Jump to content
Fiestaclub.nl
drapeau

auto lock geactiveerd

Recommended Posts

1 hour ago, Dragunov said:

Kunnen we gerust eens doen als je eens richting België komt

O Davy, dat is een stuk ver BE in, richting tussen Kortrijk en Oostende, mocht ik je een keer nodig mag hebben als dat zou kunnen en mogen? :) Succes met de Rode Duivels vanavond en later :oops: 

Nu komt het volgende bij mijn standaard mk8 Titanium .?  Als ik instap en de deuren dicht, koppeling in en start button op starten, dan hoor ik rond om mij verschillend geklik van uit de deuren! Is dan autolock geactiveerd al bij mij ? ? Nooit bij stilgestaan, zou dat dus kunnen? Heb een standaard Titanium waar vanalles al geactiveerd is?? :)Vermoedelijk eentje voor iemand anders geweest, maar door misschien omstandigheden niet compabel ?? voor zo'n wagen? De eerste aflever inspectiebeurt was al half febr., terwijl bestelling  7jan. was! Aflevering was eind mrt. gepland, maar het werd 14dgn. eerder dan gepland!? Een beetje raa.?  ? 

2 hours ago, Pieterke said:

Nu komt het volgende bij mijn standaard mk8 Titanium .?  Als ik instap en de deuren dicht, koppeling in en start button op starten, dan hoor ik rond om mij verschillend geklik van uit de deuren! Is dan autolock geactiveerd al bij mij ? ? Nooit bij stilgestaan, zou dat dus kunnen? Heb een standaard Titanium waar vanalles al geactiveerd is?? :)Vermoedelijk eentje voor iemand anders geweest, maar door misschien omstandigheden niet compabel ?? voor zo'n wagen? De eerste aflever inspectiebeurt was al half febr., terwijl bestelling  7jan. was! Aflevering was eind mrt. gepland, maar het werd 14dgn. eerder dan gepland!? Een beetje raa.?  ? 

Piet jij had toch ook geen achteruitrijcamera ?

Je kan het trouwens zo zien,je zou dan op de schakelaar moeten zien dat je deuren opslot zitten.

4 hours ago, Pieterke said:

bij mij is de autolock geactiveerd. Als ik instap en de motor start blijft(ven) de deuren gewoon ontgrendeld, als ik  ga rijden dan vergrendelen alle deuren en achterklep als ik ongeveer zo'n 6 a 10 km/u rij.

21 minutes ago, drapeau said:

bij mij is de autolock geactiveerd. Als ik instap en de motor start blijft(ven) de deuren gewoon ontgrendeld, als ik  ga rijden dan vergrendelen alle deuren en achterklep als ik ongeveer zo'n 6 a 10 km/u rij.

Dick, Maar wat is dat geklik dan na als ik de deur(en) sluit en start, ik sta nog stil ?? Moeten er dan ledlampjes op de deurschakelaars gaan branden, tenteken dat de deuren op slot zijn! 

Nee Henk, heb geen achteruitrijcamera, die moet nog een keer zelf door mij komen! Eerst eens wat steviger wiplepels om bekleding los te wrikken laten aankomen, heb ze nog niet, dat kan nog wel twee weken duren als oom Alie en tante pos geen haast vertonen! Ik heb geduld, niks mis mee ?!

21 minutes ago, Pieterke said:

Dick, Maar wat is dat geklik dan na als ik de deur(en) sluit en start, ik sta nog stil ?? Moeten er dan ledlampjes op de deurschakelaars gaan branden, tenteken dat de deuren op slot zijn! 

Nee Henk, heb geen achteruitrijcamera, die moet nog een keer zelf door mij komen! Eerst eens wat steviger wiplepels om bekleding los te wrikken laten aankomen, heb ze nog niet, dat kan nog wel twee weken duren als oom Alie en tante pos geen haast vertonen! Ik heb geduld, niks mis mee ?!

Dat lichtje van de op slot deurschakelaar gaat bij mij pas branden als je bij de 6-10 km/uur rijdt en dan hoor je iid rondom geklik van de deursloten.

Bij mij geen geklik als ik nog stil sta en de motor start.

20 hours ago, Pieterke said:

Waarom ik het vraagt Piet,ik dacht dat een achteruitrijcamera standaard op een Titanium zat.

Ik heb een fiesta active als ik die start dan ook geklik en geluid of alles op slot gaat . Maar eigenlijk nooit aandacht aan gegeven

16 hours ago, jan1965 said:

Ik heb een fiesta active als ik die start dan ook geklik en geluid of alles op slot gaat . Maar eigenlijk nooit aandacht aan gegeven

Hoi, juist Jan bij mij ook zoals ik al eerder vertelde bij mijn standaard Titanium! Eens iemand vragen of hij/zij de deur(en) van buitenaf kan openen als ik erin zit en de wagen gestart te hebben bij stilstand! :) 

On 11-8-2018 at 19:20, NeverDespair said:

Als je even het raam opent kun je er zelf bij......simpel hè ?

Ja Ron simpel zat, maar wou het ervaren met de raam dicht. De hulp moest mij het idee geven dat het echt zou kunnen, dus ook geen beinvloeding van raam open! Dus nu de motor gestart en dan met de raam opengezet aan de klink getrokken, en wat gebeurd er! Deur gaat open :jaknikker:.  Maar dan weet Pieter Titanium en Jan Active nog niet wat al dat rondom geklik is als ik de deur sluit en de motor met startbutton start? :hug:

Hallo mannen,

Ik heb een MK7.5 uit 01-2016 en zou heel graag deze functie hebben. Sloten geactiveerd bij 6 km/h. Ik begrijp dat je daar een speciaal tool voor nodig hebt, wie heeft dit en wil mij helpen. Ik woon in Rotterdam?

@RTvanKampen Met een laptop, het programma forscan met licentie (is gratis) en een elm327 stekker kun je het zelf doen.

Schijnt in de versie Forscan 2.3.20 te kunnen, gewoon met drop down menu, ipv AS-Built las onderstaande er over op het Forscan forum:

timmibaer wrote: ↑

Tue Jan 15, 2019 4:19 pm

I have done it  . 
It will work with the newest release of FORScan (2.3.19).

You have to change only one value in IPC (AS-Built format)
720-01-01 xxx* xxxx xxxx
If Autolock Control (AC) is disabled the value of * must be even (hex 0 2 4 ... c e)
To enable AC you must increment the value by 1 .

After writing the new value to IPC you will find a new point under car settings where you can enable or disable Autolock.

Don't forget to save your original IPC settings before changing any value.

Regards

So, this way did not work, error writing code at 13%.
I contacted the guys here at Forscan and they sent me 2.3.20 BETA and it works a treat!!!
There's no coding needed they are now just drop down menus in both the BCM and IPC to enable.
Also enabled Heated Seat and Heated steering wheel in the Sync 3 screen, both working 100%
Auto Lock enables at 20KPH
Thanks again to the Forscan guys

U have link to the latest beta version?

And where did u activate heated seat and heated steering wheel for your sync3 in your MK8?

Thanks!

:hug: Davy, Kees is een hollander, you know :fluiten:! Ik ben ook benieuwd, Kees waar :heelcool:! the link? :bounce: 

Helaas, de  Forscan 2.3.20 beta is nog niet officieel te downloaden.

Maar zal vast niet lang meer duren verwacht ik.

Nee, heb ik niet.

Ik had alleen een bericht wat ik op het Forscan forum gelezen had, hier gepost.

Ik dacht dat jij in het Engels had geantwoord, daarom dat ik ook in het Engels antwoordde.

Zit meestal op Engelstalige sites en er niet bij nagedacht dat ik hier in het Nederlands moet antwoorden :D