Jump to content
Fiestaclub.nl
KiC

Navigatie Systeem MK8 vers.7.0

Recommended Posts

Ben nu tijdens mijn vakantie met vers.7 navigatie systeem aan het rondrijden geweest en heb een paar bevindingen gedaan.

Van Almelo naar Luxemburg ging prima tot ik in Luxemburg kwam in het gedeelte van de ardennen  (dus bovenin) daar ging het een paar keer mis maar vermoed dat dit aan de kaarten lag.

Afslagen waren n.a. waar de navigatie mij heen verwees.

Vanaf daar ECO Route genomen naar Heidelberg en dan naar Rhotenburg ob der Tauber werkte ook perfect. daarna door richting Oostenrijk ECO route weer ingesteld ik kreeg op de B25 (in Duitsland) te maken met een omleiding maar omdat een paar plaatsen wel beschikbaar waren ben ik toch die weg ingereden.

Nu blijkt dat de navigatie toch ergens door kreeg dat dit niet kon want deze gaf aan dat ik wegens wegonderbrekingen moest omdraaien en de voor gestelde route moest gaan rijden.

Dit zelfde gebeurde op de terugweg van Oostenrijk naar Trier dat er files, wegonderbrekingen  waren en ik werd er keurig langs de files heen geleid ...... ik had TA verkeers meldingen aanstaan ..... in Duitsland werkt de navigatie dus perfect in Nederland heb ik dit nog niet meegemaakt.

Ben benieuwd naar bevindigen van anderen.

Ik heb mijn Mk8 sinds 9 juni. De navigatie in Nederland vind ik - ondanks een verse update met USB -  behoorlijk verouderd. De toch reeds lang aanwezige nieuwe afslag Schiphol op de A9 kent ie niet.  Bij de totale weg-vernieuwing rondom Badhoevedorp is de navigatie het spoor volkomen bijster. Helaas, Ford heeft op dit moment geen nieuwere update.

Navigeren via de mobiel is toch soms een betere optie......

Heb je wel versie 7.0 er op staan?  Ford heeft namelijk die update niet officieel uitgebracht. Het is namelijk een update die heel groot is kaarten van Europa en aanpassingen van het spraak bestand voor de nieuwe straten. (tot voor kort stond er 6.1 op een nieuwe auto) 

Je hebt wel gelijk als er veel te kort komingen in zitten dan is de mobiel een optie. 

Vandaag terug gereden van Trier naar Twente nu voor de snelste optie gekozen in het navigatie menu.

1 x een verspreking gehad ..... de stem gaf aan op de rotonde de 1ste afslag te nemen en op het scherm was het de 2de afslag en die moest ik toch ook echt hebben.

Verder ook vandaag werd er een omleiding voorgesteld en dat scheelde ongeveer 40 minuten (autobaan af i.v.m. file en ongeveer 15 km werden we er weer op geloodst)..... dus in grote lijnen viel het niet tegen.

Ik heb nu Sync 3, software versie 2.3 en navigatiekaarten versie F6.1 op mijn auto staan,

Ik heb zojuist een update van de Ford site gedownload, een zip bestand van 2,7 GB, ben benieuwd of dit kaarten zijn of alleen het besturingssysteem van Sync?

De installatie duurt ruim een halfuur, tja niet zo'n zin om nu een halfuur in de auto te gaan zitten met draaiende motor.

Even kijken wanneer ik  van de week de auto pak, kan ik het combineren met een legitieme rit.

Als de update van Ford op jouw VIN nummer naar voren komt zou ik dit zonder meer erop zetten.... dit kun je met een USB Stick doen en dan gewoon onder het rijden, bij mij naar het werk was 20 minuten en op de terugweg kreeg ik een melding dat de zaak geïnstalleerd was.

Maar de kaarten zijn het niet dat is in totaal iets meer dan 20 GB ... als ik me goed herinner, dat was het 14 GB aan kaart materiaal en de rest 7 GB bij benadering. (ongeveer 1.5 uur met een USB HDD erop gezet)

Het kaart materiaal heb ik ergens van Internet geplukt nadat ik zeker wist dat het werkte en al velen mij waren voor gegaan.

Heb nu SYNC 3   Software versie 3.0  en  Build: 18025   en navigatiekaarten versie 7.0

Hier staat meer info  maar raad je aan alles heel goed door te lezen mocht jezelf gaan updaten en de veilige manier is afwachten of Ford nog met een UPDATE voor kaartmateriaal komt.

Ik weet nu een ding heel zeker er komt bij mij geen (achterlopende) Ford navigatie op mijn toekomstige mk8! Zeker weten en dat weet ik. 20gb aan bytes ?! Kun je ook kiezen welke landkaarten ik wil installeren?? Als ik bv. Montenegro/Zweden/Italie niet wil installeren, dan komt die bij mij er niet op te staan! Bij Here/Sygic daar kan dat gratis of Sygic (life time €25 - 50,-) bijna gratis allemaal, en vrijwel elke mnd. uptodate. 

Ik zag dat de VAG/Daimler en Ford ook aangepast voor hun gebruik maken van "Here" en betalen natuurlijk! 

Here we Go gebruik ik nu ook al een hele tijd, en prima op mijn mk7. ? 

Het is een kaart van Europa en geluid bestanden die het zo groot maken, maar je kunt geen landen ontzien, voor de kaarten is het 1 bestand van ruim 14GB die dan in je navigatie wordt uitgepakt en daar komt nog een bestand van 7 GB bij voor de spraak bestanden.

Wat ook werkt (bij mij via Android) is via de telefoon met een kabel op de USB aansluiten en dan Google Maps of Waze gebruiken alleen dat vind ik weer niks dan heb ik weer de telefoon met een kabel aangesloten in de auto nodig :oneens:

Ik vermoed dat FORD er ook mee worstelt hoe ze zulke grote updates moeten verspreiden zonder veel update problemen te krijgen. (Ik vermoed dat t.z.t. de nieuwe auto's wel met v7.0 geleverd gaan worden of dat men bij periodiek onderhoud gaat updaten ?)

Maar het blijft gissen :(

Fully met Peter eens! Mijn mk8 no Ford nav., alleen via het/mijn Andriod 8" octa core 32gb tablet. Mooie klembeugeltje geproduceerd ?. Radio heeft bij mij dus geen prioriteit ☺en daar mag je onderweg officieel niet aan zitten friemelen ?! De landen installerend die ik wil en vrijwel up to date. Mee nemend in mijn rugzak en thuis updatend ?. Is natuurlijk mijn keuze. ?

Yes, Here wordt bij diverse autogroepen aangepast gebruikt! Door Vag Mercedes en Ford overgenomen van Nokia, en betalen dus voor de merk gebonden achterlopende te groot in bytes totnuzijnde nav. app's ?.

Pieter, net wat je zegt dat is ieder zijn eigen keuze :duim: 

Elke Ford-dealer heeft een nieuwe navigatie-USB ontvangen. De dealer heeft vanmorgen daarmee de navigatiekaarten F7 geladen. Het laden heeft ruim 2,5 uur geduurd. Hoop nu wel, dat het in de praktijk veel beter is dan de 6.1 die er voorheen op stond, want dat was echt een bagger-inhoud van 4 jaar oude kaarten.......

is dezelfde kaart als die velen er al een tijdje op hebben staan.  als je het beveiliging certificaat bekijkt via kladblok kom je nog steeds Devtest(device test) tegen .

Ik laat die van mij er dan ook gewoon opstaan en vervang hem niet door die van de dealer wat ik vermeld exact dezelfde kaart .

On 14-8-2018 at 14:24, NeverDespair said:

Elke Ford-dealer heeft een nieuwe navigatie-USB ontvangen. De dealer heeft vanmorgen daarmee de navigatiekaarten F7 geladen. Het laden heeft ruim 2,5 uur geduurd. Hoop nu wel, dat het in de praktijk veel beter is dan de 6.1 die er voorheen op stond, want dat was echt een bagger-inhoud van 4 jaar oude kaarten.......

:)En Ron, ook gratis die tweeeneenhalf uur? :jaknikker: die bagger mogen zij van mij houden! Mijn tablet werkt :cheerlie: met Here we Go zelfs met Sygic Lifetime.

De 2.5 uur is best wel lang als ik het zelf deed was ik binnen 1.5 uur klaar ?

43 minutes ago, Pieterke said:

:)En Ron, ook gratis die tweeeneenhalf uur? :jaknikker: die bagger mogen zij van mij houden! Mijn tablet werkt :cheerlie: met Here we Go zelfs met Sygic Lifetime.

Ja, dat snap ik allemaal wel.

Mijn I-Phone werkt ook perfect op het scherm met WAZE, maar ik mag wel de verbruikte MB-data zelf betalen terwijl ik veel geld betaald heb voor een Ford navigatiesysteem dat dus vol met fouten zit........

9 minutes ago, NeverDespair said:

Ja, dat snap ik allemaal wel.

Mijn I-Phone werkt ook perfect op het scherm met WAZE, maar ik mag wel de verbruikte MB-data zelf betalen terwijl ik veel geld betaald heb voor een Ford navigatiesysteem dat dus vol met fouten zit........

Offline Ron en geen verbuikte mb-data, maar dat weet jij allang :jaknikker:! Ja thuis je 7" tablet uit je rugzak en dan aan de bijna gratis wifirouter! Uptodate elke week/mnd. En kaarten die ik wil downloaden, zodat je ramgeheugen niet vol hoeft te lopen aan Gbits. Zelfs consumenten prog. beginnen zich er mee te bemoeien met de laksheid van f..d! Trouwens heb geen dure i-phone/Samsung of wat dan ook! Gewoon standaard 5,5"Doogee/7"Pipo met octacore 4G 4gb 64/32gb. :cheerlie: Net zoals ik ook maar een standaard Titanium mk8 heb. En natuurlijk ieder het zijne natuurlijk!

Ron, maar was het nu gratis/of een kleine vergoeding voor die verouderde dealer ford nav. update?? That's will i know! 

Bagger vind ik wel ver gaan de F7 kaarten draaien prima heb er al aardig kilometers mee gedraaid in eigen land België Finland Duitsland en ben prima aangekomen op de plekken waar ik zijn wou. En ls je het systeem gewoon via een harde schijf update i.p.v. USB stick gaat het stukken sneller. IK vind juiste dat het systeem zeer goed aangeeft welke afslag je hebben moet en wanneer je af moet slaan.

EN de 18025 software draait ook prima  muziek komt waar het weg moet komen usb blauwtand of radio DAB loopt als een zonnetje zelf temperatuur via spraak of bellen werkt prima dus nogmaals bagger nee echt niet. En de update ja kan lang duren, maar ach voor velen is het ook onze hobby acculader er op harde schijf er in en om het halfuur even kijken dus valt allemaal wel mee.

Maar dan gebruik je toch iets anders dan waze Ron google maps BV kan je offline kaarten voor binnenhalen vind ikzelf ook wel een prettig duidelijk systeem in huur autos heb ik dat wel eens draaien via de mobiel geeft ook goed en duidelijk aan zonder dat je het data kost.

4 hours ago, Pieterke said:

Offline Ron en geen verbuikte mb-data, maar dat weet jij allang :jaknikker:! Ja thuis je 7" tablet uit je rugzak en dan aan de bijna gratis wifirouter! Uptodate elke week/mnd. En kaarten die ik wil downloaden, zodat je ramgeheugen niet vol hoeft te lopen aan Gbits. Zelfs consumenten prog. beginnen zich er mee te bemoeien met de laksheid van f..d! Trouwens heb geen dure i-phone/Samsung of wat dan ook! Gewoon standaard 5,5"Doogee/7"Pipo met octacore 4G 4gb 64/32gb. :cheerlie: Net zoals ik ook maar een standaard Titanium mk8 heb. En natuurlijk ieder het zijne natuurlijk!

Ron, maar was het nu gratis/of een kleine vergoeding voor die verouderde dealer ford nav. update?? That's will i know! 

Het is een MK8 van ruim 2 mnd. oud, dus het was gratis.......de wachttijd (en de koffie) was ook gratis, was na 2,5 uur wel helemaal door "de Telegraaf" heen........;-)

Vergoeden? Nee helaas, daar houdt Ford niet zo van........ :-(

5 hours ago, Pieterke said:

Ik neem aan dat je wel een mobieltje hebt,bv nokia 3310? of toch wat moderns?.......

3 hours ago, Bnz said:

Ik neem aan dat je wel een mobieltje hebt,bv nokia 3310? of toch wat moderns?.......

Och Willem, de wereld is toch zeker niet afhankelijk van Nokia/I-phone/Samsung, er zijn ook nog heel goed werkende goedkopere alternatieven in deze opnaaiwereld! Zelfs Dick heeft genoeg aan een Wiko! Hé hoe kom je daar nou bij, Wiko/Xiaomi/Doogee/Ulefoon etc.! Komt ook uit die zelfde Foxxconfabrieken net als de I-phone/Samsung etc.  met zijn 335.000 werknemers waar ze buiten met maskers voor hun snuit moeten rondlopen vanwege de goedkope productie smog, en hier duur over de toonbank! Natuurlijk de mijne komt daar ook vanaf! Ieder zijn ding, maar alternatieven zijn er, het moet je wel intereseren en waar ben je tevreden mee. Sommigen nooit ?.

Maar uh Pieterke, ik sinds twee weken een S8 Blackview (de Wiko zit nu op de reservebank). Echt een aanrader die Blackview (hij is nog niet geroot) en werkt voor mij prima met Googlemaps. Kom er heel Europa mee door, met 64GB heb je plexat, ff de offline kaarten erop gezet die weer alleen interessant zijn buiten de EU wat betreft roamingkosten.

Tsja, de Blackview zal ook wel uit de Foxxconstal komen, maar maak maar eens een HP server of storagekast open. Wat denk je?

On 18-8-2018 at 21:51, allesklusser said:

Maar uh Pieterke, ik sinds twee weken een S8 Blackview (de Wiko zit nu op de reservebank). Echt een aanrader die Blackview (hij is nog niet geroot) en werkt voor mij prima met Googlemaps. Kom er heel Europa mee door, met 64GB heb je plexat, ff de offline kaarten erop gezet die weer alleen interessant zijn buiten de EU wat betreft roamingkosten.

Tsja, de Blackview zal ook wel uit de Foxxconstal komen, maar maak maar eens een HP server of storagekast open. Wat denk je?

Top Dick dat je toch eens overgestapt bent naar iets anders al is het maar een 5,7" S8 Blackvieuw 4gb. 64gb rom €162,- , (bolcom €280,-) die het niet zwart (in)ziet en ook nog wel uit de renstal van de Foxxcon fabrieken!

De juiste benodigde kaarten geinstalleerd ook voor die Prilepse majumi's in Macedonia, heb je geen roamingskosten! Anders Here we Go drop! 

Succes ermee :) 

It's all made in China, waar ze met mondkapjes op door de productiesmog naar aan het werk moeten voor ons (ook)! 

nog meer mensen waar bij de laatste kaartupdates (ik heb de versie geïnstalleerd  die al geruime tijd online circuleert) de maximale snelheden vaak niet kloppen ?

ik rij op veel 50 wegen binnen de bebouwde kom en kom zeer vaak tegen dat er dan in mijn instrumentenpaneel een bordje 70 of zelfs 80 zichtbaar is.

M.b.t. het niet juist weergeven van de juiste snelheden, ik heb alleen de systeemsoftware geüpdatet. Versie 3. De kaarten zijn nog versie 6.1. Na de update merk ik dat op bepaalde plekken de snelheid niet meer juist wordt weergegeven. Voorbeeld waarvan ik het zeker weet is dat ruim 100 meter vantevoren de snelheid naar 80 km gaat terwijl dit nog 50 km moet zijn. 

Dus, ligt het dan niet aan de kaartupdate, maar is het te wijten aan de systeemupdate?