Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
NeverDespair

Benzineverbruik Mk8 automaat

Recommended Posts

Sinds begin juni heb in m'n Mk8 Titanium automaat. Nu ongeveer 1600 km mee gereden. 50% stad / 50% buitenweg. Alleen op de snelweg met 100 km/h. op de cruise-control rijdt ie zuinig. Dat wordt meer dan teniet gedaan door het stadswerk. Als ik rijd als een "ouwe l.l" dan haal ik net de 1:15. Ga ik normaal rijden dan "zie" je de meter praktisch teruglopen. Hebben we het hier over "een periode van nog loskomen van de motor" of blijft dit zo? Moet er heel erg aan wennen na 7 jaar diesel 1600 TDCI en 1:20 gereden te hebben.

Wat zijn de ervaringen van andere leden met een automaat over het benzineverbruik?

Met pas 1600 km op de teller kan je nog geen reeel brandstofverbruik gaan meten sterker nog een dealer doet er niets mee eerst maar is 5000 km zal hun antwoord zijn En een diesel met een benzine automaat is geen vergelijk Ga eerst maar is lekker rijden Overigs de brandstofcomputer is ook geen goed vergelijk :tanken dagteller 0 en bij weer tanken het uitrekenen dat is een stuk preciezer 

Met een automaat en rustig rijden 1:15 is helemaal niet slecht toch?

mijn gedachte idd , die 1 op 15 vind ik niet eens zo gek voor een automaat

Andere kant haalt mn ST ook met regelmatig trappen makkelijk 1 op 14 met 80% binnendoor rijden

Op Autoweek staat er ook 1 of jij bent dat die heeft verbruik van 15.1

Sign in to follow this