Jump to content
Fiestaclub.nl
Nick75

Fietsendrager voor achterklep mk8

Recommended Posts

Trekhaak is geen optie voor mij dus ik zoek een fietsendrager voor achterop die geen trekhaak nodig heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Suggesties voor merk en type? Kenteken zit nogal hoog. Kan een issue zijn lijkt me. 

7 minutes ago, Chrissie93 said:

Die zag ik ook inderdaad. 9103 en 9104 versies maar geen idee welke geschikt is. De site van Thule geeft voor de fiesta geen enkele aanbevelingen ?

Heb trouwens het gevoel dat de spoiler ernstig in de weg zit...

op mn vorige fiesta (2011 en st spoiler) paar keer gebruikt, eerste keer afstellen is beetje lastig, voor de rest prima

@Nick75 heb je nog een goede gevonden? ik ga een ritje maken met mijn fiets en wil deze dan meenemen met de auto, maar heb ook nog geen goede fietsendrager kunnen vinden. 

Heb je de drager van de decathlon geprobeerd? 

36 minutes ago, rednax1994 said:

@Nick75 heb je nog een goede gevonden? ik ga een ritje maken met mijn fiets en wil deze dan meenemen met de auto, maar heb ook nog geen goede fietsendrager kunnen vinden. 

Heb je de drager van de decathlon geprobeerd? 

Nee. Nog niets gevonden. Durf niets te kopen zonder 100% zekerheid dat het past.

Nee dat kan ik goed geloven, jammer dat er nog niemand anders ervaring heeft met de MK8 en een fietsendrager :( 

Ik ga vandaag die van hierboven proberen, en zal je laten weten wat eruit komt.

2 hours ago, rednax1994 said:

Nee dat kan ik goed geloven, jammer dat er nog niemand anders ervaring heeft met de MK8 en een fietsendrager :( 

Ik ga vandaag die van hierboven proberen, en zal je laten weten wat eruit komt.

Ben benieuwd!

Ben zelf bang dat er te veel druk op de spoiler komt te staan en dat dat ook de reden is dat bijv. Thule geen model adviseert voor de fiesta MK8

11 hours ago, Nick75 said:

Nee. Nog niets gevonden. Durf niets te kopen zonder 100% zekerheid dat het past.

Nick, Nick, ja de rompslomp! ? ?? Dan stuur je hem toch terug/koop hem bij de automat.zaak om de hoek! Wettelijk heb minstens 14dg retour recht zonder opgave van redenen ?. Gewoon zeggen hij past niet! Dat is toch niet zo moeilijk? Retour kosten zijn voor de verkoper, das bij gekochte kleding/hondenspullen en fietsdragers binnen de gestelde retour/RMA termijn ook zo! ? doe ik zo vaak als het mij niet bevalt, in een winkel pak je toch ook niet het EERSTE en beste ? ! 

Een trekhaak, daar kun je alles mee! Maar ja als het zonnedak/reservewiel als optie belangrijker is omdat het glimt en blinkt? Dan is dat jouw keuze en niet de mijne!

Tip, dat  van de sloop/of winterbandwiel 14"-16" reservewiel kun je ook later in de kattereservewielbak plaatsen! Geen hond die kraait ??

7 minutes ago, Pieterke said:

Nick, Nick, ja de rompslomp! ? ?? Dan stuur je hem toch terug/koop hem bij de automat.zaak om de hoek! Wettelijk heb minstens 14dg retour recht zonder opgave van redenen ?. Gewoon zeggen hij past niet! Dat is toch niet zo moeilijk? Retour kosten zijn voor de verkoper, das bij gekochte kleding/hondenspullen en fietsdragers binnen de gestelde retour/RMA termijn ook zo! ? doe ik zo vaak als het mij niet bevalt, in een winkel pak je toch ook niet het EERSTE en beste ? ! 

I know, ben wat ouderwets misschien daarin. Koop ook nooit kleding online, wil het altijd eerst passen.

1 minute ago, Nick75 said:

I know, ben wat ouderwets misschien daarin. Koop ook nooit kleding online, wil het altijd eerst passen.

Zie je wel, eerst passen en dan beslissen, als nadenkende ouder(wets)zijnde, haha! ?

On 28-5-2018 at 20:34, Nick75 said:

Trekhaak is geen optie voor mij dus ik zoek een fietsendrager voor achterop die geen trekhaak nodig heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Suggesties voor merk en type? Kenteken zit nogal hoog. Kan een issue zijn lijkt me. 

? Je moet een witte kentekenplaat gaan voeren dan, als het goed is zit de kentekenplaathouder daar standaard bij??? ?

4 minutes ago, Nick75 said:

Ach, nu kan ik veilig de ervaring van @rednax1994 afwachten ?

Lui, ach wat luierwets zijnde, haha ?

On 28-5-2018 at 20:46, Chrissie93 said:

Bij mij ALS dat zou zijn? voor twee ebikes van 24kg/stuk werkt het al wettelijk gezien niet ?? Nou nou, die paar kilo!. Laat staan 3fietsen! Arme plastic afsteun plaatsen op de achterzijde auto (bumper!). Nee, hij steunt hoger op metaal onder de achterklep! ?

Declathon Max. laadvermogen (in kg)

45 kg. ?       Max. gewicht per fiets 15 kg   ?? 

De mk8 Titanium/Trent is gekeurd voor max. 65kg trekhaak kogeldruk ?, als je er een laat/diy gaat plaatsen ?

Zo nu genoeg gel*ld :) 

51 minutes ago, Pieterke said:

Bij mij ALS dat zou zijn? voor twee ebikes van 24kg/stuk werkt het al wettelijk gezien niet ?? Nou nou, die paar kilo!. Laat staan 3fietsen! Arme plastic afsteun plaatsen op de achterzijde auto (bumper!). Nee, hij steunt hoger op metaal onder de achterklep! ?

Declathon Max. laadvermogen (in kg)

45 kg. ?       Max. gewicht per fiets 15 kg   ?? 

De mk8 Titanium/Trent is gekeurd voor max. 65kg trekhaak kogeldruk ?, als je er een laat/diy gaat plaatsen ?

Zo nu genoeg gel*ld :) 

We hebben niet allemaal fietsen met trap ondersteuning,dus is dit een mooie oplossing !!!!

3 hours ago, Bnz said:

We hebben niet allemaal fietsen met trap ondersteuning,dus is dit een mooie oplossing !!!!

? Willem, en zo is het, als sportievelingen onder ons ? als ? en ? berijders!? 

15 minutes ago, jan1965 said:

deze ook gevonden ziet er wel steviger uit maar ja hoe gaat die op de fiesta

https://www.kieskeurig.nl/fietsendrager/product/3616234-peruzzo-pure-instinct-achterklep-2

https://www.autovoordeelshop.nl/peruzzo-pure-instinct-fietsendrager-achterklep  misschien is hier wat meer te zien? 

Jan, gewoon bestellen/kopen om de hoek! En dan als moet, retour binnen 14dgn. want hij past helaas niet! €199,- is wel een aardige stevige prijs ? 

On 7-7-2018 at 20:13, jan1965 said:

Pieterke  die past niet er is niks leverbaar voor de fiesta omdat de spoiler het niet aan kan het gewicht.

https://www.thule.com/nl-nl/nl/buyers-guide?c=bike+carriers&q=MPUcECAgz

Jan, dan hoort het voorlopig op ?. Tenzij je toch een fietsdraaginrichting monteerd, dus met een geblokkeerde kogelstang waar je geen aanhanger aan kunt koppelen ?

2 hours ago, jan1965 said:

Zo wat is dat zegd mij niks

"Mooie oplossing daar zullen veel mensen blij mee zijn", schrijft Jan1965 in mijn fietsdraaginrichting project! :( Het is niks anders dan een trekhaak met een aangepaste kogel(stang). Je kunt nl. er geen aanhanger aankoppelen :shock:. Dan een monteur zien te vinden die je wel helpt en de trekhaak (fietsdraaginrichting) ook aanmeld in het {st}systeem? :jaknikker: ?