Jump to content
Fiestaclub.nl
Hilbert

tweeter uit elkaar halen mk4

Recommended Posts

hoi allemaal,

weet iemand hoe ik het makkelijkste een tweeter behuizing van een mk4/5 uit elkaar kan halen om de speakertje te vervangen voor wat beters.

IMG-20180707-WA0000_zps0gutvasj.jpeg

want mijn speakers en tweeters zijn kapot en ik heb een veel betere setjes liggen en wil deze in de behuizing van de tweeter maken.

alvast bedankt grt hilbert-harm klaster

hoi allemaal.

het is mij gelukt vandaag en ik heb een andere tweeter in gemaakt die duidelijker klinkt dan de originele van ford.

IMG-20180818-WA0000_zps5blfuuwd.jpeg

ik heb eerst met een smalle platkop schroevendraaier er voor gezocht dat de lijm kapot gaat zodat je de speaker eruit kunt halen.

ik heb daarna de speaker letterlijk uit elkaar moeten sluipen met een dremel om de orginele stekker en elko op de andere speaker te maken.

IMG_20180818_172253244_zps3lmguzbu.jpg

IMG_20180818_172246915_zpsuape34p0.jpg

voor de gene die dit ook willen gaan doen zou ik adviseren om een extra set te vinden om uit elkaar te halen voor het geval dat er iets kapot gaat.

Wow dude, indrukwekkend!

Dit wil ik ook een keer doen omdat de mijne ook zijn beste tijd al heeft gehad... enige tips waar ik een passende tweeter kan vinden?

Of mag je dat niet vermelden hier wegens forum regels?

PM mag ook :)

Mvg,

Mustafa

ik heb zelf tweeters uit een bmw e39 5 serie gehaald en erin gemaakt en  voorlopig vast gezet met een tyrap.