Jump to content
Fiestaclub.nl
Spectre208

MK8 display demonteren

Recommended Posts

Hi,

Achter het display van mijn MK8 zit een plastic plaatje. Het lijkt erop dat ik hier gewoon een schroevendraaier tussen kan prikken om het plaatje eruit te wrikken.

Weet iemand of dit kopt? Is er misschien andere manier is om het display te demonteren? Ik wil het graag zeker weten voordat ik "gebruikerssporen" achterlaat in mijn nieuwe auto ?

&mode=thumbnail&size=medium

Geen idee als ik het zo zie denk ik het ook maar zou zoiezo dit niet met een schroevendraaier doen en zijn plastic gereedschapjes voor die geen schade maken Zijn op AliExpress te vinden voor een habbekrats en voor de paar keer dat je dat gebruikt is dit prima spul heb deze zelf ook daar vandaan 

Geen idee Jeffrey,ik hoor het graag .

Ben zelf ook nieuwsgierig ivm monteren achteruitrijcamera .

Durf er zelf ook niet aan te wrikken etc.?

Ben hier ook zeer benieuwd naar in verband met het monteren van een achteruitrijcamera bij een familielid! 

3 hours ago, FordDriver said:

Ben hier ook zeer benieuwd naar in verband met het monteren van een achteruitrijcamera bij een familielid! 

☺️☺️☺️In dat geval hoor ik straks graag hoe je dat gedaan heb Rob.??

On 3-6-2018 at 11:42, Pieterke said:

Dit setje heb ik ook besteld en is vandaag binnengekomen, ben er gelijk mee aan de slag gegaan. Zoals voorspeld was het eigenlijk heel simpel:

• Ik ben begonnen met de kleine panel-tool in de hoek te wrikken om ruimte te creëren in het midden
  • Met een grotere panel-tool in het midden kon ik gelijkmatig kracht verdelen over het paneel om het eruit te wippen
  • Onder het paneeltje worden er drie bouten onthuld die te verwijderen zijn met een dopsleutel van 7mm
  • Het display kan vervolgens omhoog geschoven worden waarmee hij los komt van het dashboard

Onderin het display zit een voedingsconnector die vrij makkelijk los te koppelen is. Alleen de datakabel in het midden kreeg ik niet losgekoppeld. Voor mijn doel was dat ook niet nodig, maar ik vermoed dat je een schroevendraaier in het roze gedeelte kunt prikken om de connector los te maken. 

Heb ook nog even getest of het scherm nog wel werkte nadat ik alles weer in elkaar had gezet ?

Het systeem startte wel langzamer op dan normaal wanneer ik in de auto stap. Dit kan betekenen dat het display normaal gesproken altijd in standby staat.

Hieronder een kleine fotorapportage:

Mooi dat het gelukt is,best wel een beetje lef voor nodig om dit uit te proberen.? 

Heb je ook een idee waar de achteruitrijcamera op aangesloten is/ moet worden?

Jeffrey, nice?, die gele connector in het midden is dat de datakabel! onderste de voeding! De camera aansluiting, geen aparte stekker/connector tot op heden erop te zien? Misschien in de achterklep en meteen daar aansluitbaar? 

Ford camera aansluiting zijn die alleen geschikt voor USA ntcs (omdat Ford van oorsprong Amerikaans is hanteren ze dat ntcs!!???!) en niet voor het EU Pal systeem camera's, dat had ik eens gelezen??! De meeste CN camera' schakelen automatisch naar bijde systemen, ntcs/pal ?! Ik heb daar met mijn vorige losse 5" monitors nooit geen problemen gehad. Lang leve de cheap cn'ners ?.

2 hours ago, Pieterke said:

Jeffrey, nice?, die gele connector in het midden is dat de datakabel! onderste de voeding! De camera aansluiting, geen aparte stekker/connector tot op heden erop te zien? Misschien in de achterklep en meteen daar aansluitbaar?

Ik zat ook al te zoeken op de foto's ....,zou mooi zijn wat je zegt Piet....,misschien al aangesloten tot in de achterklep..?

Jeffrey, op foto 7 en 8 van boven naar beneden zie je vrij onderaan dashbord kant naar links een kabel lopen, en die komt met een blanke stekker uit bij/naast de witte connector richting het dashbord! ? Lijkt wel een videokabel, die witte ook? als dat waar zou zijn ?!! ? komt die van achter(klep)? Ik gis maar, haha ? !

Ik ga komende week de achterklap binnen bekleding eens losmaken, kijken of er video/andere kabels al voorbereid er liggen? Heeft iemand dat al gedaan ondertussen ?? De/mijn CN achteruitrij camera ingebouwd in de EU nr.plaat met ntsc en pal systeem wacht al een tijdje, dat wil niet zeggen dat Fiesta mk8 die accepteerd ?? ?

Nou mensen ik blijf het ook volgen of dat al voorbereid is die camera bekabeling? Voor als ik ook (misschien) die mk8 bijeen gespaard heeft ? !

Top leuke reportage ? handig ook
Even een aantal vraagjes over de camera

• Is het de originele van Ford ?
  • Wat kost deze ?
  • Is het plug & play ? of moeten de kabels van kofferklep tot aan Sync3 getrokken worden ?
  • heb je toevallig ook een foto van de camera zelf waar deze geplaatst is of geplaatst moet gaan worden ?

Alvast bedankt ?

On 27-6-2018 at 13:14, henk68 said:

Ik ben benieuwd Piet, naar je bevindingen eerdaags.

Nou Henk, vanmiddag in de hete {confused}getracht de binnenbekleding achterklap los te wrikken. Helaas mijn plastic wiplepels zijn wat te soft. Wacht nu op steviger wip metaallepels om meer stugheid te hebben bij het uit wippen van de plastic bevestigings knommels. Wat is dat een softe gauw kapot gaande bevestigings methode van Ford! De gele borgpennen wipten/klikten uit de binnenbekleding en niet uit metalen klapbevestigings punten. Wat is dat een santemekraam, dat vertelde men mij al door een monteur in de fordgarage, :jaknikker: ja daar zitten wij ook mee. Ben maar na drie keer fout uitklikken gestopt, hangt de bekleding maar wat los, is no point .

Zo zie je dat goedkoop ook duur is,en alternatief,is weer dus extra bestellen ?

18 hours ago, Bnz said:

Zo zie je dat goedkoop ook duur is,en alternatief,is weer dus extra bestellen ?

Dat ligt eraan waar je het moet gebruiken, (het display hier boven dat was/ging toch goed) en dat is zeker het/een risico, dat neem je! ? De idioote prijzen betalen wij hier niet zomaar klakkeloos. Maar dat iele bevestigings gepruts van Ford wat al jaren zo is, daar kun je ook van zeggen, is wel goedkoop! Maar goed, dat is een tweede ?? Zo werkt het bedrijfsleven nu eenmaal, zegt Robert!

Zelfs monteurs zeiden mij nog, daar zitten wij ook mee! Wagen ontwerpers houden vrijwel geen rekening met ons (ford) monteurs. Bv. In het verleden, een peertje van €1,- vervangen daar moest een heel voorfront/vanuit de wielkasten voor gesloopt worden! Kosten €24,95.  Maar dat mag nu officieel in de EU niet meer??, een leek moet het peertje nog kunnen vervangen, omdat er te veel volk met kapotte peertjes rond rijden ?! Ontwerpers kijken naar, en het moet glimmen en stralen ?