die doe ik niet weg :oneens:

Officeel mogen de velgen van het oudere type fiesta niet onder het nieuwe type volgens ford waarom geen idee 

Maar wel een puntje van aandacht 

George, de nw. wagens zijn ietsjes zwaarder, en misschien politiek van Ford? :). Zo van, verkoop ze maar een duur(dere) set winterwielen :cheerlie:?? Ik heb ook geen idee? 

Wat is eigenlijk het prijsverschil tussen universele tpms sensoren en Ford originele sensoren?
Als ik op internet kijk, zijn de prijzen ongeveer 20-35 euro voor een universele sensor. Een setje Ford sensoren ligt rond de €130.

Vanwaar dan alle moeite met inleesapparaten uit china?

13 hours ago, Harry said:

Wat is eigenlijk het prijsverschil tussen universele tpms sensoren en Ford originele sensoren?
Als ik op internet kijk, zijn de prijzen ongeveer 20-35 euro voor een universele sensor. Een setje Ford sensoren ligt rond de €130.

Vanwaar dan alle moeite met inleesapparaten uit china?

Kijk, dit zou ook kunnen voor mijn toekomstige mk8 Titanium? Otvanger met USB aansluiting voor op je scherm ? €35-45,- ! :) oem intereseert MIJ niet. Een beetje led lampje geknipper en wat piepjes op het ford scherm ook niet, het is voor ca. drie winterse mnd. :) .

https://nl.aliexpress.com/item/Auto-TPMS-voor-Android-Navigatie-Bandenspanningscontrolesysteem-Kit-USB-Interface-met-4-Sensoren-Auto-Alarmsystemen/32890558558.html?spm=a2g0z.10010108.1000014.19.21ca1290tD034O&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.13338.106568.000000000000000&scm_id=1007.13338.106568.000000000000000&scm-url=1007.13338.106568.000000000000000&pvid=48de1753-39a2-43e9-9f24-c9a243b401ef 

Maar ik ga toch bij Ford een offerte vragen , los en compleet gemonteerd , zullen wel zien wat daar voor bedrag uitkomt! 

Laatst nieuwe velgen + banden gekocht, TPMS laten plaatsen ( gemeld dat het een Ford Fiesta betrof ).

Wielen opgehaald en zelf thuis gemonteerd op de auto.

Er kwam 1 keer TPMS melding in beeld, via menu naar TPMS controle gegaan, laten controleren en geen melding meer of niks.

Ook apart toch ? Hoe je die niet aan te melden ofzo ?

2 hours ago, Tim.A said:

Laatst nieuwe velgen + banden gekocht, TPMS laten plaatsen ( gemeld dat het een Ford Fiesta betrof ).

Wielen opgehaald en zelf thuis gemonteerd op de auto.

Er kwam 1 keer TPMS melding in beeld, via menu naar TPMS controle gegaan, laten controleren en geen melding meer of niks.

Ook apart toch ? Hoef je die niet aan te melden ofzo ?

Ja, maar misschien niet zo raar? De nw. sensoren zijn? de zelfde als bij je oude wielen met dezelfde lees frequentie! Worden dan misschien vrijwel direct herkend?

Peter, verbeeld je eens? dat de Titanium USB (media/laad) aansluiting dat USB tpms app. herkend??? :dikkelol:  :oneens: :byebye: 

22 hours ago, Pieterke said:

Ja, maar misschien niet zo raar? De nw. sensoren zijn? de zelfde als bij je oude wielen met dezelfde lees frequentie! Worden dan misschien vrijwel direct herkend?

Ahh op die fiets ... that makes sense.

2 hours ago, Tim.A said:

Ahh op die fiets ... that makes sense.

Niet op DIE fiets! Maar op je auto :dikkelol: met gevoel Tim :jaknikker: :byebye:

Just now, Pieterke said:

Niet op DIE fiets! Maar op je auto :dikkelol: met gevoel Tim :jaknikker: :byebye:

:mrgreen: vroom vroom

Sign in to follow this