Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Bassiq

Squeak geluid tijdens rijden

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden merkte ik tijdens het rijden op de snelweg een raar 'squeak' geluid. Het klonk een beetje als een piepend hondenspeeltje waar heel kort in geknepen werd.

Het is op alle snelheden te horen, maar bij hogere snelheden (100km/u +) is het duidelijker te horen. Ongeveer elke 20 seconden is zon squeak te horen en het lijkt van rechtsvoor te komen.

Nu bleek het dus van de airco te komen. Wanneer ik de airco aan heb staan, hoor ik het squeak geluid, maar als de airco uitstaat dan hoor ik het geluid niet meer. Zodra de airco weer aanstaat, duurt het niet lang of het geluid laat zich weer horen.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

De auto betreft een Ford Fiesta 1.4L Titanium editie uit 2009.

Groetjes,

Kaj

Multiriem wordt dan meer belast! Misschien aan vevanging toe? Kaj, wanneer en bij welke km stand, is die al eens vervangen?? :sad:  hoeveel km heeft hij gelopen! 

1 hour ago, bickel said:

Multiriem wordt dan meer belast! Misschien aan vevanging toe? Kaj, wanneer en bij welke km stand, is die al eens vervangen?? :sad:  hoeveel km heeft hij gelopen! 

Beste Bickel,

Dank je wel voor je reply! Hij heeft nu bijna 109k gelopen. Ik heb hem gekocht met 103,5k en een beurt gegeven door een bevriende monteur. Die heeft de multiriem vervangen en zelf heb ik alle remblokken, remschijven voor, vloeistoffen en filters vervangen.

Het rare is dat ik eigenlijk de hele hete zomer met de airco aan heb gereden en dit geluid niet hoorde. Het is pas sinds een aantal dagen, max een week te horen.

Dan toch in de airco zoeken,nog op druk,of te weinig,kwa inhoud ??

Na wat gevraag en gezoek op internet blijkt dit een vaker voorkomende klacht te zijn bij deze generatie Fiesta's,

Blijkbaar zou het de poelie kunnen zijn die ervoor zorgt dat de aircomotor aanslaat. Misschien dat ik hier naar laat kijken als ik weer een beurtje laat doen.

Dank jullie wel voor de reacties!

Sign in to follow this